Doç. Dr. GÖKÇE KURT TİFTİK


Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: İngilizce Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Gokce Kurt

Metrikler

Yayın

57

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

157

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

283

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (Scholar)

1913

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

40

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

343

Toplam Atıf Sayısı

540

Proje

5

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Gökçe KURT TİFTİK 2021 yılında doçent ünvanı almaya hak kazanmıştır. Lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde (2001), yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde (2004), doktora eğitimini ise Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde (2012) tamamlamıştır. 2004 senesinden bugüne Atatürk Eğitim Fakültesi İngilizce öğretmenliği bölümünde Öğretim Teknolojileri, Materyal Geliştirme, İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar gibi dersler vermektedir. Akademik ilgi alanları arasında öğretmen eğitimi, İngilizce öğretimine teknoloji entegrasyonu ve 21. yüzyıl öğrenmesi vardır. 

Eğitim Bilgileri

2006 - 2012

2006 - 2012

Doktora

Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

2002 - 2004

2002 - 2004

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Developing technological pedagogical content knowledge of Turkish pre-service teachers of English through a design study

Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli)

2004

2004

Yüksek Lisans

The Effects of Task-based Language Instruction on Foreign Language Vocabulary Learning and Reading/Writing Proficiency of Young EFL Learners

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

A2 Temel

A2 Temel

Fransızca

Araştırma Alanları

İngilizce Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2001 - 2004

2001 - 2004

Araştırma Görevlisi

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - 2025

2022 - 2025

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri I

Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi

Öğretim Teknolojileri

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Özel Öğretim Yöntemleri II

Anlatım Becerileri

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (10)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. Digital Divide in Higher Education: Turkish EFL Instructors’ Access to ICT

Kurt Tiftik G.

IV. International Conference Research in Applied Linguistics ICRAL2020, Bursa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2020, ss.29, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. An English Language Needs Analysis of University Preparatory School Students

KÖŞKER F. K., KURT G.

International MELT Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Misbehaviour in Turkish High Schools: Experiences of In-service Teachers of English.

KURT G., TOMAK B.

International MELT Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Pre-service EFL Teachers’ Conceptions of Creativity

Kurt G., Önalan O.

GLOBELT, Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 10 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Factors Affecting Technology Integration Practices of EFL Teachers

Önalan O., Kurt G.

1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science (ICES - 2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

7. Implementation of Webquest supported instruction in Pre service English Teacher Education

Bayram D., Kurt G., Atay D.

IATEFL ReSIG: Teachers Research, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. Integrating World Englishes into lesson plans Experiences of pre and in service teachers of English

Atay D., Kaşlıoğlu Ö., Kurt G.

21st Conference of the International Association for World Englishes, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Using WebQuests to improve critical thinking skills of Turkish pre service teachers of English

Bayram D., Kurt G., Atay D.

8th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

10. TPACK in Practice: A Qualitative Study on Technology Integrated Lesson Planning and Implementation of Pre-service Teachers of English

KURT TİFTİK G., AKYEL A. S., KOÇOĞLU Z. B., Mishra P.

The 8th International ELT Research Conference ”Innovative Approaches to Research in ELT”, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

11. Technological Pedagogical Content Knowledge Development of Turkish Pre-service Teachers of English

Kurt G., Mishra P., Koçoğlu Z. B.

Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mart 2013, ss.5073-5077, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

12. Decreasing the language anxiety of pre service EFL teachers through podcasting

Atay D., Kurt G.

TESOL International Convention, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

13. Turkish EFL Pre-service Teachers' Characterization of language teachers

Kurt G., Ersin P.

International Conference on New Horizons in Education, Lisbon, Portekiz, 12 - 14 Mayıs 2011, ss.915-920, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2011

2011

14. Motivation to become a teacher Perspectives of Turkish Prospective Teachers of English

Atay D., Kaşlıoğlu Ö., Kurt G.

International Conference New Horizons in Education, Lisbon, Portekiz, 12 - 14 Mayıs 2011, ss.585-590, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2010

2010

15. The effects of case based instruction on the self efficacy beliefs of Turkish pre service teachers of English

Atay D., Kurt G.

The 6th International ELT Research Conference Proceedings: Current Trends in SLA Research and Language Teaching, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.494-498, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2010

2010

16. Turkish students and teachers perspectives on ESP instruction

Atay D., Kurt G., Kaşlıoğlu Ö.

The Sixth International ELT Research Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.386-389, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2010

2010

17. The socio-educational model of second language acquisition: The Turkish context

Atay D., Kurt G.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3088-3093, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

2010

2010

18. The pedagogical content knowledge development of prospective teachers through an experiential task

Atay D., Kaşlıoğlu Ö., Kurt G.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1421-1425, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

2009

2009

19. The Effects of Training and Integration of Technology into Coursework on the Attitudes of Turkish EFL Teachers

Atay D., Kurt G.

