Biography

1991 yılında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalında tamamladı. 1995 yılında aynı Üniversitede dilbilim üzerine Yüksek Lisans, 2002 yılında da çocuklara yabancı dil öğretimi üzerine Doktorasını bitirdi.


Akademik kariyerine 1992 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda Araştırma görevlisi olarak başladı. 2002 yılında Öğretim Görevlisi Doktor, 2010 yılında da Yardımcı Doçent ünvanını aldı.  2015 yılından beri Doç. Dr. olarak görev yapmaktadır. 2012-2019 yılları arasında Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. 2018 yılından itibaren de Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır. Halen aynı üniversitede lisans ve lisansüstü ders vermektedir.


Learning Knowledge


Doctorate
1996 - 2002
Istanbul University, Faculty Of Literature, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Turkey

Post Graduate
1991 - 1995
Istanbul University, Faculty Of Literature, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Turkey

Under Graduate
1987 - 1991
Istanbul University, Faculty Of Literature, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Turkey

Foreign Languages

French, C2 Proficiency

Certificates, Courses and Trainings

Vocational Training, Jules Verne: un produit marketing?, Marmara Üniversitesi, 2013
Vocational Training, Enseigner le français à l'ère du numérique, Saint Joseph Lisesi, 2013
Vocational Training, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı- Panelistlik Eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı- Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2012
Other, Assemblée Générale, Commission de l'Ouest de l'Europe , 2008
Vocational Training, Didactique de la grammaire en français langue étrangère, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı , 2005
Vocational Training, Projet sur la formation des professeurs de français, ALCEA, 1999

Dissertations

Doctorate, Les stratégies d'apprentissage et l'enseignement précoce dans le contexte Turc: L'exemple de Galatasaray, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, 2002
Post Graduate, Analyse synthématique d'un discours publicitaire, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, 1995

Academic Titles / Tasks


Associate Professor
2015 - Continues
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education

Assistant Professor
2010 - 2015
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education

Lecturer PhD
2002 - 2010
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Foreign Languages Education

Lecturer
1996 - 2002
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Foreign Languages Education

Research Assistant
1992 - 1996
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Foreign Languages Education

Supported Projects

  1. Taş Y. T. , Saraç F., Gümüş H., EU Supported Other Project, TST ID Faciliter le dialogue interculturel grace aux technologies linguistiques au service de l apprentissage des langues cultures, 2008 - 2009
  2. Saraç F., Garabédian M., Embassy Grant Program Project, Propositions pour une restructuration du cursus universitaire de formation des professeurs de français langue étrangère en Turquie, 1994 - 2004

Jury Memberships

PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2020
Doctoral Examination, Doctoral Examination, İstanbul Üniversitesi, December, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2020
Post Graduate, Post Graduate, İstanbul Üniversitesi, October, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, October, 2020
Doctorate, Doctorate, Bursa Uludağ Üniversitesi, August, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2020
Competition, 3. Modern Diller Ülke Maket Yarışması, Irmak Okulları, February, 2020
Appointment Academic Staff, Appointment Academic Staff, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, January, 2020
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
Doctorate, Doctorate, Marmara Üniversitesi, December, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2019
Doctorate, Doctorate, Marmara Üniversitesi, December, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, September, 2019
Post Graduate, Post Graduate, İstanbul Üniversitesi, September, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, September, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, September, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, September, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, August, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, August, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, August, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, June, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2019
Doctorate, Doctorate, Marmara Üniversitesi, May, 2019
Doctorate, Doctorate, Marmara Üniversitesi, May, 2019
Post Graduate, Post Graduate, İstanbul Üniversitesi, May, 2019
Post Graduate, Post Graduate, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, May, 2019
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, May, 2019
Appointment Academic Staff, Appointment Academic Staff, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, March, 2019
Competition, İstanbul 1. Liseler Arası Fransızca Şarkı Yarışması, Marmara University, March, 2019
Appointment Academic Staff, Appointment Academic Staff, Altınbaş Üniversitesi, January, 2019
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, January, 2019
Doctorate, Doctorate, Marmara Üniversitesi, December, 2018
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, December, 2018
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, November, 2018
PhD Thesis Monitoring Committee Member, PhD Thesis Monitoring Committee Member, Marmara Üniversitesi, November, 2018
Doctorate, Doctorate, Marmara Üniversitesi, August, 2018
Doctoral Examination, Doctoral Examination, Bursa Uludağ Üniversitesi, June, 2018
Competition, 2. Modern Diller Ülke Maket Yarışması, Irmak okulları, January, 2018
Appointment Academic Staff, Appointment Academic Staff, Marmara Üniversitesi, December, 2017
Doctorate, Doctorate, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, October, 2017
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2017
Appointment Academic Staff, Appointment Academic Staff, Marmara Üniversitesi, November, 2016
Doctoral Examination, Doctoral Examination, Bursa Uludağ Üniversitesi, May, 2016
Doctorate, Doctorate, Yıldız Teknik Üniversitesi, January, 2016
Doctoral Examination, Doctoral Examination, Bursa Uludağ Üniversitesi, January, 2016
Doctorate, Doctorate, Yıldız Teknik Üniversitesi, June, 2015
Post Graduate, Post Graduate, İstanbul Üniversitesi, June, 2015
Doctoral Examination, Doctoral Examination, İstanbul Üniversitesi, June, 2015
Academic Staff Examination, Academic Staff Examination, Akdeniz Üniversitesi, June, 2015
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2014
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, September, 2013
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2013
Post Graduate, Post Graduate, Marmara Üniversitesi, June, 2013

