Cengizhan S., Ünal S.(Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2003 - 2004
Avrupa Birliği’ne tam üyeliği
amaçlayan Türkiye, uyum süreci kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretimi
yeniden yapılandırma arayışı içindedir. Bu nedenle; bu projede Avrupa
Birliği’ne uyum sürecinde Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretim alanında
yeniden yapılandırma çalışmalarına yol gösterici olması amacıyla Avrupa Birliği
üyesi ülkelerin mesleki ve teknik ortaöğretim sisteminin yapısı incelenmiştir.
Bu incelemeler doğrultusunda belirlenen yapı ve işleyişe dayanarak Türkiye’deki
mesleki ve teknik ortaöğretimin sorunları belirlenmiştir. Türk mesleki teknik
ortaöğretim sistemi içinde yeniden yapılanma sürecinde; örgütsel yapı, eğitim
programları, okulların fiziksel yapısı, işgücü vasıflarının değerlendirilmesi,
sanayi-okul ilişkileri ve yönlendirmeyle ilgili uyum sorunları dikkate alınarak
sistemin örgütlenmesi ve daha işlevsel olarak yapılandırılmasına önemli
katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.