Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2018 - 2019
Teknolojik gelişmeler, eğitim alanında farklı yöntemlere olan
ihtiyaçları beraberinde getirmektedir. Günümüz neslini derse
odaklayabilmek, motive edebilmek, dersi eğlenceli hale
getirebilmek gibi durumlar bağlamında oyunlaştırma yönteminin
önemli olduğu düşünülmektedir. Günümüzde oyunlaştırma
yöntemine yönelik farklı alanlarda yapılan çalışmalar ile
karşılaşılsa da müzik eğitimi alanında oyunlaştırmayı temel alan
çalışmaların olmayışı dikkat çekicidir. Bu noktadan hareketle
müzik eğitiminin alt boyutu olan çalgı eğitimi içerisinde
oyunlaştırma yöntemine yönelik yapılan araştırmaların eksikliği
çalışmanın problem durumunu oluşturmaktadır.
Araştırmada, çalgı (gitar) eğitimi dersi için oyunlaştırma yöntemi
doğrultusunda geliştirilen Gitarist adlı mobil uygulamaya yönelik
öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden
yararlanılmış ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla
8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu veri toplama
aracı olarak kullanılmıştır. Hazırlanan görüşme formu, Kars
Gülahmet Aytemiz Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümü 9. sınıf 6
gitar öğrencisi üzerinde uygulanmış ve toplanan veriler içerik
analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir.
Araştırmada, öğrenciler ile yapılan bire bir görüşmeler sonucunda
elde edilen bulgular ortaya konularak mevcut durum tespit edilmiş
ve bu tespit sonucunda çözüm önerilerine yer verilmiştir.