IV. Uluslararası Afro Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Macaristan, 27 - 29 Nisan 2018, ss.263-274
Bu çalışmanın amacı, ilkokul birinci
sınıf öğrencilerinin karar verme stillerini incelemektir. Araştırma temel
yorumlamacı nitel araştırma yöntemi ile düzenlenmiştir. Araştırma için
2015-2016 eğitim öğretim yılında veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında
amaçlı örnekleme çeşitlerinden tipik durum örneklemesi kullanılarak belirlenen
26 ilkokul birinci sınıf öğrencisinden yapılandırılmış
görüşme/standartlaştırılmış görüşme yoluyla veriler elde edilmiştir. Öğrencilerin
birinci sınıf olmasından dolayı araştırmacı verilerin toplanmasında
öğrencilerle tek tek görüşerek daha önceden geliştirilmiş veri toplama formuna
verilen cevapları kaydetmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği
kullanılarak çözümlenmiştir. Bu araştırma kapsamında ilkokul birinci sınıf
öğrencilerinden alınan cevaplar sonucunda elde edilen bazı bulgulara göre,
öğrencilerin karar vermede zorlanmadıkları, bağımsız karar verdikleri,
yarısının kararlı iken diğer yarısının kararsızlık sergilediği, karar vermede
duygularını dikkate aldıkları görülmüştür.
Anahtar
Kelimeler: Karar verme stilleri. İlkokul, birinci
sınıf.
The purpose of this study is to examine
the decision-making styles of primary’s students. The research was organized
with the basic interpretive qualitative research method. For this study, the
data were collected during the 2015-2016 academic year. Also, the data were
composed through structured interviews/ standardized interviews identified
using sampling of typical cases of purposeful sampling varieties. These
interviews were realized with the 26 primary’s students. As the students were
in the first grade, the researcher interviewed them individually to collect the
data and their answers were registered with the previously developed data
collection form. The obtained data were analyzed using descriptive analysis
technique. According to some findings obtained from primary’s students,
students were not forced to make decisions, they decided independently, the
half of them was decisive and also inflexible while the other half was
indecisive and they took their feelings into consideration during the time of
making-decision.
Key
Words: Decision making styles, elementary school, first class.