Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., cilt.5, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, yansıtıcı düşünme uygulamaları sonunda sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme
ortamı hazırlama ilkelerine yönelik yaptıkları tercihleri ve bu tercihleri yapma nedenlerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. 16 sınıf öğretmeni adayının yer aldığı araştırmada karma model kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen
adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı ilkelerine yönelik tercihlerini ve bu tercihleri yapma nedenlerini
belirlemek amacıyla “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama sonunda
deney grubu öğretmen adaylarının yapılandırmacı tercihlerinde ve buna uygun neden belirttikleri cevapların
sayısında uygulama öncesine göre %25.42’lik bir artış olmuştur. Bunun aksine yapılandırmacı tercihlerinde ve
geleneksel neden belirttikleri cevapların sayısında uygulama öncesine göre %9.36’lık azalma ve geleneksel tercih
yapıp yine geleneksel neden belirttikleri cevapların sayısında ise %16.06’lık azalma gerçekleşmiştir. Kontrol grubu
öğretmen adaylarının ise yapılandırmacı tercih yapıp ve buna uygun neden belirttikleri cevapların sayısında
uygulama öncesine göre %11.6’lık bir artış olmuştur. Bunun aksine geleneksel tercih yapıp yine geleneksel neden
belirttikleri cevapların sayısında ise %12.1’lik azalma gerçekleşmiştir
This research was made in order to determine preservice teachers’ choices and reasons of this choices
for constructivist learning principles at the end of reflective thinking practices. Sixteen preservice teachers (eight
females and eight males ), taking Teaching Practice II course in the Department of Elementary Education at
Marmara University, participated and a mixed model was used in this study. “Constructivist Learning Environment
Preparation Scale” was used to determine preservice teachers’ choices and reasons of preferred choice for
constructivist learning principles at the end of reflective thinking practices. In experimental group, preservice
teachers’ choices and reasons of preferred choices, are appropriate to the constructivist learning principles,
increased by 25.42% at the end of reflective thinking practices. In contrast, preservice teachers’ choices, are
appropriate to the constructivist learning principles and reasons of this choices, are not appropriate to the
constructivist learning principles , decreased by 9.36% and choices and reasons of this choices, are not appropriate
to the constructivist learning principles, decreased by 16.06% at the end of reflective thinking practices. In control
group, preservice teachers’ choices and reasons of preferred choices, are appropriate to the constructivist learning
principles, increased by 11,6% at the end of reflective thinking practices. In contrast, preservice teachers’ choices,
are appropriate to the constructivist learning principles and choices and reasons of this choices, are not appropriate
to the constructivist learning principles, decreased by 12.1% at the end of reflective thinking practices