Biyografi

1991 yılında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalında tamamladı. 1995 yılında aynı Üniversitede dilbilim üzerine Yüksek Lisans, 2002 yılında da çocuklara yabancı dil öğretimi üzerine Doktorasını bitirdi.


Akademik kariyerine 1992 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda Araştırma görevlisi olarak başladı. 2002 yılında Öğretim Görevlisi Doktor, 2010 yılında da Yardımcı Doçent ünvanını aldı.  2015 yılından beri Doç. Dr. olarak görev yapmaktadır. 2012-2019 yılları arasında Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. 2018 yılından itibaren de Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır. Halen aynı üniversitede lisans ve lisansüstü ders vermektedir.


Ögrenim Bilgisi


Doktora
1996 - 2002
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye

Yüksek Lisans
1991 - 1995
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye

Lisans
1987 - 1991
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

Fransızca, C2 Yeterlilik

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

Mesleki Eğitim, Jules Verne: un produit marketing?, Marmara Üniversitesi, 2013
Mesleki Eğitim, Enseigner le français à l'ère du numérique, Saint Joseph Lisesi, 2013
Mesleki Eğitim, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı- Panelistlik Eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı- Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2012
Diğer, Assemblée Générale, Commission de l'Ouest de l'Europe , 2008
Mesleki Eğitim, Didactique de la grammaire en français langue étrangère, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı , 2005
Mesleki Eğitim, Projet sur la formation des professeurs de français, ALCEA, 1999

Yaptığı Tezler

Doktora, Les stratégies d'apprentissage et l'enseignement précoce dans le contexte Turc: L'exemple de Galatasaray, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, 2002
Yüksek Lisans, Analyse synthématique d'un discours publicitaire, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, 1995

Akademik Unvanlar / Görevler


Doç.Dr.
2015 - Devam Ediyor
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yrd.Doç.Dr.
2010 - 2015
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Öğretim Görevlisi Dr.
2002 - 2010
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Öğretim Görevlisi
1996 - 2002
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Araştırma Görevlisi
1992 - 1996
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Desteklenen Projeler

  1. Taş Y. T. , Saraç F., Gümüş H., AB Destekli Diğer Projeler, TST ID Faciliter le dialogue interculturel grace aux technologies linguistiques au service de l apprentissage des langues cultures, 2008 - 2009
  2. Saraç F., Garabédian M., Elçilik Hibe Programı Projesi , Propositions pour une restructuration du cursus universitaire de formation des professeurs de français langue étrangère en Turquie, 1994 - 2004

