Biyografi
Alaattin Pusmaz lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü'nde yüksek lisans eğitimini ise Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nden "Matematik Öğretmenlerinin Problem Çözme Sürecinin Belirlenmesi ve Bu Sürecin Geliştirilmesinde Web Tabanlı Mesleki Gelişim Çalışmasının Değerlendirilmesi" tezi ile doktora derecesi aldı. 1999 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi'nde Araştırma Görevlisi olarak göreve başladı ve halen öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Araştırma alanları arasında matematik eğitiminde problem çözme ve muhakeme, matematiksel ispat, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve teknoloji destekli matematik öğretimi konuları bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2002 - 2008
2002 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2000 - 2001
2000 - 2001Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneylem Araştırması (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Marmara Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Matematik Öğretmenlerinin Problem Çözme Sürecinin Belirlenmesi ve Bu Sürecin Geliştirilmesinde Web Tabanlı Mesleki Gelişim Çalışmasının Değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
2001
2001Yüksek Lisans
Transport Probleminin Taşımalı Eğitime Uygulanması
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2018
2011 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2011
2008 - 2011Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2000 - 2008
2000 - 2008Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2000
1999 - 2000Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL MUHAKEME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Pusmaz A. (Danışman)
A.LEYLA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Problemi Çözme ve Kurma Süreçlerindeki Üstbilişsel Becerilerinin İncelenmesi ve Karşılaştırılması
Pusmaz A. (Danışman)
K.AYCAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Akademik Başarısı Yüksek Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurma Görevlerinin Üst Bilişsel Stratejiler Açısından Ele Alınması
Pusmaz A. (Danışman)
M.SÖNMEZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Becerilerinin İncelenmesi
Pusmaz A. (Danışman)
K.TÜRKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Muhakeme ve İspat Yapma Süreçlerinin Muhakeme – İspatlama Çerçevesi ve Üstbiliş Bağlamında İncelenmesi
Pusmaz A. (Danışman)
M.ÇAĞLA(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul matematik öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik görüşleri ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
Pusmaz A. (Danışman)
G.DEMİREL(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Matematik problemlerini çözmede başarılı öğrencilerin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin incelenmesi: Özel durum çalışması
Pusmaz A. (Danışman)
S.TAVŞAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Keller Planına uygun tasarlanmış bir öğrenme ortamının 7. sınıf öğrencilerinin denklemler konusundaki başarılarına etkisi
Pusmaz A. (Danışman)
E.AKÇAY(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecindeki davranışları ve problem çözme başarı düzeyleri
Pusmaz A. (Danışman)
Ö.YEŞİLOVA(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Matematik Ders ve Çalışma Kitabının Birinci Ünitesinin Proje2061 Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi
Tıraş S., Pusmaz A., Doğan M. C.
Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.88-98, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Use of Course Tools in Primary School Mathematics Textbooks
TABUK M., PUSMAZ A., ÇANAKÇI O.
Educational academic research (Online) , sa.50, ss.117-126, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Examination of 7th-grade students' mathematical reasoning and argumentation process during problem-solving
Tavsan S., PUSMAZ A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.54, sa.10, ss.1966-1993, 2023 (ESCI)
2021
20214. An Analysis of High School Students’ Understanding and Reasoning of Average Concept
PUSMAZ A.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , cilt.12, sa.1, ss.187-201, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pi Sayısı Bağlamındaki Kavram Tanımlarının İncelenmesi
Tavşan S., Pusmaz A.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.260-274, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Uygulamaları Yeterlikleri
Mertoğlu H., Sarı O., Pusmaz A., Balçın M. D.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.51, sa.51, ss.131-154, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Problem Çözmede Başarılı Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
Pusmaz A., Tavşan S.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, ss.837-852, 2019 (Hakemli Dergi)
2007
20078. İlköğretim ikinci kademe ders kitaplarının çağdaş eğitim ölçütlerine uygunluğunun incelenmesi
Özdemir A. Ş., Pusmaz A.
Edu7 , cilt.2, ss.3-14, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Matematiksel Yaratıcılık Bağlamında İncelenmesi
YAZOĞLU YILMAZ M., PUSMAZ A.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2021
20212. A Pedagogical Perspective on the Mathematical Reasoning-and-Proving Processes of Prospective Mathematics Teachers
ÇOKYAŞA M. Ç., PUSMAZ A.
EJER CONGRESS 2021, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, ss.652-654, (Özet Bildiri)
2021
20213. Examination of the Perceptions of Prospective Mathematics Teachers regarding Mathematical Reasoning-and-Proving Processes
ÇOKYAŞA M. Ç., PUSMAZ A.
EJER CONGRESS 2021, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, ss.650-651, (Özet Bildiri)
2021
20214. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pi Sayısı Bağlamındaki Kavram İmajlarının İncelenmesi
TAVŞAN S., PUSMAZ A.
II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.149, (Özet Bildiri)
2020
20205. Bilişsel Modelleme Yeterliklerini Geliştirmeye Yönelik Eylem Planlarının Oluşturulması
ÖZKAN M., PUSMAZ A.
4. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 07 Aralık 2020, ss.130-143, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pi Sayısı Bağlamındaki Kavram Tanımlarının İncelenmesi
Tavşan S., Pusmaz A.
Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.178, (Özet Bildiri)
2019
20197. 7. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Etkinliklerindeki Üstbilişsel Davranışları
Aycan Kavlak K., Pusmaz A.
4th International Turkish Computer&Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.89-91, (Özet Bildiri)
2019
20198. Socio-Mathematical Norms in Mathematical Reasoning-and-Proving Process: Case Study of Preservice Mathematics Teachers
Çokyaşa M. Ç., Pusmaz A.
