Doç.Dr. NURCAN ŞENER


Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


Araştırma Alanları: Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilimler Eğitimi

E-posta: nsener@marmara.edu.tr
İş Telefonu: +90 216 777 0777 Dahili: 2896
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/nsener
Ofis: D537
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Ek Bina D Blok Ofis No: 537 Göztepe Yerleşkesi 34722 Kadıköy/İstanbul

Metrikler

Yayın

69

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Proje

3

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

1977 İstanbul doğumludur.  Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini sınıf öğretmenliği alanında tamamladı. Akademik gelişimi süresince araştırmalarını "Sınıf Öğretmenliği" alanında gerçekleştiren ŞENER, 1999 yılından itibaren Marmara Üniversitesi'nde görev yapmaktadır. 2023 yılında Temel Eğitim Sınıf Öğretmenliği Sosyal Bilgiler alanında Doçent ünvanı almaya hak kazanmıştır. "Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sosyal Beceri Eğitimi, Okul Dışı Öğrenme Ortamları, İlkokulda Kaynaştırma Eğitimi, Öğretmenlik Uygulaması, Okul Deneyimi, vd." derslerini lisans düzeyinde, "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Okuryazarlıklar, Sosyal Bilgilerde Etkinlik Temelli Öğretim, Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Yöntemleri" derslerini yüksek lisans, "Eğitim Düşüncesinin Gelişimi, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme ve Etkinlik Tasarımı"" derslerini doktora düzeyinde vermeye devam etmektedir.  Ayrıca lisansüstü düzeyde yürüttüğü tezlerle lisansüstü öğrencilere rehberlik etmekte ve farklı Vakıf Üniversitelerindeki programlara da benzer dersleri yürüterek destek olmaktadır.  Sınıf öğretmenliği ve sınıf öğretmenliğinin temas ettiği pek çok disiplinde, özellikle; İlkokul Sosyal Bilgiler Öğretimi ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, kitapları ve kitap bölümleri olan ŞENER'in, yine alanda katıldığı ulusal-uluslararası kongreler ve bu kongrelerde sunulmuş tam metin ve özet metin sözlü sunum bildirileri bulunmaktadır. İlgi alanları arasında sınıf öğretmenliği, sosyal bilgiler öğretimi, öğretimde çoklu zekâ uygulamaları, bireyselleştirilmiş öğretim yöntemleri bulunmaktadır.  ŞENER evli ve Mert Burak adında bir çocuk annesidir.

Eğitim Bilgileri

2010 - 2013

2010 - 2013

Doktora

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

1999 - 2001

1999 - 2001

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

1995 - 1999

1995 - 1999

Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

1993 - 1995

1993 - 1995

Ön Lisans

Marmara Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Sosyal Bilgiler dersi öğrenme ortamlarında çoklu zekâ uygulamalarının incelenmesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2001

2001

Yüksek Lisans

Müfredat laboratuvar okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin bilgisayar tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Sosyal Bilimler Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2011 - 2023

2011 - 2023

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2000 - 2013

2000 - 2013

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Engelli Öğrenci Birimi Anabilim Dalı Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - 2023

2018 - 2023

Anabilim Dalı Staj Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgilerde Etkinlik Temelli Öğretim

Doktora

Doktora

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme ve Etkinlik Tasarımı

Lisans

Lisans

Sosyal Bilgiler Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Okuryazarlıklar

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Seminer

Lisans

Lisans

Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Lisans

Lisans

Beslenme ve Sağlık

Lisans

Lisans

Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım

Lisans

Lisans

Özel Eğitim ve İlköğretimde Kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Özel Eğitime Giriş

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

Erken Çocukluk Eğitimi

Lisans

Lisans

Etkili İletişim

Lisans

Lisans

Özel Eğitim ve İlköğretimde Kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Sağlık Kültürü ve Çevre Sorunları

Lisans

Lisans

Introduction to Special Education

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması I Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Birleştirilmiş Sınıflar Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Ön Lisans

Ön Lisans

Çocukları Tanıma Teknikleri

Lisans

Lisans

Çocukla İletişim Kurma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Erken Çocukluk Eğitimi

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

Etkili İletişim Becerileri

Lisans

Lisans

Özel Eğitime Giriş

Lisans

Lisans

Etkili İletişim

Lisans

Lisans

Einführung in Die Sonderpadagogik

Lisans

Lisans

Özel Eğitime Giriş

Lisans

Lisans

Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans

Lisans

İlköğretimde Kaynaştırma

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

Okul Deneyimi

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2023 - 2023

2023 - 2023

İlkokullarda Süreç Odaklı Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Birimler - Eğitim

Sarıcan E., Baysal Z. N., Şener N.

