Analitik Gazetecilik


Tanrıöver O.

in: Dijital Çağda Uzman Gazetecilik 1, Seçil Özay,Serkan Bayrakçı, Editor, Çizgi Kitabevi Yayınları, İstanbul, pp.41-50, 2022

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Research Book
  • Publication Date: 2022
  • Publisher: Çizgi Kitabevi Yayınları
  • City: İstanbul
  • Page Numbers: pp.41-50
  • Editors: Seçil Özay,Serkan Bayrakçı, Editor
  • Marmara University Affiliated: Yes

Abstract

Günümüzde, küresel ölçekte dolaşımda olan enformasyonun hacmi ve hızı göz önüne alındığında, bireyin gün içerisinde istemli ya da istemsiz olarak işleyebileceğinden çok daha fazla enformasyona ulaştığı aşikârdır. Bu geniş çaplı enformasyon akışının içerisinde ilgi alanına giren konuları ayıklaması, bu konulara dair daha geniş ve derinlikli bilgilere ulaşması birey için çok zaman ve emek gerektiren bir çaba olacaktır. Zira İngiliz sosyolog John B. Thompson’ın da işaret ettiği gibi 1990’lardan itibaren kitle iletişimi yalnızca hızlanmakla kalmamış aynı zamanda “kendine atıfta” bulunur hale gelmiştir. (Thompson, 1995) Örneğin, bir televizyon programına katılarak söyleşi veren ünlü bir şarkıcının söyledikleri farklı mecralarda da haber konusu haline gelebilmektedir. Dolayısıyla artık kitle iletişimi “bir içeriği ilk yayınlayan” olmak arzusundan ve ihtiyacından, bu içeriğe atıfta bulunarak farklı içerikler üretebilme arzusuna ve ihtiyacına doğru da evrilmiştir.