Jüri Üyelikleri

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2020
Doktora Yeterlik Sınavı, Doktora Yeterlik Sınavı, İstanbul Üniversitesi, Aralık, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2020
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), İstanbul Üniversitesi, Ekim, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Ekim, 2020
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Bursa Uludağ Üniversitesi, Ağustos, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2020
Yarışma, 3. Modern Diller Ülke Maket Yarışması, Irmak Okulları, Şubat, 2020
Akademik Kadroya Atama, Akademik Kadroya Atama, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Ocak, 2020
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Marmara Üniversitesi, Aralık, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Eylül, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), İstanbul Üniversitesi, Eylül, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Eylül, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Eylül, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Eylül, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Ağustos, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Ağustos, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Ağustos, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2019
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Marmara Üniversitesi, Mayıs, 2019
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Marmara Üniversitesi, Mayıs, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), İstanbul Üniversitesi, Mayıs, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Mayıs, 2019
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Mayıs, 2019
Akademik Kadroya Atama, Akademik Kadroya Atama, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Mart, 2019
Yarışma, İstanbul 1. Liseler Arası Fransızca Şarkı Yarışması, Vefa Lisesi, Mart, 2019
Akademik Kadroya Atama, Akademik Kadroya Atama, Altınbaş Üniversitesi, Ocak, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Ocak, 2019
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Marmara Üniversitesi, Aralık, 2018
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2018
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Kasım, 2018
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği, Marmara Üniversitesi, Kasım, 2018
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Marmara Üniversitesi, Ağustos, 2018
Doktora Yeterlik Sınavı, Doktora Yeterlik Sınavı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Haziran, 2018
Yarışma, 2. Modern Diller Ülke Maket Yarışması, Irmak okulları, Ocak, 2018
Akademik Kadroya Atama, Akademik Kadroya Atama, Marmara Üniversitesi, Aralık, 2017
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Ekim, 2017
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2017
Akademik Kadroya Atama, Akademik Kadroya Atama, Marmara Üniversitesi, Kasım, 2016
Doktora Yeterlik Sınavı, Doktora Yeterlik Sınavı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Mayıs, 2016
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Yıldız Teknik Üniversitesi, Ocak, 2016
Doktora Yeterlik Sınavı, Doktora Yeterlik Sınavı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Ocak, 2016
Tez Savunma (Doktora), Tez Savunma (Doktora), Yıldız Teknik Üniversitesi, Haziran, 2015
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), İstanbul Üniversitesi, Haziran, 2015
Doktora Yeterlik Sınavı, Doktora Yeterlik Sınavı, İstanbul Üniversitesi, Haziran, 2015
Akademik Personel Sınavı, Akademik Personel Sınavı, Akdeniz Üniversitesi, Haziran, 2015
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2014
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Eylül, 2013
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2013
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Tez Savunma (Yüksek Lisans), Marmara Üniversitesi, Haziran, 2013

Verdiği Kurs ve Eğitimler

Saraç F., Marmara Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi, 2016 - 2017
Saraç F., M.Ü. Pedagojik Eğitimi Formasyonu, 2016 - 2016
Saraç F., Marmara Üniversitesi Pedagojik Eğitim Formasyonu, 2015 - 2015

