Piji Küçük D. (Yürütücü), Özdemir V.
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2022 - 2024
Bu proje, Müzik Öğretmenliği Lisans Programında yürütülen Batı Müziği Tarihi dersi için görme engelli olan ve olmayan öğrencilerin yararlanabileceği, Z kuşağının ihtiyaçlarına yönelik, ilgi çekici, kullanışlı ve etkileşimli bir e-kitap tasarlamayı amaçlamaktadır. Söz konusu bu e-kitabın içeriğindeki resim, video, ses, QR kod ve bağlantı linkleri vb. zengin içeriği ile öğrencilerin ders başarısını, derse olan motivasyonlarını ve ilgilerini artıracağı umulmaktadır. Ayrıca seslendirme özelliği olacak olan bu e-kitap; görme engelli öğrencilerin bağımsız çalışma olanaklarını destekleyerek kolaylık sağlayacaktır. Ülkemizde müzik eğitimi veren kurumlarda ‘‘Batı Müziği Tarihi’’ dersinin yüz yüze ve uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesinde çalışma materyali olarak kaynak oluşturması ve bu konudaki boşluğu dolduracağı, içeriğindeki seslendirmelerle görme engelli öğrencilerin genel müzik tarihi dersi ile ilgili bağımsız çalışma olanaklarını desteklemesi açısından önemli olduğu ve tüm bunların araştırmanın özgün değerini artırdığı düşünülmektedir. Doktora çalışması kapsamında yürütülecek olan bu projenin sonucunda ortaya çıkacak olan tasarım, uzman ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilecek ve uygulamadaki işleyişi incelenecektir. Araştırmada hazırlanan yarı-yapılandırılmıs¸ go¨ru¨s¸me formları ile verilerin toplanması sagˆlanacak ve tasarımın her aşamasında uzman görüşüne başvurulacaktır. Ayrıca, değerlendirme aşamasının sonunda katılımcı öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilecek olan ‘Batı Müziği Tarihi Dersi-Akademik Başarı Testi’ uygulanacaktır. Akademik başarı testi ile elde edilen veriler SPSS programında bağımlı grup t testi ile analiz edilecektir. Bu amaçlar doğrultusunda ADDIE tasarım modeli kullanılarak hazırlanacak etkileşimli kitabın uygulamadaki işleyişini incelemek için, çalışmanın analiz ve degˆerlendirme as¸amalarında nitel aras¸tırma yaklas¸ımı olan durum c¸alıs¸ması yo¨nteminden yararlanılacaktır. Buna göre; görme engelli olan ve olmayan öğrenciler, birden fazla alt tabakayı oluşturacağından ve oluşan bu alt tabakalar tek bir durum içerisinde değerlendirileceğinden iç içe geçmiş tek durum deseninden yararlanılmasına karar verilmiştir. |