A Study on Consumers’ Adoption and Behavioural Intention towards Innovative Banking Products


Creative Commons License

Gündeş F., Koçoğlu Sazkaya M.

KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.9, ss.101-130, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

İnovasyon kavramına ilgi giderek artmaktadır. Özellikle bankacılık sektöründe bankaların son yıllarda teknolojik yatırımlarını artırdıkları, ürünlerini, hizmetlerini ve süreçlerini kolaylaştırmak, basitleştirmek ve hızlandırmak üzere çeşitli inovasyonlar gerçekleştirdikleri görülmektedir. Bu çalışma çerçevesinde tüketicilerin inovatif bankacılık ürünlerine yönelik kabullerini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin tüketici davranışsal niyeti üzerine etkisi belirlenecektir. Bu bağlamda, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde öğrenim görmekte olan 235 MBA öğrencisi üzerinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların inovatif bankacılık ürünlerine yönelik kabullerinin ve davranışsal niyetleri üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir. Gerçekleitirilen farklılık analizleri sonuçlarına göre katılımcıların inovatif bankacılık ürünlerine yönelik tüketici kabulünü etkileyen faktörlerin ve davranışsal niyetlerinin demografik değiĢkenlerine göre istatistiksel açıdan farklılaşmadığı tespit edilmiştir. 

There is a growing interest in the concept of innovation. It can be seen that especially in banking sector banks have risen their technological investments, and have made various innovations in order to facilitate, simplify and speed up their products, services and processes. Within this context, this study is aimed to analyze the factors affecting consumers’ adoption towards innovative banking products, and their relations with consumer behavioural intention to use innovative banking products. In this context, there were conducted a survey with 235 MBA students who study at Bahçeşehir University Graduate School of Social Sciences. It was determined that there are factors having effects on behavioural intention of consumers to use innovative banking products. According to variance analysis, result show that there is no statistically significant difference in the responses of participants’ adoption factors towards innovative banking product and their behavioural intention according to demographic variables.