Coğrafya öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitime yönelik yaklaşımları ve yapılandırmacı eğitimin motivasyonlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sabit Kılıç

Danışman: NURİYE GARİPAĞAOĞLU

Özet:

Anahtar Kelimeler : Coğrafya, Yapılandırıcı Eğitim COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI EĞİTİME YÖNELİK YAKLAŞIMLARI VE YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN MOTİVASYONLARINA ETKİSİ Günümüzde bireylerden, bilgi tüketmekten çok, bilgi üretmeleri beklenmektedir. Çağdaş dünyanın kabul ettiği birey, kendisine aktarılan bilgileri aynen kabul eden, yönlendirilmeyi ve biçimlendirilmeyi bekleyen değil, bilgiyi yorumlayarak anlamın yaratılması sürecine etkin olarak katılanlardır (Akt: Şaşan,2002).Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenci kendi bilgisini kendisi oluşturur. Bu nedenle öğrencilere bilgiyi geleneksel öğretim yöntemleri ile doğrudan aktarmak yerine, öğrencilerin aktif olduğu, yaparak-yaşayarak ve bilgiyi kendilerinin keşfederek öğrendikleri öğretim ortamları oluşturulmalıdır (Akpınar ve Ergin, 2005).Geleneksel ve yapılandırmacı sınıfların karşılaştırıldığı birçok araştırmada (Christianson ve Fisher, 1999; Lord, 1999; Orhan, 2004; Şems, 2006; Akpınar ve Ergin, 2005; Saygın, 2003; Aytaç, 2004) yapılandırmacı yaklaşımın öğretimdeki başarıyı arttırdığı, eğitim hedeflerine ulaşmada daha etkili olduğu görülmüştür. Coğrafya farklı etkinlik ve yöntemlerin uygulanabileceği bir derstir. Sınıflarda yöntem ve etkinliklerin programlanması ve uygulanması öğretmenlere bağlıdır. Bu nedenle öğretmenlere yöntem ve etkinliklere ait bilgilerin verilmesi kadar, bunların nasıl ve nerede kullanılacağının gösterilmesi de oldukça önemlidir. Keywords : Geography, Configurator Education ABSTRACT APPROACH TO EDUCATION FOR THE CONSTRUCTİVİST OF GEOGRAPHY TEACHERS AND THE EFFECT OF THE MOTIVATION OF EDUCATION CONSTRUCTİVİST Today, individuals, rather than consume information, information is expected to produce. The contemporary world accept the individual, he transferred the information that accept the same direction waiting to be shaped and not the knowledge to interpret the meaning creation process actively involved in those (Akt: From Surprisingly, 2002). Constructivist approach to students according to their own knowledge itself creates. Therefore, the students knowledge of traditional teaching methods directly instead of transferring students to be active, do-the living and the information that they learn by exploring their academic environments must be created (Al and Ergin, 2005). Traditional and constructivist classroom compared many of the study (Christianson and Fisher, 1999; Lord , 1999; Orhan, 2004; Shams, 2006; Al and Ergin, 2005; Saygin, 2003; Aytaç, 2004) constructivist approach to teaching with increased success, education is deemed to be more effective in achieving its goals. Geography is a course different events and methods can be applied. Classes and events programming and implementation of methods depends on teachers. Therefore, methods and activities for teachers to give up information, they will be used to show how and where are also very important.