Biyografi
1991 yılında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalında tamamladı. 1995 yılında aynı Üniversitede dilbilim üzerine Yüksek Lisans, 2002 yılında da çocuklara yabancı dil öğretimi üzerine Doktorasını bitirdi.
Akademik kariyerine 1992 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim
Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda Araştırma görevlisi
olarak başladı. 2002 yılında Öğretim Görevlisi Doktor, 2010 yılında da
Yardımcı Doçent ünvanını aldı. 2015 yılından beri Doç. Dr. olarak görev
yapmaktadır. 2012-2019 yılları arasında Yabancı Diller Eğitimi Bölüm
Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. 2018 yılından itibaren de
Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır.
Halen aynı üniversitede lisans ve lisansüstü ders vermektedir.
Ögrenim Bilgisi
Doktora
1996 - 2002
|
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye |
Yüksek Lisans
1991 - 1995
|
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye |
Lisans
1987 - 1991
|
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye |
Yabancı Diller
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
Yaptığı Tezler
Akademik Unvanlar / Görevler
Prof.Dr.
2021 - Devam Ediyor
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Doç.Dr.
2015 - 2021
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Dr.Öğr.Üyesi
2010 - 2015
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Öğretim Görevlisi Dr.
2002 - 2010
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Öğretim Görevlisi
1996 - 2002
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Araştırma Görevlisi
1992 - 1996
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Desteklenen Projeler
- Taş Y. T., Saraç F., Gümüş H., AB Destekli Diğer Projeler, TST ID Faciliter le dialogue interculturel grace aux technologies linguistiques au service de l apprentissage des langues cultures, 2008 - 2009
- Saraç F., Garabédian M., Elçilik Hibe Programı Projesi , Propositions pour une restructuration du cursus universitaire de formation des professeurs de français langue étrangère en Turquie, 1994 - 2004
Jüri Üyelikleri
Verdiği Kurs ve Eğitimler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
A Study on Preparation of School Experience Observation Forms in French Language Teaching Department (Example of Marmara University)Savli F.HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.28, ss.444-456, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
Language Use of Bilingual Young People: Case of Germany and FranceCandemir Özkan C., Saraç F.TURKOPHONE, cilt.10, sa.3, ss.217-226, 2023 (Hakemli Dergi)
-
FRANSA’DA YAŞAYAN ÜÇÜNCÜ NESİL TÜRKLERİN UYUMU, KİMLİK ALGILARI VE DİL TERCİHLERİCandemir Özkan C., Saraç F., Akıncı M. A.TOBIDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, cilt.6, sa.3, ss.153-181, 2022 (Hakemli Dergi)
-
Tematik Sözlükler ve Yabancı Dil Öğretiminde Sözlük KullanımıAtmaca H., Saraç F.INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING, cilt.9, sa.3, ss.81-92, 2021 (Hakemli Dergi)
-
Terminology training at translation and interpreting departments in Turkey and beyondZeytinkaya D., Saraç F.RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, sa.7, ss.683-701, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Field specific competencies for French language teachers in Turkey: A model proposalSaraç F.Educational Research and Reviews , cilt.15, sa.6, ss.336-345, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Fransızca Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir ÇalışmaSaraç F., Atmaca A.International Journal of Languages’ Education and Teaching, cilt.8, sa.2, ss.217-234, 2020 (Hakemli Dergi)
-
La francophonie, un ancrage solide en TurquieSARAÇ F., TAŞ Y. T.France Forum, sa.76, ss.113-116, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Görsel materyal destekli dinlediğini anlama yetisinin yabancı dil öğretimindeki yeriSaraç F., Özdemir S.International Journal of Languages’ Education and Teaching, cilt.6, sa.1, ss.184-197, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Presentation PrésentationGümüş H., Şavli F.Synergies Turquie, sa.10, ss.9-12, 2017 (ESCI)
-
Problématique de la grammaire dans l’enseignement du français aux enfantsSaraç F.İstanbul Eğitimde Yenilikçi Dergisi/ Istanbul Journal of Innovation in Education , cilt.2, sa.3, ss.111-126, 2016 (Hakemli Dergi)
-
Presentation PrésentationGümüş H., Savli F.Synergies Turquie, ss.11-14, 2016 (Scopus)
-
Presentation PrésentationGümüş H., Şavli F.Synergies Turquie, sa.8, ss.9-12, 2015 (ESCI)
-
Fransızca öğreniminde öğrencilerin sıkça yaptığı yazım hataları, nedenleri ve çözüm önerilerŞavlı F., Güler Ö.International Journal of Language Academy, cilt.2, ss.137-150, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Presentation PrésentationGümüş H., Şavli F.Synergies Turquie, sa.7, ss.9-11, 2014 (Scopus)
-
