Eğitim Bilgileri
2015 - 2023
2015 - 2023Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2013 - 2022
2013 - 2022Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Fizik ders kitapları üzerine bir inceleme
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
2013
2013Doktora
Argümantasyona ve modelleme ile argümantasyona dayalı öğretimin kavramsal değişim ve argüman kalitesi açısından karşılaştırılması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Fizik Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2022 - 2025
2022 - 2025Dr. Öğr. Üyesi
Bayburt Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektrik ve Enerji
2021 - 2022
2021 - 2022Öğretim Görevlisi
Bayburt Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektrik ve Enerji
2014 - 2021
2014 - 2021Araştırma Görevlisi
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2025
2022 - 2025Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyesi
Bayburt Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
2022 - 2025
2022 - 2025MYO Müdür Yardımcısı
Bayburt Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
2021 - 2022
2021 - 2022Bölüm Başkan Yardımcısı
Bayburt Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektrik ve Enerji
Makaleler
Tümü (9)
Scopus (3)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Ders Kitaplarının Biçimsel Özelliklerinin ve Yazma Standartlarının Tarihsel İncelemesi: Lise Fizik Ders Kitapları Örnekleri
ARSLAN BUYRUK A.
Milli Eğitim
, cilt.54, sa.247, ss.1569-1612, 2025 (Scopus, TRDizin)
2023
20232. 1929 Lise 3 Fizik Ders Kitabının Fizikteki Gelişmeler ve Fizik Paradigmaları Açısından İncelenmesi
ARSLAN BUYRUK A., GÜNDÜZ M.
Türkiye Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1-22, 2023 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Examination of pre-service physics teachers' epistemologies of scientific models and their model formation during model-based inquiry process
BEKİROĞLU F., ARSLAN BUYRUK A.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.19, sa.1, 2018 (Scopus)
2018
20184. Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma
ARSLAN BUYRUK A., ERDOĞAN P., ÇAVUŞOĞLU C., YÜCEL TOY B.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.8, sa.1, ss.82-94, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20185. Comparison of pre-service physics teachers’ conceptual understanding of dynamics in model-based scientific inquiry and scientific inquiry environments
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH , cilt.4, sa.1, ss.93-109, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20166. İngilizce Konuşma Becerisinin Öğretimine İlişkin İhtiyaçların Değerlendirilmesi
ÇAVUŞOĞLU C., ARSLAN BUYRUK A., ERDOĞAN P., YÜCEL TOY B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.14, ss.915-934, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20147. Fizik Laboratuvar Derslerinin Araştırma Sorgulama Açısındanİncelenmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Belirlenmesi
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F., SÜZÜK E.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE , cilt.11, sa.2, ss.3-37, 2014 (Scopus)
2014
20148. Examination of the Effects of Model Based Inquiry on Students Outcomes Scientific Process Skills and Conceptual Knowledge
BEKİROĞLU F., ARSLAN BUYRUK A.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , sa.141, ss.1187-1191, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Transition between Open and Guided Inquiry Instruction
ARSLAN BUYRUK A.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , sa.141, ss.407-412, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Dil ve Terim Çalışmaları Bağlamında Fizik Ders Kitaplarının Tarihsel İncelenmesi
ARSLAN BUYRUK A.
II. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi DEDEK 2024, Bayburt, Türkiye, 3 Ekim - 05 Aralık 2024, cilt.47, ss.85-86, (Özet Bildiri)
2024
20242. Su Dalgaları Konusunda Lise Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının ve Muhtemel Sebeplerinin Argümantasyon Yöntemiyle Tespit Edilmesi
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Fizik Ders Kitaplarının Biçim Özelliklerinin Değişiminin Tarihsel Olarak İncelenmesi
ARSLAN BUYRUK A.
XI. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2024), Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Fizik Öğretiminde Pragma-Diyalektik Argümantasyon Teorisinin Tanıtımı
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. 1929-2018 Yılları Arasındaki Fizik Ders Kitaplarının Uygulamaya Dönük Ögelerinin İncelenmesi
ARSLAN BUYRUK A., GÜNDÜZ M.
X International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2023), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2020
20206. Öğrenci Modellerini Değerlendirmeye Yönelik Model Kalite Rubriğinin Geliştirilmesi
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F.
FMGTEK 2. Uluslararası Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.231, (Özet Bildiri)
2020
20207. Disiplin-Kültür Yaklaşımı Açısından Lise Fizik Ders Kitaplarının İçeriklerinin İncelenmesi: 1929, 1938, 1955 ve 1972 Yılı Kitaplarından Birer Örnek
ARSLAN BUYRUK A., GÜNDÜZ M.
EJER VIIth International EurasianEducational Research Congress ONLINE, oNLİNE, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, cilt.1, ss.181-184, (Özet Bildiri)
2019
20198. Su Dalgaları Konusunda Argümantasyona Yönelik Kavram Ölçme Aracı ve Değerlendirilme Rubriklerinin Oluşturulması
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 28 Ekim 2019, ss.424-438, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. İngilizce Konuşma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Tasarım Tabanlı Araştırma
YÜCEL TOY B., ARSLAN BUYRUK A., ÇAVUŞOĞLU C., ERDOĞAN P.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.507-508, (Özet Bildiri)
2016
201610. Üniversite Hazırlık Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Konuşma BecerisininGeliştirilmesine Yönelik Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımı Geliştirme Çalışması
ÇAVUŞOĞLU C., ARSLAN BUYRUK A., ERDOĞAN P., YÜCEL TOY B.
4.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.509-510, (Özet Bildiri)
2013
201311. Examination of Pre service Physics Teachers Science Process Skills In An Inquiry Based Laboratory Environment
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F., SÜZÜK E.
EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, ss.95-105, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. Erken Çocukluk Dönemindeki Öğrencilerin Zihinsel Modelleri
ARSLAN BUYRUK A.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNE DİSİPLİNLER ARASI BİR BAKIŞ, Özyılmaz, Ömer; KADIOĞLU ATEŞ, Hatice, Editör, Lambert Academic Publishing, ss.81-99, 2016
2014
20142. Examination of Pre-service Physics Teachers’ Science Process Skillsin an Inquiry-Based Laboratory Environment
ARSLAN BUYRUK A., BEKİROĞLU F., SÜZÜK E.
Multidisciplinary Perspectives on Education, Hasan Arslan, Georgeta Raţă,Ercan Kocayörük and Mehmet Ali İçbay, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.95-105, 2014
