Asst. Prof.

ALİ RIZA KÜPCÜ


Ataturk Faculty of Education

Mathematics and Science Education

Department of Mathematics Education

Education Information

2003 - 2008

2003 - 2008

Doctorate

Marmara University, Institute Of Educational Sciences, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Turkey

2000 - 2003

2000 - 2003

Postgraduate

Marmara University, Institute Of Educational Sciences, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Turkey

1996 - 2000

1996 - 2000

Undergraduate

Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Mathematics And Science Education, Turkey

Dissertations

2008

2008

Doctorate

Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının orantısal akıl yürütmeye dayalı problem çözme başarısına etkisi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)

2003

2003

Postgraduate

Etkileşim ünitesiyle sunulan bireyselleştirilmiş matematik öğretim materyalinin başarıya etkisi Sustainable Development

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Research Areas

Education, Elementary School Education, Teacher Training For Elementary Sch. Edu. in Mathematics, Teacher Training in Science and Math. at Second. Sch. Lev.

Academic Titles / Tasks

2012 - Continues

2012 - Continues

Assistant Professor

Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Mathematics And Science Education

2003 - 2012

2003 - 2012

Research Assistant

Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Mathematics And Science Education

Advising Theses

Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes

Articles Published in Other Journals

2020

2020

Prospective mathematics teachers' ways of reasoning on differentiability and corner points in a real-life context

KERTİL M. , KÜPCÜ A. R.

INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, 2020 (Journal Indexed in ESCI) Sustainable Development identifier identifier

2012

2012

Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi

KÜPCÜ A. R. , ÖZDEMİR A. Ş.

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, pp.175-206, 2012 (Other Refereed National Journals)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2020

2020

Kavram Karikatürleri İle Destek Çalışmalarının Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi: Doğrusal Denklem ve Eğim

Küpcü A. R. , İşçi P.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, pp.411-420 Sustainable Development

2020

2020

Ortaokul Öğrencilerinin Doğrusal Denklem ve Eğim Kavramlarındaki Yanılgıları ve Kavram Yanılgılarında Süreklilik

Küpcü A. R. , İşçi P.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, pp.275-284 Sustainable Development

2019

2019

Investigation of the Effect of Teaching with Multiple Representations on Algebraic Problem Solving Success of Middle Grade Students in Mathematical Reasoning Levels

Küpcü A. R. , Sezgin A. N.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 26 October 2019 - 27 February 2020, pp.31-35

2010

2010

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi Orantı Kavramı

KÜPCÜ A. R. , PUSMAZ A.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Turkey, 16 - 18 May 2010

2010

2010

Matematik Öğretmen Adaylarının Ebob ve Ekok Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgileri

PUSMAZ A. , KÜPCÜ A. R.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Turkey, 16 - 18 May 2010, pp.417-425


Citations

Total Citations (WOS): 13

h-index (WOS): 1