Yabancı dil derslerinde ana dili kullanımı üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleriŞavlı F., Kalafat S.Turkish Studies, Türk Dili ve Edebiyatı Sayısı, cilt.9, ss.1367-1385, 2014 (Hakemli Dergi)
-
The Opinions of the 4th Grade Students of French Language Teaching Department About The School Experience LessonŞAVLI F.Journal of Instructional Psychology,, cilt.41, ss.46-58, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Fransızca öğretiminde kültürün öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisiŞavlı F., Erdaş Keşmer Ö.Synergies Turquie 6, sa.6, ss.71-85, 2013 (Scopus)
-
Salut adlı yöntem kitabında kültür ve kültürlerarasılıkŞavlı F.Turkish Studies, cilt.8, ss.637-650, 2013 (Hakemli Dergi)
-
Öğretmen ve Öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik sorunsalı ve çözüm önerileriŞAVLI F., AYCAN P. C.Dilbilim XXVIII/2012,, ss.1-13, 2012 (Hakemli Dergi)
-
Analyse des méthodes de Fle: Techniques et pratiquesŞavlı F.Dilbilim XXIV/ 2010, cilt.2, ss.65-75, 2010 (Hakemli Dergi)
-
Interférences lexicales entre deux langues étrangères: anglais et françaisŞavlı F.Synergies Turquie 2, sa.2, ss.179-184, 2009 (Scopus)
-
La formation des enseignants dans l enseignement précoceSaraç F., Taş Y. T.Dilbilim, cilt.2, ss.83-88, 2008 (Hakemli Dergi)
-
Quelles compétences faut il développer chez les futurs professeurs de françaisSaraç F., Taş Y. T.Dilbilim, cilt.2, ss.13-22, 2007 (Hakemli Dergi)
-
Les Stratégies d’apprentissage dans le contexte turc : l’école primaire de GalatasarayŞavlı F.Dilbilim XII/2004, cilt.2, ss.91-102, 2004 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Erken yaşta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiSaraç F.Dil kullanıcısı bağlamında kuramdan uygulamaya Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, Asuman Akay Ahmed,Aslı Fişekcioğlu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.65-86, 2019
-
Türk Bağlamında Öğrenme Stratejileri: Galatasaray İlköğretim OkuluSaraç F.Disiplinlerarası ortam ve yöntem sorunları, Nedret Öztokat, Editör, Multilingual Yabanci Dil Yayınları, İstanbul, ss.132-141, 2004
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
Ortaöğretim Fransızca Dersi Öğretim programlarının Değerlendirilmesi (1993-2017)Kirazlı G., Saraç F.SCOFOLA’23 "Challenges and Innovative Solutions in Foreign Language Teaching", Zonguldak, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2023, ss.14
-
Une analyse des activités de production orale du manuel Défi 3 selon le Volume Complémentaire du CECRLKeleşoğlu N., Saraç F., Taş Y. T.1. Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021
-
Etude sur l'évaluation dans un manuel du FLE : Adomania A1Taşbaş E., Saraç F., Taş Y. T.2ème Colloque International : Sciences, Sciences du Langage, Arts et Technologies. Futur de l'Education et Perspectives, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021
-
Problèmes rencontrés en compréhension orale dans l'enseignement à distance : cas de l'Université de Namık KemalÖzaydın H., Saraç F., Taş Y. T.2ème Colloque International : Sciences, Sciences du Langage, Arts et Technologies. Futur de l'Education et Perspectives, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021
-
Influence de l'anglais comme première langue étrangère sur le français dans le domaine de la phonologieSaraç F., Erdaş Keşmer Ö.2ème Colloque International Enseignement du français parlé- CIEP 2019, Rouen, Fransa, 24 - 25 Ekim 2019
-
Öğretmen adaylarındaki hata algısı: Marmara üniversitesi Fransızca öğretmenliği örneğiSaraç F., Altan M. S.XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mart 2019
-
Yabancı dil olarak Fransızca öğrenen öğrencilerin sözlü iletişim becerilerini değerlendirmeye yönelik dereceli puanlama anahtarıSaraç F., Toruç D.XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi , İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mart 2019
-
Yabancı Dil Fransızca Ders Kitaplarındaki Kelime Varlığı Üzerine Bir AraştırmaSARAÇ F., GELGÖR Z.Ders Kitapları Ulusalararası Sempozyumu- International Symposıum on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, cilt.1, ss.201-220
-
Sosyo-kültürel faktörlerin çeviri yoluyla aktarımıSaraç F., Taş Y. T., Kirazlı G.XIII. Ulusal Frankofoni Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2018
-
Sosyokültürel Faktörlerin Çeviri Yoluyla AktarımıSaraç F., Kirazlı G.XIII. Ulusal Frankofoni Kongresi- Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2018
-
Problématique de la grammaire dans l’enseignement du français aux enfantsŞAVLI F.Colloque international sur l’enseignement du français parlé, Uluslararası konuşma dili olarak Fransızcanın öğretimi kolokyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2016, cilt.2, ss.111-126
-
Yabancı dil eğitiminde edebi metinler kullanımıATUN ERMAĞAN E., ŞAVLI F.1st International Symposium on Language Education and Teaching, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.885-893
-
