Bal S. (Yürütücü), Korkmaz H., Erdal H., Baba A. F., Sarıkaş A., Yayla A., et al.
TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022
Günümüzde
üretilen her elektronik sistem, yeniden yapılandırılabilir elektronik
bileşenlerden oluşan gömülü bir beyne sahip olduğundan, bu konuda eğitilmiş
teknisyenlere ulusal alanda çok
büyük bir ihtiyaç vardır. Elektronik dünyasında daha küçük, daha hızlı ve daha
esnek endüstriyel cihazlar oluşturmak için Alan Programlanabilir Kapı Dizileri
(FPGA' ler) kullanılarak yeniden yapılandırılabilir sayısal sistemlere doğru
hareketlilik hızla artmaktadır. FPGA’ ler, başta savunma sanayi olmak üzere,
otomotiv ve enerji ekipmanlarından haberleşme sistemlerine, elde taşınan tıbbi
cihazlardan günlük ev eşyalarına kadar birçok alanda kullanılmaktadır.
Şüphesiz, yarının teknisyenleri modern sayısal tasarımın doğasını anlamalıdır. Bu
ihtiyacı karşılamak için mühendislik eğitimi ile mesleki ve teknik eğitim
alanlarında dünyada ve Türkiye'de izlenen eğitim stratejileri incelenmiştir. Sonuç
olarak, mevcut lise müfredatında yer alan teknoloji derslerine kolaylıkla
entegre edilebilecek bir sayısal sistemler müfredatı modülü geliştirilmesi
hedeflenmektedir.
Projenin hedef kitlesi, mesleki
ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan Bilişim Teknolojileri,
Elektrik- Elektronik ve Uçak Bakımı alan öğretmenleridir. Günümüzde bu
kurumlarda görev yapan öğretmenlerin lisans eğitimleri sırasında öğretim
müfredatlarının klasik yöntem ve yaklaşımların etkisi ile belirlenmiş olması
dolayısıyla, elde ettikleri kazanımların güncelliğini yitirmesi, mevcut yöntem
ve materyallerin önemli ölçüde değişmesi, günümüz yenilikçi yaklaşımlarla
hazırlanan öğretim modellerinin öğretmenlere tanıtılmasını zorunlu kılmıştır. Böylelikle ana hedef kitle olan geleceğin teknisyenlerinin
bu yenilikçi yaklaşımla yetiştirilmesi, proje kapsamında hayata geçirilmesi
hedeflenen yeni yaklaşımlarla örtüşmektedir ve bir zorunluluk haline gelmiştir.
Bu projede, öncelikle
ilgili alan öğretmenlerinin yenilikçi yöntem ve yaklaşımlar sayesinde mevcut
bilgilerinin güncellenmesi sağlanacaktır. Yenilikçi yaklaşım ve yöntemlerle
hazırlanan ders içeriklerinin kullanılması ile yaygınlığının da artması
sağlanacaktır. Bu yeni yaklaşım sayesinde, kendi imkanlarımızla ulusal
projelerde “Millî yongalar” geliştirme
büyük hedeflerine ulaşmada çok önemli bir adım atılmış olacaktır. Böylece hedeflenen endüstriler için yüksek vasıflı
çalışanların sayısı ve çeşitliliği artacaktır. Aynı zamanda, mesleki ve teknik
liselerden mezun olan öğrencilerin elektronik sanayiinin ihtiyaç duyduğu
vasıflı teknisyen havuzuna girmesini hızlandıracaktır. Bu yüksek vasıflı
teknisyen havuzu, topluluğun güçlendirilmesi ve genişletilmesi ile
oluşturulacak ve sürdürülecektir.