Şirket, 2019 - 2020
Okul ortamları, çoğunlukla öğrencileri kendilerine
ayrılmış sıralara ve sandalyelere zorunlu kılıyor. Giderek
büyüyen şehirlerde okulların oyun oynamak için yeterli
gelmeyen dar bahçeleri, kısıtlı kapalı aktivite alanları
veya beden eğitimi dersleri dışında kullanıma açık
olmayan spor salonları1
öğrencilere yeterli hareket
imkânı tanımıyor.
Okulda geçen bir günde, uzun ders saatleri ve kısa
teneffüsler öğrencilerin rahatça fiziksel aktivite
yapabilmesine sınırlar getiriyor. Eğitimcilerin, beynin
vücuttan ayrı çalıştığına olan yaygın inanışı2 ise,
hareketin öğrenmeye engel olarak görülmesine,
bu yüzden de fiziksel aktiviteye ön yargıyla ve
hareketli çocuğa kontrol edilmesi gereken bir özne
olarak bakılmasına neden oluyor. Bu nedenlerle
hareket etmek öğrenme ortamlarında yeteri kadar
desteklenmiyor.
Oysa bilinmesi gereken temel bir gerçek var:
Bütün öğrenme süreci fizyolojiyi yani bedenimizi
kullanarak gerçekleşiyor. Hareket eden öğrenci “doğal öğrenme” gerçekleştirdiğinden öğrencinin akademik
performansı artıyor. Bununla birlikte, hareket eden
öğrencilerin okulda daha az stresli olduğu, daha az
dışlanmışlık ve zorbalık hissettiği ve okulu daha az
terk ettiği3 görülüyor. Tüm bunlar, hareket etmenin
öğrenciler üzerinde akademik başarının yanı sıra
sosyal ve duygusal olarak da olumlu etkileri olduğunu
gösteriyor.4
Başta öğretmenler olmak üzere tüm yetişkinlerin,
çocukların okullardaki hareket ihtiyacını olumlu bir
şekilde yönetebilecek araç ve yöntemlere ihtiyacı
var. Aktif Okul Öğretmen Kılavuzu, bu ihtiyaçtan
yola çıkarak hazırlandı. Nike’ın ana desteğinde,
Eğitim Reformu Girişiminin yürütücülüğü ve BoMoVu
ortaklığında ve Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğinde
hayata geçirilen “Made To Play: Hareket Okulda”
Projesi kapsamında geliştirilen Aktif Okul Öğretmen
Kılavuzu, başta beden eğitimi dersleri olmak üzere
tüm derslerde hareketi desteklemek amacıyla esnek ve
oyuna dayalı araçları içeriyor.
Aktif Okul Öğretmen Kılavuzu’nun amacı çocukların
daha iyi öğrenmesine ve iyi olma hâline katkıda bulunabilmek için onları fiziksel olarak daha aktif
hâle getirmek ve okullarda fiziksel aktiviteyi artıracak
araçlar sunmak. Tüm geliştiriciler olarak; hareket, oyun
ve sporun evrensel dilini kullanarak daha sağlıklı, mutlu
ve iyi öğrenen bireylerin gelişimine katkıda bulunmak
amacıyla geliştirilen Aktif Okul Öğretmen Kılavuzu’nun
tüm öğretmenlere ve okullara yaygınlaşmasını
diliyoruz.