Karma öğrenmeye dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin öğrenmelerine ve sosyal becerilerine etkisi


Creative Commons License

Yüksel A., Avcı S., Meral A., Doğan S.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.21, sa.3, ss.961-984, 2013 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 21 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.961-984
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıf matematik dersi EBOB ve EKOK konuları
için tasarlanan karma
öğrenmeye dayalı öğrenme ortamının, öğrencilerin öğrenmeleri, sosyal
becerileri ve derse karşı tutumları üzerindeki etkilerini
incelemektir. Araştırma, İstanbul’da özel
bir okulun altıncı sınıfına devam eden 35 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Matematik dersi EBOB

ve EKOK konuları, “birleştirme I”, “birlikte soralım birlikte öğrenelim” teknikleri, sanal sınıf

ve akıllı tahta kullanılarak hazırlanan karma öğretim tasarımı, 12 ders saatinde uygulanmıştır.

Araştırmada, nitel araştırmalar içerisinde yer alan örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama

işleminde
, bireysel ve odak grup görüşme tekniklerinden faydalanılmıştır. Bulgulara göre, İDÖ
ve akıllı tahta öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca öğrencilerin derse

katılımlarını ve yardımlaşma davranışlarını artırmış, arkadaşlık ilişkilerini geliştirmiştir.

The purpose of this study is to analyze the effects caused by the blended learning enviroment
designed for the greatest common divisior (GCD) - least common multiple (LCM) subjects in

mathmetics on the 6th grade students. This research was conducted with 35 sixth grade students

who attended in a private elementary school in Istanbul. The blended learning environment

design, which was formed by using jigsaw I, ask together - learn together, visual classroom and

interactive whiteboard techniques, included the exercises about the subjects of GCD and LCM

in mathmetics and lasted 12 class hours. The study was based on case study methodology. The

qualitative data were collected via individual and focus group interviews with the teacher and

students. According to the findings of this study, cooperative learning techniques and interactive

whiteboard have positive impacts on children’s learning. In addition, it increases the interests

of children towards the lesson, helps them develop the friendship relationships, and augments

mutual aid behaviors.