Taught Courses And Trainings

Saraç F., Marmara Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi, 2016 - 2017
Saraç F., M.Ü. Pedagojik Eğitimi Formasyonu, 2016 - 2016
Saraç F., Marmara Üniversitesi Pedagojik Eğitim Formasyonu, 2015 - 2015

Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes

  1. A Study on Preparation of School Experience Observation Forms in French Language Teaching Department (Example of Marmara University)
    Savli F.
    HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol.28, pp.444-456, 2013 (Journal Indexed in SSCI)

Articles Published in Other Journals

  1. Field specific competencies for French language teachers in Turkey: A model proposal
    Saraç F.
    Educational Research and Reviews , vol.15, no.6, pp.336-345, 2020 (Journal Indexed in ESCI)
  2. Fransızca Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Çalışma
    Saraç F., Atmaca A.
    International Journal of Languages’ Education and Teaching, vol.8, no.2, pp.217-234, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)
  3. La Francophonie, a solid anchor in Turkey
    Saraç F., Taş Y. T.
    France Forum, no.76, pp.113-116, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)
  4. Görsel materyal destekli dinlediğini anlama yetisinin yabancı dil öğretimindeki yeri
    Saraç F., Özdemir S.
    International Journal of Languages’ Education and Teaching, vol.6, no.1, pp.184-197, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)
  5. Presentation Présentation
    Gümüş H., Şavli F.
    Synergies Turquie, no.10, pp.9-12, 2017 (Journal Indexed in ESCI)
  6. Problématique de la grammaire dans l’enseignement du français aux enfants
    Saraç F.
    İstanbul Eğitimde Yenilikçi Dergisi/ Istanbul Journal of Innovation in Education , vol.2, no.3, pp.111-126, 2016 (International Refereed University Journal)
  7. Presentation Présentation
    Gümüş H., Savli F.
    Synergies Turquie, pp.11-14, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)
  8. Presentation Présentation
    Gümüş H., Şavli F.
    Synergies Turquie, no.8, pp.9-12, 2015 (Journal Indexed in ESCI)
  9. Fransızca öğreniminde öğrencilerin sıkça yaptığı yazım hataları, nedenleri ve çözüm öneriler
    Şavlı F., Güler Ö.
    International Journal of Language Academy, vol.2, pp.137-150, 2014 (Refereed Journals of Other Institutions)
  10. Presentation Présentation
    Gümüş H., Şavli F.
    Synergies Turquie, no.7, pp.9-11, 2014 (Refereed Journals of Other Institutions)
  11. Yabancı dil derslerinde ana dili kullanımı üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri
    Şavlı F., Kalafat S.
    Turkish Studies, Türk Dili ve Edebiyatı Sayısı, vol.9, pp.1367-1385, 2014 (Refereed Journals of Other Institutions)
  12. The Opinions of the 4th Grade Students of French Language Teaching Department About The School Experience Lesson
    ŞAVLI F.
    Journal of Instructional Psychology,, vol.41, pp.46-58, 2014 (Refereed Journals of Other Institutions)
  13. Fransızca öğretiminde kültürün öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi
    Şavlı F., Erdaş Keşmer Ö.
    Synergies Turquie 6, no.6, pp.71-85, 2013 (Refereed Journals of Other Institutions)
  14. Salut adlı yöntem kitabında kültür ve kültürlerarasılık
    Şavlı F.
    Turkish Studies, vol.8, pp.637-650, 2013 (Refereed Journals of Other Institutions)
  15. Öğretmen ve Öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik sorunsalı ve çözüm önerileri
    ŞAVLI F., AYCAN P. C.
    Dilbilim XXVIII/2012,, pp.1-13, 2012 (Other Refereed National Journals)
  16. Analyse des méthodes de Fle: Techniques et pratiques
    Şavlı F.
    Dilbilim XXIV/ 2010, vol.2, pp.65-75, 2010 (Other Refereed National Journals)
  17. Interférences lexicales entre deux langues étrangères: anglais et français
    Şavlı F.
    Synergies Turquie 2, no.2, pp.179-184, 2009 (Refereed Journals of Other Institutions)
  18. La formation des enseignants dans l enseignement précoce
    Saraç F., Taş Y. T.
    Dilbilim, vol.2, pp.83-88, 2008 (Other Refereed National Journals)
  19. Quelles compétences faut il développer chez les futurs professeurs de français
    Saraç F., Taş Y. T.
    Dilbilim, vol.2, pp.13-22, 2007 (Other Refereed National Journals)
  20. Les Stratégies d’apprentissage dans le contexte turc : l’école primaire de Galatasaray
    Şavlı F.
    Dilbilim XII/2004, vol.2, pp.91-102, 2004 (Other Refereed National Journals)

