Matematik başarısı ile matematik kaygısı arasındaki ilişkinin istatistiksel yöntemlerle incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Ekonometri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜLTEKİN SAPMA

Danışman: DİLEK ALTAŞ

Özet:

Anahtar Kelimeler: Matematik Kaygısı, İstatistiksel Yöntemler Matematik dersi, öğrencilerde analitik düşünme yeteneğini geliştirerek, olaylara farklı bir bakış açısı kazandırmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin tüm öğrenim yaşamlarında matematik dersi önemli bir yer tutmaktadır. Ayrıca üniversite sınavındaki başarılarını ve iş yaşamındaki performansını önemli ölçüde etkilemektedir. Buna göre, öğrencilerin matematiğe karşı duydukları kaygının ölçülmesi, öğrencilerin tüm yaşamları boyunca karşılaşacakları problemlerin çözümünü kolaylaştırması açısından incelenmesi gereken bir konudur. Bu tez ortaöğretimin belirli kademesindeki öğrencilerin matematik kaygısının matematik başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesini amaçlamaktadır. Tezde özel bir okulda eğitim gören 464 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Bu öğrencilere matematik kaygı ölçeği ve demografik bilgiler içeren bir anket uygulanarak öğrencinin matematik sınavlarındaki notları tespit edilerek, matematik kaygısı ile anlamlı korelasyonlar elde edilmiştir. Ayrıca matematik başarısının, sınav kaygısı, cinsiyet, yaş, ailenin eğitim durumu gibi faktörler arasındaki ilişkilerde incelenmiştir. ABSTRACT Students can develop analytical thinking and have a different view to the cases thanks to Mathematics so,mathematics is very important in the student’s education life.Added to this, It affects the success of the university exam and the performance of the job in the business life.According to this , measuring the student anxiety of mathematics must be studied in terms of solving problems easily in their life. This Project is about the effects on the mathematics success related to mathematics anxiety of secondary school students.In this Project ,an investigation is done on 464 students in a private school.A survey which includes the anxiety scale and demographic information is applied to these students.And their grades are determined and the anxietyof mathematics related to corelations are obtained.Besides, the relations between the success of mathematics the anxiety of exam, sexuality, age, family education are studied.