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  1. A Study on Preparation of School Experience Observation Forms in French Language Teaching Department (Example of Marmara University)
    Savli F.
    HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.28, ss.444-456, 2013 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  1. Field specific competencies for French language teachers in Turkey: A model proposal
    Saraç F.
    Educational Research and Reviews , cilt.15, sa.6, ss.336-345, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  2. Fransızca Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Çalışma
    Saraç F., Atmaca A.
    International Journal of Languages’ Education and Teaching, cilt.8, sa.2, ss.217-234, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  3. La francophonie, un ancrage solide en Turquie
    Saraç F., Taş Y. T.
    France Forum, sa.76, ss.113-116, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  4. Görsel materyal destekli dinlediğini anlama yetisinin yabancı dil öğretimindeki yeri
    Saraç F., Özdemir S.
    International Journal of Languages’ Education and Teaching, cilt.6, sa.1, ss.184-197, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  5. Presentation Présentation
    Gümüş H., Şavli F.
    Synergies Turquie, sa.10, ss.9-12, 2017 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  6. Problématique de la grammaire dans l’enseignement du français aux enfants
    Saraç F.
    İstanbul Eğitimde Yenilikçi Dergisi/ Istanbul Journal of Innovation in Education , cilt.2, sa.3, ss.111-126, 2016 (Hakemli Üniversite Dergisi)
  7. Presentation Présentation
    Gümüş H., Savli F.
    Synergies Turquie, ss.11-14, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  8. Presentation Présentation
    Gümüş H., Şavli F.
    Synergies Turquie, sa.8, ss.9-12, 2015 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  9. Fransızca öğreniminde öğrencilerin sıkça yaptığı yazım hataları, nedenleri ve çözüm öneriler
    Şavlı F., Güler Ö.
    International Journal of Language Academy, cilt.2, ss.137-150, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  10. Presentation Présentation
    Gümüş H., Şavli F.
    Synergies Turquie, sa.7, ss.9-11, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  11. Yabancı dil derslerinde ana dili kullanımı üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri
    Şavlı F., Kalafat S.
    Turkish Studies, Türk Dili ve Edebiyatı Sayısı, cilt.9, ss.1367-1385, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  12. The Opinions of the 4th Grade Students of French Language Teaching Department About The School Experience Lesson
    ŞAVLI F.
    Journal of Instructional Psychology,, cilt.41, ss.46-58, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  13. Fransızca öğretiminde kültürün öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi
    Şavlı F., Erdaş Keşmer Ö.
    Synergies Turquie 6, sa.6, ss.71-85, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  14. Salut adlı yöntem kitabında kültür ve kültürlerarasılık
    Şavlı F.
    Turkish Studies, cilt.8, ss.637-650, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  15. Öğretmen ve Öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik sorunsalı ve çözüm önerileri
    ŞAVLI F., AYCAN P. C.
    Dilbilim XXVIII/2012,, ss.1-13, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  16. Analyse des méthodes de Fle: Techniques et pratiques
    Şavlı F.
    Dilbilim XXIV/ 2010, cilt.2, ss.65-75, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  17. Interférences lexicales entre deux langues étrangères: anglais et français
    Şavlı F.
    Synergies Turquie 2, sa.2, ss.179-184, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  18. La formation des enseignants dans l enseignement précoce
    Saraç F., Taş Y. T.
    Dilbilim, cilt.2, ss.83-88, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  19. Quelles compétences faut il développer chez les futurs professeurs de français
    Saraç F., Taş Y. T.
    Dilbilim, cilt.2, ss.13-22, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
  20. Les Stratégies d’apprentissage dans le contexte turc : l’école primaire de Galatasaray
    Şavlı F.
    Dilbilim XII/2004, cilt.2, ss.91-102, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

