SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Turkish Special Education Teachers Reported Use of Positive Behavior Intervention Strategies An Examination of the Variables Associated with Use
Journal of Positive Behavior Intervention, 2009 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Özel eğitim öğretmenleri tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkililiği
Özel Eğitim Dergisi, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Özel gereksinimli öğrencilere genel para kullanımını öğretme
Özel Eğitim Dergisi, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Olumlu Davranışsal Destek
Özel Eğitim Dergisi, 2005 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
Journal of Behavioral Education, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Review of literature related to nonaversive intervention methods for self injurious behaviors of persons with disabilities
Özel Eğitim Dergisi, 2002 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
İşlevi kaçma yoluyla olumsuz pekiştirme olan problem davranışların yer aldığı araştırmaların incelenmesi
Özel Eğitim Dergisi, 2002 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Olumlu davranışsal desteğe dayalı davranış değiştirme programının hazırlanması
Özel Eğitim Dergisi, 2002 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Özel eğitim öğretmenliği programında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2002 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Problem davranışların işlevsel analiz
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2001 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
OSB (Otizm Spektrum Bozukluğu) Tanısı Almış Bireylere, iPad Yoluyla, Fotoğraflar Hakkında Sohbet Etmeyi Öğretmede Replikli Öğretimin Etkililiği
29. Uluslararası Katılımlı Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019
The Effectiveness of an Familiy Education Program On Activity Schedules for Teenagers With Autism
3rd International Congress on Educational Sciences Learning Technology (ICESLT), ATİNA, Yunanistan, 15 - 19 Kasım 2017
Özel Eğitimdeki Sanal Gerçeklik Uygulamasına Yönelik Değerlendirmeler
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Supporting educational support in mainstreaming practices: determination of the effectiveness of a paraprofessional educational program
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017
AİLE ETKİNLİK ÇİZELGESİ ÖĞRETİM PROGRAMININ OTİZMLİ BİREYLERİN ETKİNLİKLE İLGİLİ OLMA DÜZEYLERİNE ETKİSİ
25. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Comparison of the Diagnostic Assessment Practices of Young Children with Autism in Turkey and USA
Conference on Research Innovations in Early Intervention (CRIEI), SAN DIEGO, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Şubat 2014
Problem davranışların azaltılmasında işlevsel değerlendirme ve olumlu davranışsal destek uygulaması
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’xxnde Gerçekleştirilen Çalıştay, Türkiye, 10 - 13 Mayıs 2010
Parent Perceptions of Positive Behavior Support Strategies An evaluation of Variables Influencing Acceptability and Usage
2nd International Conference on Special Education, 17 - 19 Nisan 2008
Frequencies of and Attributions for Problem Behavior as Described by Parents of Children with Developmental Disabilities
2nd International Conference on Special Education, 16 - 18 Nisan 2008
Parent perceptions of positive behavior support strategies An evaluation of variables ınfluencing acceptability and usage
ICOSE II. International Conference on Special Education, 18 - 21 Haziran 2008
Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri Kayseri Eskişehir ve İstanbul Örneği
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, Türkiye, 14 - 16 Mart 2007
Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi İstanbul Eskişehir ve Kayseri örneği
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’xxnde sunulan bildiri, Türkiye, 14 - 16 Mart 2007
Turkish Special Education Teachers Implement Functional Analysis in Classroom
The second International Conference on Positive Behavior Support, 19 - 21 Mayıs 2004
Türkçe Konuşan Down Sendromlu Çocuklarda Eylem Çatı Eklerinin Kullanımı
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2003
Uygulamalı davranış analizi ve gelişimsel gerilik alanı
XIII. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2003
Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması
XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2002
Effects of functional communication training alone and functional communication plus extinction to reduce problem behaviors
Association for Behavior Analysis yıllık kongresi, 23 - 26 Nisan 2002
The effectiveness of immediate and delayed feedback procedure on the acquisition of systematic instruction skills
Association for Behavior Analysis yıllık kongresi, 23 - 26 Nisan 2002
Verb inflections in Turkish speaking children with Down Syndrome
Joint Conference of the IX International Congress for the Study of Child Language and the Symposium on Research in Child Language Disorders, 17 - 19 Nisan 2002
A twenty year review of language studies
The Sixth International Congress on Behaviorism and the Sciences of Behavior, 10 - 12 Nisan 2002
Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Geri Dönüt Sağlama Durumunun Değerlendirilmesi
XI. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’xxnde sunulan bildiri, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2001
Zihin özürlü bireylere yaya becerilerin öğretimi
Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, 24 - 27 Haziran 2001
Problem davranışların işlevsel değerlendirilmesi
Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, 24 - 27 Haziran 2001
Using a picture board for communication
Association for Behavior Analysis yıllık kongresi, 14 - 17 Mayıs 2001
Functional analysis of aggressive behaviors
Fifth International Special Education Congress, 15 - 19 Mayıs 2000
Sözel iletişim geriliği gözlenen ve gözlenmeyen 0 3 yaş çocuklarının erken iletişim davranışlarının değerlendirilmesi
IX. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Ekim 1999
The effects of the reinforcement of other behavior on self injurious behaviors
The Council for Exceptional Children’xxın Yıllık Kongresi, 17 - 20 Mayıs 1999
Kitap & Kitap Bölümleri
Problem Davranışların İşlevini Belirleme
Uygulamalı Davranış Analizi, Prof. Dr. Dilek Erbaş, Doç. Dr. Şerife Yücesoy Özkan, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.215-264, 2017
Temel Ölçme Kavramları ve Becerileri
Kavramsal işlemsel ve Bildirimsel Bilgi ile İlgili matematik Yeterliliklerinin Kazandırılmasında Bilimsel Temelli Uygulamaları Kullanma, Yrd. Doç. Dr. Oğuz Gürsel, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.367-405, 2017
Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim Etkinliklerle ve Örneklerle
Pegem A Yayıncılık, 2015
Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler)
DATA YAINCILIK, Ankara, 2015
Sınıf yönetimi ve davranışsal destek için stratejiler
Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, Çeviri Editörü: Şerife Yücesoy-Özkan, Editör, Nobel, Ankara, ss.36-67, 2014
Güvenirlik
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, , Editör, Türk Psikologlar Derneği, ss.109-133, 2012
İşlevsel değerlendirme Davranış sorunlarıyla başa çıkma ve uygun davranışlar kazandırma süreci
Kök Yayıncılık, Ankara, 2011
Olumlu Davranışsal Destek Uygulaması Öğretmen Aile El Kitabı
Maya Yayıncılık, 2010
Var olan performans düzeyinin belirlenmesi ve yazılması
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi, Yrd. Doç. Dr. Oğuz Gürsel, Editör, TC Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fkültesi Yyını, Eskişehir, ss.69-80, 2004
Sözel iletişim geriliği olan ve olmayan 0 3 yaş çocuklarının erken iletişim amaçlarının işlevsel iletişim yaklaşımı ile değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2002