2019 - 2019

2019 - 2019

İstanbul Öğretmen Akademileri Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi

Akademik Birimler - Eğitim

Şener N.

2019 - 2019

2019 - 2019

MARS Activities Research Science

Akademik Birimler - Eğitim

Şener N.

2019 - 2019

2019 - 2019

İstanbul Veli Akademileri

Akademik Birimler - Eğitim

Şener N.

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2021

2021

Hemşirelikte Kanıt Dersinin Pandemi Yönetim Sürecine Etkisi

GÜR K., ŞENER N.

2. Uluslararası 3. Ulusal Halk Sağlığı Hemşireliği Kongresi, 08 Ocak 2021

2018

2018

Beykoz bilim şenliğinin katılımcı görüşlerine göre incelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.536-542

2018

2018

Disleksili öğrencilerin arkadaşlık ilişkisinin incelenmesi

Tekin A., ŞENER N., BAŞAR M., DOĞAN M. C.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018

2018

2018

Geçici koruma altındaki mülteci öğrencilere hece yöntemi ile ilkokuma yazma öğretimi

Tekin A., ŞENER N., BAŞAR M., DOĞAN M. C.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin yazım hatalarının incelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018

2018

2018

Okul Öncesi Dönemde Kalem Tutma Etkinlikleri

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 12 Mayıs 2018

2018

2018

Bal Filminin Eğitimde Kavramlar Açısından İncelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

VIII. Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 12 Mayıs 2018

2017

2017

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sosyal Gelişiminin İncelenmesi

TEKİN A., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., BARAN M. S.

I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017

2017

2017

Fernald Tekniğinin Okuma ve Anlama Becerilerini Geliştirmeye Etkileri

DOĞAN H., DOĞAN Z. G., ŞENER N., BAŞAR M.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.22

2017

2017

Sınıf Öğretmenlerinin Arabuluculuk Rolü

DOĞAN Z. G., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.22

2017

2017

Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Dersine Yönelik utumları

DOĞAN M. C., BAŞAR M., ŞENER N.

Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.206

2017

2017

Aday Öğretmenlerin Öğretme Stilleri İle Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkininİncelenmesi

ŞENER N., ÖZDEN B., ESMER E., DOĞAN M. C.

Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.35

2017

2017

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Düşünme Stilleriyle Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖZDEN B., ESMER E., ŞENER N.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.43

2017

2017

Okuma Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Aile Görüşlerinin İncelenmesi

BAŞAR M., TEKİN A., DOĞAN M. C., ŞENER N.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017

2017

2017

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Tanılama Sürecinin İncelenmesi

BAŞAR M., TEKİN A., DOĞAN M. C., ŞENER N.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017

2016

2016

Altı Dakika Yönteminin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Gelişimine Etkisi

GÜRBÜZ A., BAŞAR M., ŞENER N.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

İlkokulda Öğretmen Öğrenci İletişimi

BAŞAR M., ŞENER N., DOĞAN M. C., UZUN Ö., TOPAL H.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016

2015

2015

İlkokullarda Oyun ve Fiziki Etkinliklerin İletişimeEtkisi

BAŞAR M., AKAN D., ŞENER N., HÜDAYETTİN T.

ULUSLARARASI OYUN VE OYUNCAK KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2015

2015

2015

İlkokullarda Müze Eğitimi Uygulamalarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

BAŞAR M., AKAN D., KARASU M., ŞENER N.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015

2015

2015

İlk Okuma ve Yazma Sürecine Açık ya da Kapalı Hece ile Başlamak

BAŞAR M., ŞENER N., KARASU M., RAMAZAN Y.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015

2014

2014

Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Zekâ Temelli Uygulamalar Öğretmenler Ne Söylüyor Ne Uyguluyorlar

ŞENER N., KABAPINAR Y., DOĞAN M. C.