Books & Book Chapters

  1. Erken yaşta Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
    Saraç F.
    in: Dil kullanıcısı bağlamında kuramdan uygulamaya Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, Asuman Akay Ahmed,Aslı Fişekcioğlu, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.65-86, 2019
  2. Erken Yaşta Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi
    SARAÇ F.
    in: Dil Kullanıcısı Bağlamında Kuramdan Uygulamaya Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Asuman Akay Ahmed, Aslı Fişekcioğlu, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.65-86, 2019
  3. Türk Bağlamında Öğrenme Stratejileri: Galatasaray İlköğretim Okulu
    Saraç F.
    in: Disiplinlerarası ortam ve yöntem sorunları, Nedret Öztokat, Editor, Multilingual Yabanci Dil Yayınları, İstanbul, pp.132-141, 2004

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

  1. Influence de l'anglais comme première langue étrangère sur le français dans le domaine de la phonologie
    Saraç F., Erdaş Keşmer Ö.
    2ème Colloque International Enseignement du français parlé- CIEP 2019, Rouen, France, 24 - 25 October 2019
  2. Yabancı dil olarak Fransızca öğrenen öğrencilerin sözlü iletişim becerilerini değerlendirmeye yönelik dereceli puanlama anahtarı
    Saraç F., Toruç D.
    XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi , İstanbul, Turkey, 7 - 08 March 2019
  3. Öğretmen adaylarındaki hata algısı: Marmara üniversitesi Fransızca öğretmenliği örneği
    Saraç F., Altan M. S.
    XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 08 March 2019
  4. Yabancı Dil Fransızca Ders Kitaplarındaki Kelime Varlığı Üzerine Bir Araştırma
    SARAÇ F., GELGÖR Z.
    Ders Kitapları Ulusalararası Sempozyumu- International Symposıum on Textbooks, İstanbul, Turkey, 12 - 14 April 2018, vol.1, pp.201-220
  5. Sosyokültürel Faktörlerin Çeviri Yoluyla Aktarımı
    Saraç F., Kirazlı G.
    XIII. Ulusal Frankofoni Kongresi- Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Turkey, 26 - 27 April 2018
  6. Problématique de la grammaire dans l’enseignement du français aux enfants
    ŞAVLI F.
    Colloque international sur l’enseignement du français parlé, Uluslararası konuşma dili olarak Fransızcanın öğretimi kolokyumu, İstanbul, Turkey, 10 - 11 May 2016, vol.2, pp.111-126
  7. Yabancı dil eğitiminde edebi metinler kullanımı
    ATUN ERMAĞAN E., ŞAVLI F.
    1st International Symposium on Language Education and Teaching, Nevşehir, Turkey, 28 - 30 May 2015, pp.885-893
  8. Une étude de cas sur l’utilisation de l’alternance codique dans l’enseignement précoce
    ŞAVLI F., YONUCUOĞLU A.
    X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Fransızca Dil Eğitiminin Sorunları, Bursa, Turkey, 15 - 17 October 2014, vol.28, pp.385-400
  9. Une nécessité, une obligation: commencer dès le plus jeune âge l’apprentissage d’une langue étrangère
    ŞAVLI F.
    XI. Uluslararası Dil, Yazın, Değişbilim Sempozyumu (Gönüllülük ve Hoşgörü), Sakarya, Turkey, 13 - 14 October 2011, vol.1
  10. Koçluk sistemi: karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
    ŞAVLI F., EREN D.
    Uludağ Üniversitesi X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Fransızca dil eğitimin sorunları, Bursa, Turkey, 15 - 17 October 2014
  11. Une méthode de Fle pour des enfants: Cache-cache 1”, 8e Congrès Panhellénique des professeurs de français
    ŞAVLI F.
