Biyografi
Gökçe KURT TİFTİK 2021 yılında doçent ünvanı almaya hak kazanmıştır. Lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde (2001), yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde (2004), doktora eğitimini ise Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde (2012) tamamlamıştır. 2004 senesinden bugüne Atatürk Eğitim Fakültesi İngilizce öğretmenliği bölümünde Öğretim Teknolojileri, Materyal Geliştirme, İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar gibi dersler vermektedir. Akademik ilgi alanları arasında öğretmen eğitimi, İngilizce öğretimine teknoloji entegrasyonu ve 21. yüzyıl öğrenmesi vardır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2012
2006 - 2012Doktora
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Developing technological pedagogical content knowledge of Turkish pre-service teachers of English through a design study
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli)
2004
2004Yüksek Lisans
The Effects of Task-based Language Instruction on Foreign Language Vocabulary Learning and Reading/Writing Proficiency of Young EFL Learners
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
A2 Temel
A2 TemelFransızca
Araştırma Alanları
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2001 - 2004
2001 - 2004Araştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2025
2022 - 2025Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Perceptions of Students and Instructors on the English Language Needs of Preparation School Students at a State University
Kurt Tiftik G. (Eş Danışman), Uygun Gökmen D.
F.KÜBRA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Exploring Technology Ownership and Use Patternsamong Prep School Learners
Kurt Tiftik G. (Danışman)
K.ERDEM(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The effects of WebQuest - supported critical thinking instruction on the critical thinking disposition level and L2 writing performance of Turkish pre - service EFL teachers
Kurt G. (Eş Danışman), Atay D.
D.BAYRAM(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. A qualitative exploration of pre-service English teachers’ integration of generative artificial intelligence in corpus-based language pedagogy
KURT TİFTİK G.
Computer Assisted Language Learning
, 2025 (AHCI)
2024
20242. Enhancing L2 Writing Skills: ChatGPT as an Automated Feedback Tool
KURT TİFTİK G., KURT Y.
JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY EDUCATION:RESEARCH
, cilt.23, ss.1-24, 2024 (ESCI)
2022
20223. Exploring university students’ self-regulation in online foreign language education
Kurt G., Tomak B.
Research in Pedagogy , cilt.12, sa.2, ss.433-446, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Student engagement in K12 online education during the pandemic: The case of Turkey
Kurt G., Atay D., Ozturk H. A.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION
, cilt.54, sa.S1, 2022 (SSCI)
2021
20215. Technology-mediated tasks in the young learners’ EFL classroom
Kurt G.
Elementary Education Online
, cilt.20, sa.1, ss.327-340, 2021 (Scopus)
2021
20216. An exploratory study on Turkish EFL pre-service teachers’ subjective wellbeing
Kurt G., Demir B., Atay D.
Zbornik Instituta za Pedagoska Istrazivanja
, cilt.53, sa.1, ss.121-150, 2021 (ESCI)
2020
20207. Exploring Turkish EFL Teachers’ Perceptions of the Factors Affecting Technology Integration: A Case Study
ÖNALAN O., KURT G.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.16, sa.2, ss.626-646, 2020 (Scopus)
2019
20198. The Implementation of WebQuest-supported Critical Thinking Instruction in Pre-service English Teacher Education: The Turkish Context.
Bayram D., Kurt G., Atay D.
Participatory Educational Research
, cilt.6, sa.2, ss.144-157, 2019 (Scopus)
2018
20189. Turkish Pre-service EFL Teachers’ Perceptions of Creativity
Kurt G., Önalan O.
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.5, ss.636-647, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Implementing the flipped classroom in teacher education: Evidence from Turkey
Kurt G.
Educational Technology and Society
, cilt.20, sa.1, ss.211-221, 2017 (SSCI)
2014
201411. TPACK in practice A qualitative study on technology integrated lesson planning and implementation of Turkish pre service teachers of English
Kurt G., Akyel A. S., Koçoğlu Z. B., Mıshra P.
ELT Research Journal
, cilt.3, ss.153-166, 2014 (Hakemli Dergi)
2010
201012. The pedagogical content knowledge development of prospective teachers through an experiential task
ATAY D., KAŞLIOĞLU Ö., KURT G.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.1421-1425, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200913. The role of intercultural competence in foreign language teaching
Atay D., Kurt G., Çamlıbel Acar Z. C., Ersin P., Kaşlıoğlu Ö.
Inonu University Journal of the Faculty of Education
, cilt.10, ss.123-135, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200714. The Effects of Peer Feedback on the Writing Anxiety of Prospective Turkish Teachers of English
Kurt G., Atay D.
Journal of Theory and Practice in Education
, cilt.3, ss.12-23, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200615. Prospective teachers and L2 writing anxiety
Atay D., Kurt G.
Asian EFL Journal
, cilt.8, ss.100-118, 2006 (Scopus)
2006
200616. Elementary school EFL learners' vocabulary learning: The effects of post-reading activities
Atay D., Kurt G.