Kitap & Kitap Bölümleri

  1. Erken yaşta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
    Saraç F.
    Dil kullanıcısı bağlamında kuramdan uygulamaya Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, Asuman Akay Ahmed,Aslı Fişekcioğlu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.65-86, 2019
  2. Erken Yaşta Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi
    SARAÇ F.
    Dil Kullanıcısı Bağlamında Kuramdan Uygulamaya Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Asuman Akay Ahmed, Aslı Fişekcioğlu, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.65-86, 2019
  3. Türk Bağlamında Öğrenme Stratejileri: Galatasaray İlköğretim Okulu
    Saraç F.
    Disiplinlerarası ortam ve yöntem sorunları, Nedret Öztokat, Editör, Multilingual Yabanci Dil Yayınları, İstanbul, ss.132-141, 2004

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

  1. Influence de l'anglais comme première langue étrangère sur le français dans le domaine de la phonologie
    Saraç F., Erdaş Keşmer Ö.
    2ème Colloque International Enseignement du français parlé- CIEP 2019, Rouen, Fransa, 24 - 25 Ekim 2019
  2. Yabancı dil olarak Fransızca öğrenen öğrencilerin sözlü iletişim becerilerini değerlendirmeye yönelik dereceli puanlama anahtarı
    Saraç F., Toruç D.
    XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi , İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mart 2019
  3. Öğretmen adaylarındaki hata algısı: Marmara üniversitesi Fransızca öğretmenliği örneği
    Saraç F., Altan M. S.
    XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mart 2019
  4. Yabancı Dil Fransızca Ders Kitaplarındaki Kelime Varlığı Üzerine Bir Araştırma
    SARAÇ F., GELGÖR Z.
    Ders Kitapları Ulusalararası Sempozyumu- International Symposıum on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, cilt.1, ss.201-220
  5. Sosyokültürel Faktörlerin Çeviri Yoluyla Aktarımı
    Saraç F., Kirazlı G.
    XIII. Ulusal Frankofoni Kongresi- Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2018
  6. Problématique de la grammaire dans l’enseignement du français aux enfants
    ŞAVLI F.
    Colloque international sur l’enseignement du français parlé, Uluslararası konuşma dili olarak Fransızcanın öğretimi kolokyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2016, cilt.2, ss.111-126
  7. Yabancı dil eğitiminde edebi metinler kullanımı
    ATUN ERMAĞAN E., ŞAVLI F.
    1st International Symposium on Language Education and Teaching, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.885-893
  8. Une étude de cas sur l’utilisation de l’alternance codique dans l’enseignement précoce
    ŞAVLI F., YONUCUOĞLU A.
    X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Fransızca Dil Eğitiminin Sorunları, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.28, ss.385-400
  9. Une nécessité, une obligation: commencer dès le plus jeune âge l’apprentissage d’une langue étrangère
    ŞAVLI F.
    XI. Uluslararası Dil, Yazın, Değişbilim Sempozyumu (Gönüllülük ve Hoşgörü), Sakarya, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2011, cilt.1
  10. Koçluk sistemi: karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
    ŞAVLI F., EREN D.
    Uludağ Üniversitesi X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Fransızca dil eğitimin sorunları, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014
  11. Une méthode de Fle pour des enfants: Cache-cache 1”, 8e Congrès Panhellénique des professeurs de français
    ŞAVLI F.
    8e Congrès Panhellénique des professeurs de français, Le français dans un monde qui change, SELANİK, Yunanistan, 26 - 29 Eylül 2013
  12. Yabancı dil öğretiminde yeni bir gereksinim: çocuklara yabancı dil öğretimi
    ŞAVLI F.
    2nd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, SARAYBOSNA, Bosna-Hersek, 4 - 06 Mayıs 2012, cilt.1, ss.557-572
  13. TST ID Avrupa projesi kapsamında yabancı dil olarak Türk dili ve kültürünün öğretimi
    Gümüş H., Saraç F., Taş Y. T.
    III. Uluslararası Türkçe’xxnin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2010, ss.167-176
  14. Fransa da sınıf öğretmenliği eğitimi
    Taş Y. T. , Saraç F.
    2. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2010, ss.32-38
  15. Comment peut-on rendre les apprenants autonomes ?”
    ŞAVLI F.
    IX. Uluslararası Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyum Bildirileri, Sakarya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009, cilt.2, ss.325-332
  16. Une étude analytique sur les compétences orales dans une nouvelle méthode de FLE
    Taş Y. T. , Saraç F.
    Yabancı Dil Olarak Fransızca’xxnın Öğretimi 3. Ulusal Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 01 Şubat 2010, ss.241-251
  17. L’influence des styles cognitifs dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères
    ŞAVLI F.
    Atatürk Üniversitesi V. Ulusal Frankofoni Kongresi, Erzurum, Türkiye, 25 - 26 Ekim 2007, cilt.1, ss.254-259
  18. Erken yaşta yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramının önemi
    ŞAVLI F.
    Gazi Üniversitesi Türkiye’de yabancı dil eğitimi Ulusal kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, cilt.1, ss.744-748
  19. İletişimsel yaklaşımda yazılı anlatımın değerlendirilmesi
    ŞENALP A., ŞAVLI F.
    Gazi Üniversitesi, Türkiye’de yabancı dil eğitimi Ulusal kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, cilt.1, ss.749-743
  20. Une étude sur l’enseignement du français dans les classes préparatoires de l’Université de Marmara
    ŞENALP A., ŞAVLI F.
    Uluslararası VII. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Konya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2007, cilt.2, ss.1-8
  21. Quels types de stratégies faut-il développer chez les apprenants de langue étrangère?
    ŞAVLI F.
    Uluslararası VII. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Konya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2007, cilt.2, ss.65-71
  22. Analyse critique du manuel « Champion 2 » dans le contexte turc : les classes préparatoires des sciences politiques et administratives
    ŞAVLI F., ŞENALP A.
    Uluslararası V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2006, cilt.1, ss.443-451
  23. Un regard contrastif sur la formation des enseignants de langues étrangères en Turquie et en France
    GÜMÜŞ H., ŞAVLI F., YÜCELSİN Y. T.
    Francophonie en Turquie, dans les Pays Balkaniques et de l’Europe Orientale, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2004, cilt.1, ss.347-356
  24. Organisation et articulation d une unité didactique
    Saraç F., Taş Y. T. , Gümüş H.
    III. Ulusal Frankofoni Kurultayı / Başlangıcından Günümüze Türkiye’xxde Frankofoni, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2003, ss.165-172
  25. Quelques réflexions sur l enseignement précoce
    Saraç F., Taş Y. T. , Gümüş H.
    1.Uluslararası Sempozyum / Avrupa Konseyi Yabancı Dil Eğitimi Ortak Çerçeve Programı ve Türkiye’xxde Yabancı Dil Eğitimi, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2003, ss.1-6

