İlköğretim okulları 4 ve 5 sınıflarda spor kültürü ve olimpik eğitim


İnan M., Kasap H.(Yürütücü), Küçüktepe C.

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2002 - 2004

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Ocak 2002
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2004

Proje Özeti

İlköğretim Okullarında Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim Projesi

6-14 Yaşı kapsayan ilköğretim çağında çocuğa, sorumluluk alma, işbirliği yaparak çalışma, kendini yönetme, zamanı iyi kullanma, kendine güvenme, planlı çalışma, sabırlı olma, yaptığı işten zevk alma, kendini ifade edebilme gibi beceri ve alışkanlıkların kazandırılması gerekmektedir. 10 yaş ve sonrası soyun düşünmenin bellirginleştiği, özgürlük, ahlak, erdemlilik gibi temel değerlerin yerleşmeye başladığı, estetik algının geliştiği bir dönemdir.

Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim Projesi, belirtilen bu özellikleri çocuğa kazandırmada ilköğretim çağından başlayarak önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

 Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim, ilkokuldaki derslerin programları arasındaki bağlantıların kurulmasında, bütünlük ilkesi yaklaşımı ile, aynı amaç ve değerlerin oluşmasına hizmet etmek üzere tasarlanmıştır. Çocuğun yaşamındaki "önemli" konumdaki herkes sporculuğu bir erdem, bir değer sembolü olarak kabul ettiği sürece çocuk da bunu bir değer olarak benimsemeye başlayacaktır. Öğrenme çevresi böyle bir kültürün izlerini taşıdığı ölçüde spor, eğitimin vazgeçilmez bir aracı olacaktır.

Bu bağlamda 2004 yılından itibaren T. C. Milli Eğitim Bakanlığının ilk ve orta okuldaki derslerin öğretim programına "Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim" bir "Ara Disiplin" olarak dahil edilmiş ve uygulanmıştır.