CANADIAN MODERN LANGUAGE REVIEW-REVUE CANADIENNE DES LANGUES VIVANTES
, cilt.63, ss.255-273, 2006 (SSCI)
2006
200617. Language Learning Strategies of Young EFL Learners
Kurt G., Atay D.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, ss.123-137, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Digital Divide in Higher Education: Turkish EFL Instructors’ Access to ICT
Kurt Tiftik G.
IV. International Conference Research in Applied Linguistics ICRAL2020, Bursa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2020, ss.29, (Özet Bildiri)
2019
20192. An English Language Needs Analysis of University Preparatory School Students
KÖŞKER F. K., KURT G.
International MELT Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Misbehaviour in Turkish High Schools: Experiences of In-service Teachers of English.
KURT G., TOMAK B.
International MELT Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. Pre-service EFL Teachers’ Conceptions of Creativity
Kurt G., Önalan O.
GLOBELT, Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 10 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Factors Affecting Technology Integration Practices of EFL Teachers
Önalan O., Kurt G.
1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science (ICES - 2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
20166. An evaluation of Webquest supported instruction Pre service Turkish EFL teachers experiences International Contemporary Educational Research Congress
BAYRAM D., KURT G., ATAY D.
International Contemporary Educational Research Congress, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Implementation of Webquest supported instruction in Pre service English Teacher Education
Bayram D., Kurt G., Atay D.
IATEFL ReSIG: Teachers Research, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. Integrating World Englishes into lesson plans Experiences of pre and in service teachers of English
Atay D., Kaşlıoğlu Ö., Kurt G.
21st Conference of the International Association for World Englishes, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
20149. Using WebQuests to improve critical thinking skills of Turkish pre service teachers of English
Bayram D., Kurt G., Atay D.
8th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201410. TPACK in Practice: A Qualitative Study on Technology Integrated Lesson Planning and Implementation of Pre-service Teachers of English
KURT TİFTİK G., AKYEL A. S., KOÇOĞLU Z. B., Mishra P.
The 8th International ELT Research Conference ”Innovative Approaches to Research in ELT”, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201311. Technological Pedagogical Content Knowledge Development of Turkish Pre-service Teachers of English
Kurt G., Mishra P., Koçoğlu Z. B.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mart 2013, ss.5073-5077, (Tam Metin Bildiri)
2012
201212. Decreasing the language anxiety of pre service EFL teachers through podcasting
Atay D., Kurt G.
TESOL International Convention, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Mart 2012, (Özet Bildiri)
2011
201113. Turkish EFL Pre-service Teachers' Characterization of language teachers
Kurt G., Ersin P.
International Conference on New Horizons in Education, Lisbon, Portekiz, 12 - 14 Mayıs 2011, ss.915-920, (Tam Metin Bildiri)
2011
201114. Motivation to become a teacher Perspectives of Turkish Prospective Teachers of English
Atay D., Kaşlıoğlu Ö., Kurt G.
International Conference New Horizons in Education, Lisbon, Portekiz, 12 - 14 Mayıs 2011, ss.585-590, (Tam Metin Bildiri)
2010
201015. The effects of case based instruction on the self efficacy beliefs of Turkish pre service teachers of English
Atay D., Kurt G.
The 6th International ELT Research Conference Proceedings: Current Trends in SLA Research and Language Teaching, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.494-498, (Tam Metin Bildiri)
2010
201016. Turkish students and teachers perspectives on ESP instruction
Atay D., Kurt G., Kaşlıoğlu Ö.
The Sixth International ELT Research Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.386-389, (Tam Metin Bildiri)
2010
201017. The socio-educational model of second language acquisition: The Turkish context
Atay D., Kurt G.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3088-3093, (Tam Metin Bildiri)
2010
201018. The pedagogical content knowledge development of prospective teachers through an experiential task
Atay D., Kaşlıoğlu Ö., Kurt G.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1421-1425, (Tam Metin Bildiri)
2009
200919. The Effects of Training and Integration of Technology into Coursework on the Attitudes of Turkish EFL Teachers
Atay D., Kurt G.
International Conference of Education, Research and Innovation, Valencia, İspanya, 11 - 14 Haziran 2009, ss.686-695, (Tam Metin Bildiri)
2009
200920. The Effects of Computer Assisted Language Learning on Turkish Learners Grammar and Listening Performance
Atay D., Kurt G., Ekşi G.
9th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, ss.495-499, (Tam Metin Bildiri)
2009
200921. Turkish EFL learners’ willingness to communicate in English
Atay D., Kurt G.
First International Congress of Educational research: Trends and issues of educational research., Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.3-8, (Tam Metin Bildiri)
2009
200922. Prospective Teachers Self efficacy for Technology Integration Effects of an Experiential Model
Kurt G., Atay D.
