İkna teknolojilerinin internet sitelerinde sektörel bazlı karşılaştırmalı analizi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YEŞİM ESGİN

Danışman: ŞEYDA AKYOL

Özet:

Doktora Tezi çalışması olarak ele aldığımız, “İkna Teknolojilerinin İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analizi” isimli bu çalışma beş farklı sektörde; Türkiye’den ve dünyadan birer tane olmak üzere, toplam on web sitesi ile ikna teknolojilerinin web sitelerinde kullanım biçimlerini incelemeyi hedeflemiştir. Rastlantısal örneklerle seçtiğimiz beş sektörün ve internet sitelerinin e-ticaret dünyasında ve kendi kategorisinde başarı hikayesi yaratmış, bilinen markalar olmasına özen gösterdik. ABSTRACT This study of dissertation thesis is named "Sector Specific Comparative Analysis Of Persuasion Technologies On Web Sites” aims at examining usage of persuasion technologies (PT) forms in five different sectors including; five websites from Turkey and five from global websites. Considering brand awareness and success stories in their own category we chose our research samples in a randomly manner.