Havacılık sektöründe yeşil pazarlama uygulamalarının tüketici satın alma kararı üzerindeki rolü : Türkiye'deki tüketiciler üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sinem Ezel Saygılı

Danışman: NEVİN KARABIYIK YERDEN

Özet:

Son yıllarda giderek artan endüstrileşme, hızlı nüfus artışı, çarpık kentleşme, atıkların doğaya bilinçsizce bırakılması gibi nedenler çevre kirliliğinin hızla artmasına ve başta insanlar olmak üzere tüm canlıların geleceğini tehdit etmeye başlamıştır. Bu durum insanların çevreye karşı daha duyarlı olmasına, çevreye en az zarar veren ve geri dönüştürülebilen ürünleri tercih etmesine sebep olmuştur. Tüketicilerin tercihindeki bu değişim, işletmelerin pazarlama stratejilerine de yansımış, üretimden tüketime kadar her safhada sürdürülebilirlik ilkesinin ön planda olduğu yeşil pazarlamayı ortaya çıkarmıştır. Gerek insanlarda çevresel bilincin yükselmesi, gerek rakiplerinden geri kalmama ve gerekse ortaya çıkan yeni fırsatlar nedeniyle, yeşil pazarlama giderek popüler hale gelmiş ve işletmeler, yeşil pazarlama yöntemlerini kullanarak tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemeye başlamışlardır. Bu çalışmada, yeşil pazarlamanın en popüler olduğu alanlardan biri olan havacılık endüstrisinde, tüketicilerin satın alma davranışları incelenmiş ve yeşil pazarlamanın satın alma kararındaki etkisi araştırılmıştır. Bu maksatla tüketiciler üzerinde online bir anket gerçekleştirilmiş ve elde edilen sonuçlar SPSS uygulaması ile irdelenmiştir.   -------------------- In recent years, global warming, climate change, growing industrialization, increasing population, skewed urbanization, leaving wastes to environment directly etc and similar factors lead environmental pollution and become a danger for future of us. This situation has been increased sensitivity to enviroment and affected people behaviour by choosing eco-friendly products. This change in consumers’ behaviour has been reflected to companies’ marketing strategies and as a results green marketing, from production to consumption, has been emerged with sustainability princible. Nowadays green marketing is becoming more popular as more people become concerned with environmental issues and companies try to change comsumers buying behaviour by using green marketing methods. In this study, effect of green marketing on consumers’ behaviour in aviation which is very popular areafor green marketing has been examined. For this purpose, an online survey has been ccomplished and results have been analysed with SPSS software.