International Conference of Education, Research and Innovation, Valencia, İspanya, 11 - 14 Haziran 2009, ss.686-695, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

20. The Effects of Computer Assisted Language Learning on Turkish Learners Grammar and Listening Performance

Atay D., Kurt G., Ekşi G.

9th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, ss.495-499, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

21. Turkish EFL learners’ willingness to communicate in English

Atay D., Kurt G.

First International Congress of Educational research: Trends and issues of educational research., Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.3-8, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

22. Prospective Teachers Self efficacy for Technology Integration Effects of an Experiential Model

Kurt G., Atay D.

International Conference of Education, Research and Innovation, Barcelona, İspanya, 12 - 14 Mart 2009, ss.3117-3122, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

23. Turkish EFL teachers' opinions on intercultural approach in foreign language education

Derin A., Zeynep C., Pinar E., Ozlem K., Gokce K.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1611-1616, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2009

2009

24. Exploring the relationship between teacher beliefs and styles on classroom management in relation to actual teaching practices: a case study

Eveyik-Aydin E., Kurt G., Mede E.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.612-617, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

2008

2008

25. A Reading based Instruction An Alternative Approach to Primary School English Instruction

Atay D., Kurt G.

12th International INGED ELT Conference, Eskişehir, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

26. Intercultural Competence from the Perspective of Turkish Prospective Teachers A Case Study

Atay D., Kurt G.

Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching, Ankara, Türkiye, 18 - 19 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

27. Metalinguistic Awareness in a Turkish English Bilingual Child

Kurt G.

18th Eurosla Conference, Aix-En-Provence, Fransa, 4 - 06 Eylül 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

28. Peer Feedback and Writing Anxiety The Case of Turkish Prospective Teachers of EFL

Kurt G., Atay D.

International Language Teaching Conference, Warszawa, Polonya, 17 - 18 Mart 2008, ss.33-48, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

29. Willingness to Communicate in the EFL Setting

Atay D., Kurt G.

IATEFL Conference, Aberdeen, Birleşik Krallık, 18 - 21 Nisan 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

30. The Predictors of EFL Learners Willingness to Communicate

Kurt G.

16th Eurosla Conference, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

31. The Impact of Recasts on Tense Consistency of Turkish EFL Young Learners

Kurt G., Atay D.

Second Language Research Forum, Brisbane, Avustralya, 8 - 10 Haziran 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

32. The Effects of Task based Instruction on the Vocabulary Knowledge of Young EFL Learners

Kurt G.

Dil, Deyiş, Yazınbilim Konferansı, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.363-372, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

33. The Effects of Task based Instruction on the Reading and Writing Proficiency of Young EFL Learners

Kurt G.

4th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Educational Technology in English Language Teaching: An Introduction

KURT TİFTİK G.

Educational Technologies in English Language Teaching, Kurt Gökçe, Başkan Pınar, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-28, 2023

2022

2022

2. Automated writing evaluation in elementary education

Kurt G., Senger Ş.

Research and practice in teaching second language skills to young learners, Zeynep Çamlıbel-Acar, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.149-168, 2022

2022

2022

3. 21. yüzyılda çocuklara teknoloji aracılı İngilizce öğretimi

Kurt G.

İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi, Burak Tomak, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.197-215, 2022

2020

2020

4. Turkish EFL Teachers’ Perceptions and Practices of Creative Pedagogy in Young Learner Classes: A Case Study

Kurt G.

TESOL in the 21st Century: Challenges and Opportunities, Zübeyde Sinem Genç / Is¸ıl Günseli Kaçar, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.487-512, 2020

2016

2016

5. Collaborative teacher development on teaching World Englishes

Atay D., Kurt G., Kaşlıoğlu Ö.

Facilitating In-Service Teacher Training for Professional Development. , Kenan Dikilitaş,İsmail Hakkı Erten, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.165-184, 2016 Creative Commons License

2016

2016

6. The effects of podcasting on Turkish pre-service teachers’ foreign language anxiety and attitudes towards technology integration.

Kurt G., Atay D.

Integrating Technology and Culture Strategies and Innovations in ELT, Rahman,M., Editör, Yking Books, Jaipur, ss.152-170, 2016 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

2008 - 2009

2008 - 2009

Turkish EFL Teachers Opinions on Intercultural Approach in Foreign Language Education

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Kaşlıoğlu Ö. (Yürütücü), Kurt G., Atay D.

2005 - 2006

2005 - 2006

İlköğretim İngilizce Dil Eğitimi Programının Değerlendirilmesi ve Alternatif Bir Yaklaşım

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Atay D.(Yürütücü), Kurt G.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2006

Haziran 2006

EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW

SSCI Kapsamındaki Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ekim 2019

Ekim 2019

International MELT Conference

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Kurt G., Bayram D.
İstanbul, Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

International MELT Conference

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Kurt G.
İstanbul, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 59

h-indeksi (WOS): 5

Jüri Üyelikleri

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Bahçeşehir Üniversitesi

Haziran-2018

Haziran 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Bahçeşehir Üniversitesi