Mesleki Deneyim

2018 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2013 - 2019 Farabi Koordinatörü Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2012 - 2019 Bölüm Başkan Yardımcısı Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2010 - 2015 Çift Anadal-Yandal Bölüm Koordinatörü Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Enseignement Précoce, Lisans, 2019 - 2020
Acquisition du langage, Lisans, 2019 - 2020
Analyse Critique des Manules du FLE, Lisans, 2019 - 2020
Analyse Critique des Manuels du FLE, Lisans, 2019 - 2020
Dil Edinimi ve Yabancı Dil Öğretimi I, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Öğretmenlik Uygulaması, Lisans, 2014 - 2015
Fransızca Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi , Lisans, 2015 - 2016
Fransızca Dil Edinimi , Lisans, 2015 - 2016
Okul Deneyimi, Lisans, 2014 - 2015
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi, Lisans, 2013 - 2014
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans, 2013 - 2014
Öğretmenlik Uygulaması , Lisans, 2013 - 2014
Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans, 2014 - 2015
Didaktik ve Dil Öğretimi II, Doktora, 2013 - 2014
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Lisans, 2013 - 2014
Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans, 2013 - 2014
Didaktik ve Dil Öğretimi I, Doktora, 2013 - 2014

Yönetilen Tezler

Saraç F., Çeviri eğitiminde terimbilim ve terim yönetim araçlarının kullanımı, Doktora, D.ZEYTİNKAYA(Öğrenci), 2019
Saraç F., Fransızca öğretmen adaylarının mesleki motivasyonunu etkileyen faktörler, Yüksek Lisans, A.Atmaca(Öğrenci), 2019
Saraç F., Yabancı dil öğretiminde görsel materyalin dinleme becerisine etkisi , Yüksek Lisans, S.Özdemir(Öğrenci), 2019
Saraç F., Yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda dilbilgisi öğretimi üzerine bir inceleme, Yüksek Lisans, Ö.Ayten(Öğrenci), 2019
Saraç F., Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde kullanılan ders kitaplarındaki kelimelerin incelenmesi, Yüksek Lisans, Z.Gelgör(Öğrenci), 2019
Saraç F., Sesletim çerçevesinde birinci yabancı dil İngilizcenin ikinci yabancı dil Fransızca üzerindeki etkisi, Yüksek Lisans, Ö.Erdaş(Öğrenci), 2019
Saraç F., Fransızca öğretiminde öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinde yaşadıkları sorunlar , Yüksek Lisans, İ.Serdaroğlu(Öğrenci), 2019
Saraç F., Sözlü iletişim becerilerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Marmara Üniversitesi Fransızca öğretmenliği örneği, Doktora, D.TORUÇ(Öğrenci), 2019
Saraç F., İlkokul Fransızca Ders Kitaplarındaki Eğitsel Oyunlar, Yüksek Lisans, A.Özergül(Öğrenci), 2019
SARAÇ F., İlkokul Fransızca ders kitaplarındaki eğitsel oyunlar = Educational games in the primary school French coursebooks, Yüksek Lisans, A.Özergül(Öğrenci), 2019
SARAÇ F., Çeviri eğitiminde terimbilim ve terim yönetim araçlarının kullanımı = Terminology and the use of the term management tools in Translation training, Doktora, D.Zeytinkaya(Öğrenci), 2019
Saraç F., Fransızca öğretiminde edebi metinlerin kullanımı , Yüksek Lisans, E.ATUN(Öğrenci), 2016
Saraç F., Otantik belge ve öğrenci özerkliği üzerine bir çalışma, Yüksek Lisans, C.COR(Öğrenci), 2011
Saraç F., Fransızca yabancı dil sınıfında okuma becerilerinin öğretimi üzerine bir araştırma/Une étude sur la didactique de la lecture en classe de fle, Yüksek Lisans, A.SİMLA(Öğrenci), 2010
Saraç F., Yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramının yeri ve önemi üzerine bir çalışma/Une étude sur le role et la place des intelligences multiples dans l'enseignement des langues étrangeres, Yüksek Lisans, V.Ongün(Öğrenci), 2008
Saraç F., Marmara üniversitesi Fransızca dil öğretimi sınıfında yazılı anlatımlarda hatalar ve analizleri/Les erreurs dans les productions ecrites et leur analyse en classe de Fle a L'universite de Marmara, Yüksek Lisans, A.ŞENALP(Öğrenci), 2007