Une étude de cas sur l’utilisation de l’alternance codique dans l’enseignement précoceŞAVLI F., YONUCUOĞLU A.X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Fransızca Dil Eğitiminin Sorunları, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.28, ss.385-400
-
Une nécessité, une obligation: commencer dès le plus jeune âge l’apprentissage d’une langue étrangèreŞAVLI F.XI. Uluslararası Dil, Yazın, Değişbilim Sempozyumu (Gönüllülük ve Hoşgörü), Sakarya, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2011, cilt.1
-
Koçluk sistemi: karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileriŞAVLI F., EREN D.Uludağ Üniversitesi X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Fransızca dil eğitimin sorunları, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014
-
Une méthode de Fle pour des enfants: Cache-cache 1”, 8e Congrès Panhellénique des professeurs de françaisŞAVLI F.8e Congrès Panhellénique des professeurs de français, Le français dans un monde qui change, SELANİK, Yunanistan, 26 - 29 Eylül 2013
-
Yabancı dil öğretiminde yeni bir gereksinim: çocuklara yabancı dil öğretimiŞAVLI F.2nd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, SARAYBOSNA, Bosna-Hersek, 4 - 06 Mayıs 2012, cilt.1, ss.557-572
-
TST ID Avrupa projesi kapsamında yabancı dil olarak Türk dili ve kültürünün öğretimiGümüş H., Saraç F., Taş Y. T.III. Uluslararası Türkçe’xxnin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2010, ss.167-176
-
Fransa da sınıf öğretmenliği eğitimiTaş Y. T., Saraç F.2. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2010, ss.32-38
-
Comment peut-on rendre les apprenants autonomes ?”ŞAVLI F.IX. Uluslararası Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyum Bildirileri, Sakarya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009, cilt.2, ss.325-332
-
Une étude analytique sur les compétences orales dans une nouvelle méthode de FLETaş Y. T., Saraç F.Yabancı Dil Olarak Fransızca’xxnın Öğretimi 3. Ulusal Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 01 Şubat 2010, ss.241-251
-
L’influence des styles cognitifs dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangèresŞAVLI F.Atatürk Üniversitesi V. Ulusal Frankofoni Kongresi, Erzurum, Türkiye, 25 - 26 Ekim 2007, cilt.1, ss.254-259
-
Erken yaşta yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramının önemiŞAVLI F.Gazi Üniversitesi Türkiye’de yabancı dil eğitimi Ulusal kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, cilt.1, ss.744-748
-
İletişimsel yaklaşımda yazılı anlatımın değerlendirilmesiŞENALP A., ŞAVLI F.Gazi Üniversitesi, Türkiye’de yabancı dil eğitimi Ulusal kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, cilt.1, ss.749-743
-
Une étude sur l’enseignement du français dans les classes préparatoires de l’Université de MarmaraŞENALP A., ŞAVLI F.Uluslararası VII. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Konya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2007, cilt.2, ss.1-8
-
Quels types de stratégies faut-il développer chez les apprenants de langue étrangère?ŞAVLI F.Uluslararası VII. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Konya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2007, cilt.2, ss.65-71
-
Analyse critique du manuel « Champion 2 » dans le contexte turc : les classes préparatoires des sciences politiques et administrativesŞAVLI F., ŞENALP A.Uluslararası V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2006, cilt.1, ss.443-451
-
Un regard contrastif sur la formation des enseignants de langues étrangères en Turquie et en FranceGÜMÜŞ H., ŞAVLI F., YÜCELSİN Y. T.Francophonie en Turquie, dans les Pays Balkaniques et de l’Europe Orientale, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2004, cilt.1, ss.347-356
-
Organisation et articulation d une unité didactiqueSaraç F., Taş Y. T., Gümüş H.III. Ulusal Frankofoni Kurultayı / Başlangıcından Günümüze Türkiye’xxde Frankofoni, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2003, ss.165-172
-
Quelques réflexions sur l enseignement précoceSaraç F., Taş Y. T., Gümüş H.1.Uluslararası Sempozyum / Avrupa Konseyi Yabancı Dil Eğitimi Ortak Çerçeve Programı ve Türkiye’xxde Yabancı Dil Eğitimi, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2003, ss.1-6
Akademik İdari Deneyim
2022 - Devam Ediyor | Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi | Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
2018 - Devam Ediyor | Anabilim/Bilim Dalı Başkanı | Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
2013 - 2019 | Farabi Programı Kurum Koordinatörü | Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
2012 - 2019 | Bölüm Başkan Yardımcısı | Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
2010 - 2015 | Çift Anadal-Yandal Bölüm Koordinatörü | Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
Bilimsel Hakemlikler
Bilimsel Danışmanlıklar
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Metrikler