Researcher: Social Science Studies, vol.6, pp.11-20, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırma, Mardin Artuklu Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerden lisanslı sporcu
olan öğrencilerin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ve düzeylerinin farklı değişkenler
açısından karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya toplam 183 öğrenci katılmıştır.
Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, toplam
24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach
Alpha güvenirlik katsayısı 0.91, Ölçüt geçerliliği katsayısı da 0.79 olarak tespit edilmiştir.
Verilerin analizinde bağımsız gruplar için iki faktörlü varyans analizi (Two-Way ANOVA)
kullanılmıştır. Farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Tukey Testinden
faydalanılmıştır. Araştırma üniversitede okuyan lisanslı sporcu öğrencilerin tutum puanları
ortalamaları üstüne yapılan analiz neticesinde, öğrenciler arasında istatistiksel şekilde bir
fark tespit edilmiştir. Yapılan çalışma neticesinde, aktif olarak spor yapan öğrenciler
incelendiğinde sporcu lisansı olan öğrenciler lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit
edilmiştir. (p<0.05). Katılımcıların öğrenim durumu değişkenine göre, tutum ve düzey
arasında aldıkları puan ortalamaları arasında anlamlı farklılıklar olmadığını göstermektedir.
Sonuç olarak, öğrencilerin yaşları arttıkça tutum puanları da artmıştır.