Yeni ürünlerde mizahi reklamlara yönelik tüketici tutum ve davranışları ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEVCAN ACAR

Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN

Özet:

YENİ ÜRÜNLERDE MİZAHİ REKLAMLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUM VE DAVRANIŞLARI VE BİR UYGULAMA SEVCAN ACAR Mizah dünyada reklam sektöründe en yaygın olarak kullanılan reklam yaklaşımlarından biridir. Mizah içerikli reklamların yeni ürünlerin tanıtımı için yoğun olarak kullanılıyor olması; yeni ürünlerin reklam amaçlarını, mizahi reklamlar vasıtasıyla gerçekleştirip gerçekleştirmediği sorusunu ortaya çıkarmaktadır. Mizah içerikli yeni ürün reklamlarına yönelik tüketici tutum ve davranışlarının tespit edilmesi araştırmamızın amacını oluşturmaktadır. Yeni ürünlerde mizahi reklamlara yönelik tüketici tutum ve davranışları ve bir uygulama başlıklı bu tez çalışmasında öncelikle; ürün, yeni ürün, reklam, mizahi reklam, yeni ürünlerde tutundurma çalışmaları ve reklamlara yönelik tüketici tutum ve davranışları konularını kapsayan bir literatür taraması yapılmıştır.Çalışmanın uygulama aşamasında, tüketicilerin yeni ürün, mizahi reklam ve Pınar Denge Prebiyotik reklamı (mizah içerikli yeni bir ürün reklamı) hakkındaki tutum ve davranışları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca yine tüketicilerin mizahi reklamları, mizahi reklamlarda tanıtılan ürünleri/markaları doğru olarak hatırlayıp hatırlayamadıkları, en çok hangi tür reklamları hatırladıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. YENİ ÜRÜNLERDE MİZAHİ REKLAMLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUM VE DAVRANIŞLARI VE BİR UYGULAMA SEVCAN ACAR ABSTRACT Humour is one of the most widely-used approaches in advertisement sector in the world. Humorous advertisements being intensively used for representing new products exhibit the advertising aims of new products, the question that these aims can be achieved via humorous advertisements or not. customer attitudes and behaviours to new product advertisements those include humour is the aim of this study. Products, new products, advertisements, humorous advertisements, studies for promotion on the new products and a literary review forms this thesis, called “customer attitudes and behaviours for humorous advertisements for new products and an application”, which includes customer attitudes and behaviours to advertisements. In the application section of the study, customer attitudes and behaviours to new product, humorous advertisement and Pınar Denge Peribiyotik advertisement (a humorous new product advertisement) is tried to be represented. Meanwhile, it is also tried to be fixated whether customers remember or not the humorous advertisements, products/trademarks presented in humorous advertisements, which kind of advertisements are mostly remembered.