International Conference of Education, Research and Innovation, Barcelona, İspanya, 12 - 14 Mart 2009, ss.3117-3122, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. Turkish EFL teachers' opinions on intercultural approach in foreign language education
Derin A., Zeynep C., Pinar E., Ozlem K., Gokce K.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1611-1616, (Tam Metin Bildiri)
2009
200924. Exploring the relationship between teacher beliefs and styles on classroom management in relation to actual teaching practices: a case study
Eveyik-Aydin E., Kurt G., Mede E.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.612-617, (Tam Metin Bildiri)
2008
200825. A Reading based Instruction An Alternative Approach to Primary School English Instruction
Atay D., Kurt G.
12th International INGED ELT Conference, Eskişehir, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200826. Intercultural Competence from the Perspective of Turkish Prospective Teachers A Case Study
Atay D., Kurt G.
Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching, Ankara, Türkiye, 18 - 19 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200827. Metalinguistic Awareness in a Turkish English Bilingual Child
Kurt G.
18th Eurosla Conference, Aix-En-Provence, Fransa, 4 - 06 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2008
200828. Peer Feedback and Writing Anxiety The Case of Turkish Prospective Teachers of EFL
Kurt G., Atay D.
International Language Teaching Conference, Warszawa, Polonya, 17 - 18 Mart 2008, ss.33-48, (Tam Metin Bildiri)
2007
200729. Willingness to Communicate in the EFL Setting
Atay D., Kurt G.
IATEFL Conference, Aberdeen, Birleşik Krallık, 18 - 21 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
2006
200630. The Predictors of EFL Learners Willingness to Communicate
Kurt G.
16th Eurosla Conference, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200631. The Impact of Recasts on Tense Consistency of Turkish EFL Young Learners
Kurt G., Atay D.
Second Language Research Forum, Brisbane, Avustralya, 8 - 10 Haziran 2006, (Özet Bildiri)
2006
200632. The Effects of Task based Instruction on the Vocabulary Knowledge of Young EFL Learners
Kurt G.
Dil, Deyiş, Yazınbilim Konferansı, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2006, ss.363-372, (Tam Metin Bildiri)
2004
200433. The Effects of Task based Instruction on the Reading and Writing Proficiency of Young EFL Learners
Kurt G.
4th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Educational Technology in English Language Teaching: An Introduction
KURT TİFTİK G.
Educational Technologies in English Language Teaching, Kurt Gökçe, Başkan Pınar, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-28, 2023
2022
20222. Automated writing evaluation in elementary education
Kurt G., Senger Ş.
Research and practice in teaching second language skills to young learners, Zeynep Çamlıbel-Acar, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.149-168, 2022
2022
20223. 21. yüzyılda çocuklara teknoloji aracılı İngilizce öğretimi
Kurt G.
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi, Burak Tomak, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.197-215, 2022
2020
20204. Turkish EFL Teachers’ Perceptions and Practices of Creative Pedagogy in Young Learner Classes: A Case Study
Kurt G.
TESOL in the 21st Century: Challenges and Opportunities, Zübeyde Sinem Genç / Is¸ıl Günseli Kaçar, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.487-512, 2020
2016
20165. Collaborative teacher development on teaching World Englishes
Atay D., Kurt G., Kaşlıoğlu Ö.
Facilitating In-Service Teacher Training for Professional Development. , Kenan Dikilitaş,İsmail Hakkı Erten, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.165-184, 2016
2016
20166. The effects of podcasting on Turkish pre-service teachers’ foreign language anxiety and attitudes towards technology integration.
Kurt G., Atay D.
Integrating Technology and Culture Strategies and Innovations in ELT, Rahman,M., Editör, Yking Books, Jaipur, ss.152-170, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - 2028
2025 - 2028K-12 İngilizce Öğretiminde Yapay Zekâ Kullanımına Yönelik Öğretmen Eğitimi: İhtiyaç Belirleme ve Unesco Yapay Zekâ Öğretmen Yeterlilik Çerçevesine Dayalı Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurs Geliştirme
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kurt Tiftik G. (Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012Türkiye deki yabancı dil öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçmelerini etkileyen faktörler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Atay D.(Yürütücü), Kurt G., Kaşlıoğlu Ö.
2008 - 2009
2008 - 2009Turkish EFL Teachers Opinions on Intercultural Approach in Foreign Language Education
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kaşlıoğlu Ö. (Yürütücü), Kurt G., Atay D.
2005 - 2006
2005 - 2006İlköğretim İngilizce Dil Eğitimi Programının Değerlendirilmesi ve Alternatif Bir Yaklaşım
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Atay D.(Yürütücü), Kurt G.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2006
Haziran 2006EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2019
Ekim 2019International MELT Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kurt G., Bayram D.
İstanbul, Türkiye
Ekim 2019
Ekim 2019International MELT Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kurt G.
İstanbul, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 59
h-indeksi (WOS): 5
Jüri Üyelikleri
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bahçeşehir Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018