Eğitim Bilgileri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoktora
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
The effect of item format on the choice of reading and test-taking strategies
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2012 - 2016
2012 - 2016Okutman
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Temel İngilizce Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Okutman
Beykent Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2011
2010 - 2011Öğretmen
Uğur Dershanesi, Öğretmen
Makaleler
Tümü (1)
Diğer Yayınlar (1)
2022
20221. Investigating cognitive processes in different item formats in reading tests through eye tracking and verbal protocols
AKGÜN H., ÜNALDI A.
Studies in Language Assessment , cilt.11, sa.2, ss.98-129, 2022 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Multi-scalar construction of heritage language identity: Mardin-Arabic across generations and contexts
Akgün H., Erduyan I.
the 57th Annual Conference of the British Association of Applied Linguistics (BAAL), Colchester , İngiltere, 5 - 07 Eylül 2024, ss.168-169, (Özet Bildiri)
2024
20242. Multi-scalar construction of ordinariness and innovation: Mardin-Arabic as a heritage language in Turkey
Erduyan I., Akgün H.
Sociolinguistics Symposium 25, Perth, Avustralya, 24 - 27 Haziran 2024, (Yayınlanmadı)
2023
20233. The Role of Executive Functions and Task Features in Multiple Text Reading
Akgün H., Erçetin N. G.
EUROSLA 32 (The 32nd European Second Language Association Conference), Birmingham, İngiltere, 30 Ağustos - 02 Eylül 2023, (Yayınlanmadı)
2022
20224. Investigating the Effect of Item Format on Cognitive Processes in Reading Tests through Eye-tracking and Verbal Protocols
AKGÜN H., ÜNALDI A.
BAAL 2022, Belfast, Northern Ireland, İngiltere, 01 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. "Coming to terms with your identity": Language experiences and identity in Arabic heritage language speakers
Akgün H.
EuroSLA 31, Fribourg, İsviçre, 24 - 27 Ağustos 2022, (Yayınlanmadı)