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

Synergies Turquie, Editör, 2014 - Devam Ediyor
Milli Eğitim Bakanlığı/ Nouveau Bien Sûr! B1.1, Editör, 2019 - 2019
Synergies Turquie, Yardımcı Editör, 2013 - 2014

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

İstanbul Fransızca Öğretmenleri Derneği/ Association des Professeurs de Français d'Istanbul, Üye, 2023 - Devam Ediyor , Türkiye
Uluslararası Fransızca Öğretmenler Federasyonu-Fédération Internationale des Professeurs de Français , Üye, 2003 - Devam Ediyor , Fransa

Bilimsel Hakemlikler

Litera: Dil, edebiyat ve Kültür araştırmaları dergisi, ESCI Kapsamındaki Dergi, Aralık 2020
Educational Research and Reviews - ERR, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Mayıs 2020
International Journal of Languages' education and Teaching, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Mayıs 2019
Litera: Dil, edebiyat ve Kültür araştırmaları dergisi, ESCI Kapsamındaki Dergi, Mayıs 2018
Litera: Dil, Kültür ve Edebiyat araştırmaları dergisi , ESCI Kapsamındaki Dergi, Nisan 2018
Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi cilt 27, sayı 2, ESCI Kapsamındaki Dergi, Kasım 2017
International Journal of Languages' Education and Teaching, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Aralık 2016
Humanitas Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 3 sayı 6 , Diğer Dergiler, Eylül 2015

Bilimsel Danışmanlıklar

Bilfen Eğitim Kurumları, Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye, 2014 - 2014

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Saraç F., TAŞ Y. T. , XV. ULUSAL FRANKOFONİ KONGRESİ/Disiplinlerarası Çalışmaların Buluşma Noktası Olarak Çağdaş Fransız Edebiyatı , Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Eskişehir, Türkiye, Mart 2020
Sakız G., Özdemir A. Ş. , Akbulut U., Doğan Ö. K. , Ümmet D., Saraç F., Elibol M., 2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, İstanbul, Türkiye, Ekim 2019
Taş Y. T. , SARAÇ F., 2ème Colloque International du Français Parlé, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Rouen, Fransa, Ekim 2019
Saraç F., 1ère journée d'études : Comment réaliser une recherche didactique du FLE? , Çalıştay Organizasyonu, İstanbul, Türkiye, Haziran 2018
Saraç F., 1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 11-12 Mayıs 2018- İSTANBUL, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, İstanbul, Türkiye, Mayıs 2018
Saraç F., XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Eskişehir, Türkiye, Haziran 2016
Saraç F., IX. Ulusal Frankofoni Kongresi,Samsun, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Samsun, Türkiye, Mayıs 2013
Saraç F., Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi: 21.Yüzyılda Okuryazarlık ve Geleceği, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, İstanbul, Türkiye, Eylül 2012
Saraç F., Propositions pour une restructuration du cursus universitaire de formation des professeurs de français langue étrangère en Turquie, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, İstanbul, Türkiye, Haziran 2001

Araştırma Alanları

Fransızca Eğitimi