    8e Congrès Panhellénique des professeurs de français, Le français dans un monde qui change, SELANİK, Greece, 26 - 29 September 2013
  12. Yabancı dil öğretiminde yeni bir gereksinim: çocuklara yabancı dil öğretimi
    ŞAVLI F.
    2nd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, SARAYBOSNA, Bosnia And Herzegovina, 4 - 06 May 2012, vol.1, pp.557-572
  13. TST ID Avrupa projesi kapsamında yabancı dil olarak Türk dili ve kültürünün öğretimi
    Gümüş H., Saraç F., Taş Y. T.
    III. Uluslararası Türkçe’xxnin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İzmir, Turkey, 1 - 03 July 2010, pp.167-176
  14. Fransa da sınıf öğretmenliği eğitimi
    Taş Y. T. , Saraç F.
    2. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı, İstanbul, Turkey, 9 - 10 December 2010, pp.32-38
  15. Comment peut-on rendre les apprenants autonomes ?”
    ŞAVLI F.
    IX. Uluslararası Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyum Bildirileri, Sakarya, Turkey, 15 - 17 October 2009, vol.2, pp.325-332
  16. Une étude analytique sur les compétences orales dans une nouvelle méthode de FLE
    Taş Y. T. , Saraç F.
    Yabancı Dil Olarak Fransızca’xxnın Öğretimi 3. Ulusal Sempozyumu, Ankara, Turkey, 01 February 2010, pp.241-251
  17. L’influence des styles cognitifs dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères
    ŞAVLI F.
    Atatürk Üniversitesi V. Ulusal Frankofoni Kongresi, Erzurum, Turkey, 25 - 26 October 2007, vol.1, pp.254-259
  18. Erken yaşta yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramının önemi
    ŞAVLI F.
    Gazi Üniversitesi Türkiye’de yabancı dil eğitimi Ulusal kongresi, Ankara, Turkey, 22 - 23 November 2007, vol.1, pp.744-748
  19. İletişimsel yaklaşımda yazılı anlatımın değerlendirilmesi
    ŞENALP A., ŞAVLI F.
    Gazi Üniversitesi, Türkiye’de yabancı dil eğitimi Ulusal kongresi, Ankara, Turkey, 22 - 23 November 2007, vol.1, pp.749-743
  20. Une étude sur l’enseignement du français dans les classes préparatoires de l’Université de Marmara
    ŞENALP A., ŞAVLI F.
    Uluslararası VII. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Konya, Turkey, 2 - 05 May 2007, vol.2, pp.1-8
  21. Quels types de stratégies faut-il développer chez les apprenants de langue étrangère?
    ŞAVLI F.
    Uluslararası VII. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Konya, Turkey, 2 - 05 May 2007, vol.2, pp.65-71
  22. Analyse critique du manuel « Champion 2 » dans le contexte turc : les classes préparatoires des sciences politiques et administratives
    ŞAVLI F., ŞENALP A.
    Uluslararası V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Turkey, 1 - 03 May 2006, vol.1, pp.443-451
  23. Un regard contrastif sur la formation des enseignants de langues étrangères en Turquie et en France
    GÜMÜŞ H., ŞAVLI F., YÜCELSİN Y. T.
    Francophonie en Turquie, dans les Pays Balkaniques et de l’Europe Orientale, Ankara, Turkey, 12 - 14 May 2004, vol.1, pp.347-356
  24. Organisation et articulation d une unité didactique
    Saraç F., Taş Y. T. , Gümüş H.
    III. Ulusal Frankofoni Kurultayı / Başlangıcından Günümüze Türkiye’xxde Frankofoni, Ankara, Turkey, 5 - 07 November 2003, pp.165-172
  25. Quelques réflexions sur l enseignement précoce
    Saraç F., Taş Y. T. , Gümüş H.
    1.Uluslararası Sempozyum / Avrupa Konseyi Yabancı Dil Eğitimi Ortak Çerçeve Programı ve Türkiye’xxde Yabancı Dil Eğitimi, Bursa, Turkey, 17 - 19 September 2003, pp.1-6

