Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes
Articles Published in Other Journals
BİLİMSEL OKURYAZARLIK VE MEDYA OKURYAZARLIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARI ÖRNEĞİ
Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol.5, no.1, 2020 (Other Refereed National Journals)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Deney Tasarımlarının Değerlendirilmesi
Sakarya University Journal of Education, vol.7, pp.467-483, 2017 (Other Refereed National Journals)
Öğretmen Adaylarının Ortaokul Fen Deneylerini YapılandırmacıYaklaşıma Dayalı Tasarlama Düzeylerinin ve Tasarım HakkındakiGörüşlerinin İncelenmesi
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.16, pp.386-409, 2017 (Other Refereed National Journals)
Exploring the opinions of pre service science teachers in their experimental designs prepared based on various approaches
European Journal of Science and Mathematics Education, vol.3, pp.376-389, 2015 (Refereed Journals of Other Institutions)
Öğretmen Adaylarının Enerji ve Enerji Kaynaklarıyla İlgili Bilgi ve Görüşleri
International Online Journal of Educational Sciences, vol.6, no.1, pp.243-257, 2014 (National Refreed University Journal)
İlköğretim Öğrencilerinin Enerji ve Enerji Kaynaklarıyla İlgili Bilgi ve Görüşleri: Eski ve Yeni Öğretim Programlarının Karşılaştırılmasıyla
The Journal of Academic Social Science Studies, vol.25, no.1, pp.285-298, 2014 (Other Refereed National Journals)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı Yaşama Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.21, no.4, pp.1431-1448, 2013 (Other Refereed National Journals)
ANAYLSIS OF THE BEHAVIOURS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES TOWARDS HEALTHY LIVING FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SAĞLIKLI YAŞAMA YÖNELİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
The Journal of Academic Social Science Studies, vol.2, pp.1053-1073, 2013 (Refereed Journals of Other Institutions)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.25, pp.185-196, 2007 (National Refreed University Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
The Examination of The 2018 Science Curriculum Objectives In The Context of Crosscutting Concepts
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGT), Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, pp.188
The Relation Between the Information Literacy Skills of Pre-Service Teachers and Their Evaluation of the Trustworthiness of Information Sources
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Turkey, 28 April - 01 May 2018, pp.1

Investigation Of Pre-Service Science Teachers’ Knowledge On Laboratory Materials That Are Used In Science Experiments
InternationalConference for Education, 31 October - 03 November 2017
THE EFFECT OF RESEARCH BASED TEACHING ON PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS VIEWS ON THE RELATIONSHIP BETWEEN SCIENCE AND WORLD PEACE
(IJAS) international conference for academic disciplines, Londrina, Brazil, 3 - 06 November 2015
EFFECTS OF THE INVESTIGATING AND EVALUATING ENVIRONMENTAL ISSUES AND ACTIONS IEEIA MODEL ON SEVENTH GRADERS LEARNING OF ENVIRONMENTAL CONCEPTS AND ON THEIR CONCEPTUAL DEVELOPMENT
6. International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, Spain, 10 - 12 June 2015, vol.1, pp.714-737
Evaluation on Prospective Science Teachers Experimental Design Related to Scientific Progress Skills
IOSTE Eurasian Regional Symposium and Brokerage Event Horizon, 24 - 26 April 2015
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmalarda Problem Hipotez ve Model Belirleme Durumlarının İncelenmesi
International Conference on Interdisciplinary Research in Education, 29 - 31 October 2014
Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012
