İnternette ve mağazada araştırma yapma sürecinin (webrooming ve showrooming) çoklu ve bütünleşik kanal stratejilerine etkisi ve bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Yunus Karakaş

Danışman: AZRA BAYRAKTAR

Özet:

Teknolojik ilerlemeler ile insan hayatında ve tüketici davranışlarında yeniliklerin etkisi gün geçtikçe artış göstermektedir. Bu eğilim aynı zamanda firmaların müşterilerinin algılarını da değiştirmektedir, bu gelişmeler doğrultusunda firmalar hayatta kalmak için yenilikçi alışveriş ve pazarlama modelleri ortaya koymaktadır. Günümüzde artık tüketiciler, satın almak istedikleri ürünü rakiplerin ürünleri ile geçmişte hiç olmadığı kadar kolay bir şekilde karşılaştırabilir ve sepete ekleyebilmektedir, mağazaları ziyaret edebilmekte ve ürünü fiziksel olarak deneyimleyebilmektedirler. Bunların ötesinde mağazadan beğendikleri ürünleri mobil cihazlarından sepete ekleyebilir ve daha sonra çevrim içi olarak satın alabildikleri gibi daha önce mobil cihazlarından sepete ekledikleri ürünü mağazadan satın alabilmektedirler. Günümüz alışveriş alışkanlıkları bütünleşik pazarlama yaklaşımının hitap ettiği tüketici davranışlarına firmaların sunduğu alternatifler doğrultusunda çeşitlenmektedir. Bu çalışmada günümüz bütünleşik pazarlama yaklaşımına değinilmiş ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan showrooming ve webrooming davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiştir. 407 katılımcı üzerinde uygulanan, geçmiş literatürden ve danışmanlık firmalarının önceki çalışmalarından toplanan sorularla oluşturulan ölçekleri içeren anket çalışmasıyla toplanan veriler regresyon analizine tabi tutulmuştur. -------------------- With technological advances, the impact of innovations in human life and consumer behavior is increasing day by day. This trend is also changing the perceptions of the customers of the firms, and in line with these developments, firms are introducing innovative shopping and marketing models to survive. Nowadays, consumers can compare the products they want to buy with competitors' products more easily than before and add them to the shopping cart, visit the stores and experience the product physically. Furthermore, they can add their favorite products to the basket from their mobile devices and then purchase them online or buy the product they have previously added from their mobile devices to the store. Today's shopping habits are diversified in accordance with the alternatives offered by the companies to the consumer behaviors addressed by the integrated marketing approach. In this study, today 's integrated marketing approach is discussed and the factors that affect the showrooming and webrooming behaviors, as a result of this study, are examined. The data collected by a questionnaire which arranged from previous literature and previous studies of consulting firms insights was applied to 407 participants and results were subjected to regression analysis.