17th International Symposium Communication in the Milenium, 5 - 06 Kasım 2020, ss.788-798
Gerçek mekânlarda çekim yapmanın kısıtlamalarından ve zorluklarından dolayı, film yapımcıları pek çok projede dış
çekimleri stüdyo içerisinde kontrollü bir ortamda yapmayı tercih etmektedir. Bu gibi durumlarda, stüdyo çekimlerinde dış
çekim izlenimi verecek yapay bir arka plan yaratmak gerekmektedir. Var olmayan, düşleme dayalı mekânların
yaratılmasında da yapay arka planların kullanımı sıklıkla ihtiyaç duyulan bir yöntemdir ve sinemanın ilk yıllarından beri
kullanılmaktadır. 1902 yılında George Melies tarafından yapılan Aya Seyahat filminde dekorla uyum sağlayacak şekilde
derinlikli çizilen ve yaratılan fantastik dünyayı betimleyen pek çok yapay arka plan kullanılmıştır. 1903 yılında Edwin S.
Porter tarafından yapılan Büyük Tren Soygunu filminin istasyon sahnesi stüdyo içerisinde çekilmiş ancak istasyon
penceresinden görünen manzara dışarıda çekilerek birleştirilmiştir. Günümüzde yüksek bütçeli filmlerin büyük bir
bölümünde bilgisayar ortamında çizilmiş yapay arka planlar kullanılmakta ve gerçek görüntülerle sanal görüntüler yeşil
ya da mavi perde uygulaması ile birleştirilmektedir. Ancak son yıllarda gerçek zamanlı üç boyutlu görsellerin kalitesi,
bilgisayarların ve dijital oyun motorlarının gelişimiyle beraber, geleneksel yöntemlerle çizilmiş üç boyutlu görsellerin
kalitesine yetişmiştir. Bu gelişim sanal arka planların yapım sonrası yerine, daha yapım aşamasında filme eklenmesine
olanak sağlamıştır. Geleneksel yöntemlerde arka planın ön plan ile uyumu büyük oranda ön plandaki aydınlatma
tasarımına bağlıdır ve böyle bir aydınlatma tasarımı gerçekleştirmek genellikle çok zaman ve iş gücü gerektirmektedir.
Lazer yansıtma ve LED teknolojisindeki gelişmeler etkileşimli arka planların aynı zamanda daha gerçekçi bir aydınlatma
tasarımına katkı sağlamasını mümkün kılmıştır. Bu araştırmada etkileşimli sanal arka planların hangi yöntemlerle
oluşturulduğu ve geleneksel görsel etki iş akışı sürecine göre olumlu ve olumsuz yönleri, örnek iş akışlarıyla ilgili film,
haber ve teknik belgelerin incelenmesi yöntemiyle araştırılmıştır. Şimdiye kadar gerçek zamanlı sanal arka planlarla yapılan
az sayıda film, dizi ve reklam çalışması olmasına rağmen, bu yeni teknik sinemanın yapım süreçlerinde büyük bir değişim
yaratma potansiyeline sahiptir.
Due to the limitations and difficulties of making films in real locations, filmmakers prefer to make films inside
the studio. For this reason it is necessary to create an artificial backgrounds that will give the impression of exterior shooting
in studio shots. Artificial backgrounds is needed for the creation of non-existent, fantasy-based locations and has been used
since early days of cinema. In A Trip to the Moon, film made by George Melies in 1902, many artificial backgrounds were
used to show the fantastic world that was drawn with depth illusion and created in harmony with the decor. The station
scene of The Great Train Robbery, made by Edwin S. Porter in 1903, was shot inside studio, station image on the window
was shot outside and combined with scene inside. Contemporarily, in most of the high-budget films artificial backgrounds
are used generated by computers, real and virtual images are combined with green screen method. Recently, quality of real
time rendered 3D visuals has reached the quality of 3D images rendered with traditional methods, with the development of
computers and digital game engines. This development allowed virtual backgrounds to be added to the film in production
phase. In traditional ways, harmony of background with foreground depends largely on the lighting design, and it usually
takes a lot of time and labor to realize. Recent developments in laser projection and LED technology have made it possible
for these backgrounds to contribute to a more realistic lighting design. In this research, recent methods to create virtual
backgrounds investigated by examining films and documents; pros and cons of traditional backgrounds and interactive
backgrounds have compared. Although there have been a few examples that use real-