Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Eğitimdeki İnovasyon İle İlgili Görüşleri


Şahin V., Bilgili M., Kocalar A. O.

Journal of Turkish Studies, cilt.10, ss.1411, 2015 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10
  • Basım Tarihi: 2015
  • Doi Numarası: 10.7827/turkishstudies.8348
  • Dergi Adı: Journal of Turkish Studies
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1411
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma, coğrafya lisans öğrencilerinin eğitimdeki inovasyona ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde İstanbul'daki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 65 öğrenci katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Amaç doğrultusunda şu sorulara cevap aranmıştır: Öğrencilerin coğrafyadaki inovasyon hakkındaki düşünceleri nelerdir? Öğrencilerin aldıkları coğrafya eğitimindeki inovasyon ile ilgili görüşleri nelerdir? Katılımcıların eğitimdeki inovasyona ilişkin görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formunun pilot uygulaması yapıldıktan sonra, Coğrafya öğretim alanında görev yapan öğretim elemanlarından uzman görüşü alınmış ve soruların görüşmeye uygunluğu tartışılmıştır. Görüşmeler yaklaşık 20-30 dakika arasında sürmüştür. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular farklı temalara ayrılarak değerlendirilmiştir. Bu temalar coğrafya alanında inovasyon ve coğrafya eğitiminde inovasyon olarak oluşturulmuştur. Bulgulardan coğrafya lisans öğrencilerinin eğitimdeki inovasyondan genel anlamda üniversitenin ve müfredatının kısmen güncel olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin daha fazla inovatif anlamda coğrafya alanında yenilikçiliğe açık oldukları tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin temel bilgileri aldıkları ve inovatif düşünme yeteneğine ulaştıkları görülmüştür. Öğrenciler aldıkları eğitimle coğrafyadaki yenilikçilik açısından, büyük oranda memnundur. Ayrıca coğrafya dersleri ile ilgili olarak inovatif uygulamaların, derslerde çeşitli şekillerde uygulandığı görülmüştür. Yapılan eğitime bağlı olarak elde edilen becerilerin çeşitli unsurlar açısından elverişli olduğu, coğrafya alanındaki eğitimin tekdüze olmadığı ve genele yayıldığı neticesine ulaştırmıştır.
This study is conducted with the aim of determining the geography undergraduate students views of innovation in education. 65 students, studying at a public university in Istanbul in the 2014-2015 academic year fall term, participated in the study. Quantitative research design used in the study. With this aim we sought the answers to the following questions: What are the thoughts of the students on innovation in geography education? What are the views of the students who received geograpy education on innovation? Semi-structured interview form employed to determine the students views’ of innovation in education. The findings evaluated by the content analysis method by dividing those findings into different themes. These themes consist of innovation in geography and in geography teaching. It is inferred from the findings that the univesity and the curriculum of the geography department are not up-to-date partly and it has been seen that the students are more open to the innovativeness as well. After all, it is concluded that the students receive basic knowledge and they are keeping up with the ability of innovative thinking. The students, receiving geography education, are substantially satisfied the innovativeness in geography. Furthermore, it has been seen that students have been using the innovative practices in geography lessons in different ways. The skills acquired by students through education reveal that the education in the geographical discipline is not monotone and contains various factors spreading to a large extent