Professional Experience

2018 - Continues Head of Department Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education
2013 - 2019 Farabi Coordinator Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education
2012 - 2019 Deputy Head of Department Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education
2010 - 2015 Çift Anadal-Yandal Bölüm Koordinatörü Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education

Courses

Enseignement Précoce, Under Graduate, 2019 - 2020
Acquisition du langage, Under Graduate, 2019 - 2020
Analyse Critique des Manules du FLE, Under Graduate, 2019 - 2020
Analyse Critique des Manuels du FLE, Under Graduate, 2019 - 2020
Dil Edinimi ve Yabancı Dil Öğretimi I, Post Graduate, 2019 - 2020
Öğretmenlik Uygulaması, Under Graduate, 2014 - 2015
Fransızca Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi , Under Graduate, 2015 - 2016
Fransızca Dil Edinimi , Under Graduate, 2015 - 2016
Okul Deneyimi, Under Graduate, 2014 - 2015
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi, Under Graduate, 2013 - 2014
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Under Graduate, 2013 - 2014
Öğretmenlik Uygulaması , Under Graduate, 2013 - 2014
Topluma Hizmet Uygulamaları, Under Graduate, 2014 - 2015
Didaktik ve Dil Öğretimi II, Doctorate, 2013 - 2014
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Under Graduate, 2013 - 2014
Topluma Hizmet Uygulamaları, Under Graduate, 2013 - 2014
Didaktik ve Dil Öğretimi I, Doctorate, 2013 - 2014

Advising Theses

Saraç F., Terminology and the use of the term management tools in translation training, Doctorate, D.ZEYTİNKAYA(Student), 2019
Saraç F., Factors affecting the professional motivation of French teacher candidates Y, Post Graduate, A.Atmaca(Student), 2019
Saraç F., The effect of visual material on listening skills in foreign languaqge teaching, Post Graduate, S.Özdemir(Student), 2019
Saraç F., A study on grammar teaching in the context of the constructivist approach , Post Graduate, Ö.Ayten(Student), 2019
Saraç F., Vocabulary analysis in textbooks used in teaching French as a foreign language, Post Graduate, Z.Gelgör(Student), 2019
Saraç F., In the scope of pronunciation the effect of foreign language English onto second foreign language french, Post Graduate, Ö.Erdaş(Student), 2019
Saraç F., The problems experienced by the students in written expression skills of french teaching, Post Graduate, İ.Serdaroğlu(Student), 2019
Saraç F., Problems and solutions to oral communication skills of 1st grade students in French language teaching department at Marmara University, Doctorate, D.TORUÇ(Student), 2019
Saraç F., Educational Games in The Primary School French Coursebooks, Post Graduate, A.Özergül(Student), 2019
SARAÇ F., İlkokul Fransızca ders kitaplarındaki eğitsel oyunlar = Educational games in the primary school French coursebooks, Post Graduate, A.Özergül(Student), 2019
SARAÇ F., Çeviri eğitiminde terimbilim ve terim yönetim araçlarının kullanımı = Terminology and the use of the term management tools in Translation training, Doctorate, D.Zeytinkaya(Student), 2019
Saraç F., The use of literary texts in French language education, Post Graduate, E.ATUN(Student), 2016
Saraç F., Otantik belge ve öğrenci özerkliği üzerine bir çalışma, Post Graduate, C.COR(Student), 2011
Saraç F., Post Graduate, A.SİMLA(Student), 2010
Saraç F., Yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramının yeri ve önemi üzerine bir çalışma/Une étude sur le role et la place des intelligences multiples dans l'enseignement des langues étrangeres, Post Graduate, V.Ongün(Student), 2008
Saraç F., Marmara üniversitesi Fransızca dil öğretimi sınıfında yazılı anlatımlarda hatalar ve analizleri/Les erreurs dans les productions ecrites et leur analyse en classe de Fle a L'universite de Marmara, Post Graduate, A.ŞENALP(Student), 2007

