Müşteri gereksinimlerini karşılamada kalite fonksiyon göçerimi (QFD) ve tekstil sanayiinde bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Erkan Süder

Danışman: TUNCAY CAN

Özet:

Bu çalışmanın amacı, ürün tasarımı ve pazara sunumunda müşteri isteklerini ve rekabeti de gözönüne alan analitik bir yöntem tanımlamaktır. Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) ; ürün veya hizmetlerin tüketici istek ve beklentilerini yansıtacak şekilde tasarlanmalarının gerektiği ilkesine dayanır. KFG'de müşteri isteklerini ve her bir müşteri isteğine karşılık gelen tasarım beklentilerini önceliklendirmede AHP kullanılmıştır. KFG bir işletmeyi müşterileriyle bütünleştirmede ve planlama prosesinde işletmeye yardımcı olmada kullanılan etkin bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada öncelikle AHP yöntemine genel olarak değinilmiş, sonrasında KFG süreci anlatılmış ve Tekstil Sanayiinde bir uygulamaya yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kalite Fonksiyon Göçerimi, AHP, Kalite Evi, Müşteri Gereksinimleri SUMMARY The aim of this studying is to define an analytic method by taking consideration customer relations and competation at product designing and its launching. Quality Function Deployment (QFD) is a structured approach to defining customer needs or requirements and translating them info spesific plans to produce products to meet those needs. AHP is used at QFD method for customer needs and giving priority to the design expectations of each customer request. QFD is an effective method, which is used for combining customers with an establishment and assisting an establishment during a planning process. At this studying , AHP method is summarized commonly, then QFD process is explained and also an application in textile industry is stated on. Keywords: Quality Function Deployment, AHP, House of Quality, Customer Requirements