Öğretimin farklılaştırılmasında etkili bir strateji Katlı öğretim


Creative Commons License

Yahya B., Avcı S.

Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.12, sa.3, ss.109-126, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.109-126
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma, ilköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersine yönelik hazırlanan katlı
öğretim tasarımının, öğrencilerin öğrenmesine, tutuma ve sınıf yönetimine etkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada örnek olay araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma Malatya ili Ilıca ilçesi ilköğretim okulu üçüncü sınıf öğrencileri üzerinde
yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla, öğretmen görüşme formu, öğrenci görüşme formu,
gözlem formu ve son test kullanılmıştır. Öğretim tasarımı, Dün, Bugün, Yarın temasının
dokuz konusu için katlı öğretim yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Öğretmen ilk
olarak kısa bir sunum yapmış, ardından öğrenciler seviye gruplarına ayrılmıştır. Son
olarak, her grup kendi seviyesine uygun hazırlanan etkinlikler yoluyla bireysel veya
grup çalışması yaparak öğrenmelerini tamamlamışlardır. Araştırma bulgularına göre,
katlı öğretim düşük ve yüksek öğrenme düzeyine sahip tüm öğrencilerin öğrenmelerini
olumlu yönde etkilemektedir. Etkinlikler seviyeye uygun olduğu için, tüm gruplar
etkinlikleri rahatlıkla yapmışlar, bu da onların motivasyonlarını artırmıştır. Öğrenciler
etkinliklere isteyerek ve severek katılmışlardır.

This study aimed to examine the effects of a tiered instructional design on classroom
management, attitude and the learning level of students. The instructional program was

prepared for an introductory science course for 3
rd grade students. The case study research
me
thod was used. Observation form, teacher and student interview forms were used to
collect data
. The teaching program was planned using a tiered instruction method for nine
subjects of the “Yesterday, Today, Tomorrow” curriculum theme. The teacher made a

sh
ort presentation and then students were classified into ability groups. Finally, each
group completed learning activity via individual and group tasks based on activities

appropriate to their abilities. The results indicate that tiered instruction had posi
tive
effects on the learning outcomes of students
. All groups completed the classroom
activities easily, which increased their motivation. Students participated in activities

voluntarily and enthusiastically
.