9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014

2014

2014

Ortaöğretim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Bir Sorun mu

ŞENER N., ZERRİN Ç., ŞİŞMAN F. N., GÜR K.

YICER -YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014

2013

2013

Correlation Between Symptom Levels Of Depression And Illogical Beliefs In Students At Secondary Stage Of Primary Schools

GÜR K., KÜÇÜK L., ŞENER N., ÇETİNDAĞ Z.

Transforming Community Health: The Nursing Impact, Edinburgh, Birleşik Krallık, 13 - 14 Mart 2013

2012

2012

The beliefs of teachers toward mental illness

Gur K., Sener N., Kucuk L., Cetindag Z., Basar M.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.1146-1152 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

The Ways of Handling Stress and The Attachment Forms to Parents of University Students

DOĞAN D., GÜR K., ŞENER N., ÇETİNDAĞ Z.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), 8 - 10 Şubat 2012

2011

2011

Öğretmenlerin Ruhsal Durumları Ve Baş Etme Yöntemleri

KÜÇÜK L., GÜR K., ŞENER N., ÇETİNDAĞ Z., BAŞAR M.

I Uluslararası, V. Ulusal Psikiyatri Hemşireliği Kongresi, Konya, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011

2011

2011

Kentsel ve Kırsal Bölgede Öğrenim Gören 2 Kademe Öğrencilerinin Ana Baba Tutumları

ŞENER N., BAŞAR M., ÇETİNDAĞ Z.

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011

2009

2009

Eğitimde Kayıt Dışılığın Ekonomiye Etkileri

ERGEN E., ÇETİNDAĞ Z., ŞENER N.

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLAR

ŞENER N., BAŞKAN İŞLER Z.

EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XIII, Akdemir Selçuk Ahmet, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.181-195, 2022

2022

2022

Öğretim Programları Kapsamında Düşünmeyi Öğretmek

ŞENER N., ÖZKAL İ.

Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, Z. Nurdan Baysal, Elif Sarıcan, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.286-302, 2022

2022

2022

İLKOKUL 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ BAĞLAMINDA DEĞERLER EĞİTİMİ VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

ŞENER N., ERGÜN B.

EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XIII, Akdemir Selçuk Ahmet, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.21-46, 2022

2022

2022

SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM SÜRECİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ETKİN KULLANIMI

ŞENER N., ERGÜN B.

EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XIV, GÜLBAHAR BAHADIR, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.197-216, 2022

2021

2021

Birleştirilmiş Sınıflarda Sınıf Yönetimi

ÜSTÜNDAĞ ŞENER N.

İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Yılmaz Yıldız NİHAL, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.195-218, 2021

2021

2021

İlkokulda Kaynaştırma Öğrencisi Olmak

ŞENER N., BAŞKAN Z.

İlkokul Üzerine Güncel Konular-I, BAYSAL Z. Nurdan, SARICAN Elif, ŞENER Nurcan, Editör, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara, ss.263-288, 2021

2021

2021

Okul Dışı Öğrenme Örneği: Müze Eğitimi

ŞENER N.

Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları III, DOĞANAY Ahmet, KUTLU M. Oğuz, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.129-150, 2021

2020

2020

Okuma Eğitimi

ŞENER N.

Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Özenç, Emine Gül, Özenç, Mehmet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.73-98, 2020

2020

2020

İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF SOSYAL BİLGİLERDERS KİTAPLARININ VE SINIF İÇİ ÖĞRETMENUYGULAMALARININ ÇOKLU ZEKÂ BAĞLAMINDAİNCELENMESİ

ŞENER N., DOĞAN M. C.

GÜNCEL ALAN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI II, KARA, Ömer Tuğrul, Erol, Sedat, Editör, Akademisyen Kitabevi Yayıncılık, Ankara, ss.27-49, 2020

2015

2015

Empati Bağlamında Çoklu Zekaya Yeniden Bakmak

Şener N.

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.424-447, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 6

h-indeksi (WOS): 1