4th International Turkish ComputerMathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.592-594, (Özet Bildiri)
2019
20199. Akademik Başarısı Yüksek Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurma Görevlerinde Sergiledikleri Üst Bilişsel Stratejilerin İncelenmesi
YÜKSEL M., PUSMAZ A.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1432-1434, (Özet Bildiri)
2019
201910. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme ve Problem Kurma Etkinliklerindeki Üstbilişsel Davranışlarının İncelenmesi
PUSMAZ A., AYCAN KAVLAK K.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1304-1306, (Özet Bildiri)
2019
201911. 8. Sınıf Öğrencilerinin Pi Sayısı Bağlamındaki Kavram Tanımı ve Kavram Görüntülerinin İncelenmesi
Tavşan S., Pusmaz A.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.221, (Özet Bildiri)
2018
201812. Student Reasoning About Eigenvalues and Eigenvectors
Pusmaz A.
BSRLM Day Conference, London, Birleşik Krallık, 10 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Ortaokul Öğrencilerinin Matematik, Teknoloji ve Teknoloji ile Matematik Öğrenimine Yönelik Tutum Düzeyleri
TABUK M., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., TABUK M.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201714. 8. Sınıf Öğrencilerinin Problemler Bağlamındaki Akıl Yürütmelerinin Ve İnançlarının İncelenmesi
TAVŞAN S., PUSMAZ A.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDAKİ YETERLİK ALGILARI
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201616. Matematik Problemlerini Çözmede Başarılı 8 Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi Özel Durum Çalışması
TAVŞAN S., PUSMAZ A.
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1266-1268, (Özet Bildiri)
2016
201617. Secondary School Math Teachers Attitude Towards Supplemeantary Evaluation Techniques And Reasons For Choice Of
DEMİREL G., PUSMAZ A.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.604-606, (Özet Bildiri)
2015
201518. Ortaokul Matematik Öğretiminde Problem Çözme
PUSMAZ A.
2. Temel Eğitim Sempozyumu: Ortaokul Sorunları, İstanbul, Türkiye, 08 Ocak 2015, ss.385-399, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Günümüzde veliler matematik dersine katılımları hakkında ne düşünüyorlar
Çeziktürk Kipel Ö., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201420. Pre service middle school mathematics teachers beliefs about mathematical problem solving
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A.
BSRLM Day Conference, Edinburgh, Saint Helena, 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201421. Prospective middle grade mathematics teachers teaching approaches for the greatest common divisor concept
PUSMAZ A., ÇANAKÇI O.
BSRLM Day Conference, Edinburgh, Saint Helena, 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2012
201222. The effect of web-based professional development study to mathematics teachers' problem solving strategies
PUSMAZ A., ÖZDEMİR A. Ş.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1380-1384, (Tam Metin Bildiri)
2010
201023. Matematik Öğretmen Adaylarının Ebob ve Ekok Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgileri
PUSMAZ A., KÜPCÜ A. R.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.417-425, (Tam Metin Bildiri)
2010
201024. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi Orantı Kavramı
KÜPCÜ A. R., PUSMAZ A.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201025. THE MIDDLE SCHOOL STUDENTS' PROBLEM SOLVING STRATEGIES OF THE MISSING VALUE AND NUMERICAL COMPARISON PROBLEMS
Kuepcue A. R., Pusmaz A., Oezdemir A. S.
34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.55, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Algoritmik Düşünme
Pusmaz A.
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-III, Prof. Dr. Ayşegül Gökhan, Doç. Dr. Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.59-76, 2023
2023
20232. Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Matematiksel Problem Çözme
Pusmaz A.
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-III, Prof. Dr. Ayşegül Gökhan, Doç. Dr. Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.335-354, 2023
2023
20233. Toplumsal Sınıf Atlama Aracı Olarak Matematik Eğitimi Kalk ve Diren (Stand and Deliver)
KERTİL M., PUSMAZ A.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.343-359, 2023
2022
20224. Matematik Kaygısıyla Mücadelede Problem Çözme Becerisinin Rolü
PUSMAZ A., AYDIN E., ERGENE Ö.
Matematik Kaygısı, Erhan Ertekin, Bülent Dilmaç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.181-200, 2022
2014
20145. Lineer Cebir - I
PUSMAZ A.
Öğretmenlik Alan Bilgisi İlköğretim Matematik, , Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.317-342, 2014
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2019
Ekim 20192nd International Congress on Seeking New Perspectives In Education
Bildiri (Özet)
Eylül 2019
Eylül 20194th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education
Bildiri (Özet)
Ocak 2019
Ocak 2019PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018Kastamonu Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2018
Ağustos 2018Turkish Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2013
Mart 2013E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2019
Ekim 20192nd International Congress on Seeking New Persperctives in Education
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
İstanbul, Türkiye
Eylül 2019
Eylül 20194th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
İzmir, Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Uygulamaları Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
Skopje, Makedonya
Nisan 2019
Nisan 20191st International Symposium of Education and Change
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
İstanbul, Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 20181st International Congress on Seeking New Persperctives in Education
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
İstanbul, Türkiye
Mayıs 2017
Mayıs 2017Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
İstanbul, Türkiye
Eylül 2014
Eylül 201411. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Pusmaz A.
Adana, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2019 - 01 Eylül 2019
01 Eylül 2019 - 01 Eylül 20194th International Turkish Computer&Mathematics Education Symposium
Çalışma Grubu
İzmir-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2021
Aralık 2021Matematik Eğitiminde Problem Çözme Stratejileri
Konferans
İstanbul Öğretmen Akademileri-Türkiye
Mart 2021
Mart 2021Matematik Eğitiminde Problem Çözme Stratejileri
Konferans
İstanbul Öğretmen Akademileri-Türkiye
Mayıs 2015
Mayıs 2015