Mesleki eğitimi güçlendirme projesi’nde toplam kalite yönetimi ve bir işletme uygulaması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gürkan Özdemir

Danışman: TUNCAY CAN

Özet:

MESLEKİ EĞİTİMİ GÜÇLENDİRME PROJESİ’NDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE BİR İŞLETME UYGULAMASI Ekonomik ve toplumsal kalkınmanın gerçekleştirilmesi için gerekli nitelik ve sayıda insan gücünü yetiştirmek eğitimi işaret etmektedir. İş piyasasının ara eleman ihtiyacını karşılayan Mesleki Eğitim kurumları hâlihazırdaki yapısı itibarıyla piyasanın taleplerini karşılayacak düzeyde değildir, bunun sonucu olarak mezunların daha kaliteli olarak yetişmesi ve iş hayatına hazırlanmaları sürecinde sürekli gelişme ve yeniliklere ihtiyaç vardır. Bu durum hem kurumları hem de öğrencileri etkilemektedir, dolayısıyla daha yüksek nitelikte mezunlar yetiştirilmesi ihtiyacı her geçen gün daha da artmaktadır, bunun sonucu olarak ta mevcut eğitim sisteminde değişikliklere ihtiyaç vardır. Bu çalışma ile mevcut Mesleki Eğitime getirilen yenilikler, yapılan değişiklikler üzerinde durulmuş ve daha nitelikli mezun yetiştirilmesi süreci incelenerek, Mesleki Eğitimdeki Matematik dersi kapsamı ve süresi üzerinde durulmuştur. Bunun sonucunda da bazı Matematik konularının Mesleki Eğitimde ihtiyaca yönelik olmadığı tespit edilmiştir. ABSTRACT TOTAL QUALITY MANAGEMENT AT STRENGTHENING VOCATION EDUCATION(SVET)AND AN APPLICATION For economical and social improvement, there must be lots of educated people and it indicates the qualified education.The Industrial School (Vocation Education) trains the students for the iındustry like a technician. But, up to now these schools couldn’t execute this mission exactly. So, the correct system should have lots of diversifications and improvements to get high quality school leaver. With this study; the improvements, changes and reforms are explained for Turkish VET System. And, how and what must be done for having a well educated and high qualified student is investigated. How must be Mathematics Education at the Vocation Education and how many times should it be done, which lessons the student must learn and what should the teachers teach to the students for their jobs. As a conclusion, it seems that some of the Mathematics subjects aren’t necessary for the Vocation Education.