Activities in Scientific Journals

Synergies Turquie, Editor, 2014 - Continues
Milli Eğitim Bakanlığı/ Nouveau Bien Sûr! B1.1, Editor, 2019 - 2019
Synergies Turquie, Assistant Editor, 2013 - 2014

Memberships / Tasks in Scientific Organizations

İstanbul Fransızca Öğretmenleri Derneği/ Association des Professeurs de Français d'Istanbul, Member, 2023 - Continues, Turkey
Uluslararası Fransızca Öğretmenler Federasyonu-Fédération Internationale des Professeurs de Français , Member, 2003 - Continues, France

Scientific Refereeing

Litera: Dil, edebiyat ve Kültür araştırmaları dergisi, Journal Indexed in ESCI, December 2020
Educational Research and Reviews - ERR, Other Indexed Journal, May 2020
International Journal of Languages' education and Teaching, Other Indexed Journal, May 2019
Litera: Dil, edebiyat ve Kültür araştırmaları dergisi, Journal Indexed in ESCI, May 2018
Litera: Dil, Kültür ve Edebiyat araştırmaları dergisi , Journal Indexed in ESCI, April 2018
Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi cilt 27, sayı 2, Journal Indexed in ESCI, November 2017
International Journal of Languages' Education and Teaching, Other Indexed Journal, December 2016
Humanitas Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 3 sayı 6 , Other journals, September 2015

Scientific Consultations

Bilfen Eğitim Kurumları, Scientific Consultancy, Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Foreign Languages Education, Turkey, 2014 - 2014

Tasks In Event Organizations

Saraç F., TAŞ Y. T. , XV. ULUSAL FRANKOFONİ KONGRESİ/Disiplinlerarası Çalışmaların Buluşma Noktası Olarak Çağdaş Fransız Edebiyatı , Scientific Congress, Eskişehir, Turkey, Mart 2020
Sakız G., Özdemir A. Ş. , Akbulut U., Doğan Ö. K. , Ümmet D., Saraç F., Elibol M., 2. International Congress on Seeking New Perspectives in Education, Scientific Congress, İstanbul, Turkey, Ekim 2019
Taş Y. T. , SARAÇ F., 2ème Colloque International du Français Parlé, Scientific Congress, Rouen, France, Ekim 2019
Saraç F., 1ère journée d'études : Comment réaliser une recherche didactique du FLE? , Workshop Organization, İstanbul, Turkey, Haziran 2018
Saraç F., 1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, Scientific Congress, İstanbul, Turkey, Mayıs 2018
Saraç F., XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Scientific Congress, Eskişehir, Turkey, Haziran 2016
Saraç F., IX. Ulusal Frankofoni Kongresi,Samsun, Scientific Congress, Samsun, Turkey, Mayıs 2013
Saraç F., Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi: 21.Yüzyılda Okuryazarlık ve Geleceği, Scientific Congress, İstanbul, Turkey, Eylül 2012
Saraç F., Propositions pour une restructuration du cursus universitaire de formation des professeurs de français langue étrangère en Turquie, Scientific Congress, İstanbul, Turkey, Haziran 2001

Research Areas

Education in French