Liselere giriş sınavı (LGS) Türkçe soru profili ve bunun 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitaplarıyla karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZERRİN ÇETİNDAĞ

Danışman: LATİF BEYRELİ

Özet:

Zerrin Çetindağ Liselere Giriş Sınavı (LGS) Türkçe Soru Profili ve Bunun 6, 7, 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarıyla Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi) İstanbul, 2003 ____________________________________________________________ Bu çalışmada -1998-2002 yılları arası- Liselere Giriş Sınavı (LGS) Türkçe bölümü sorularını konulara göre dağılımı yapılmış, ortaya çıkan tablo, 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitapları ve 6, 7, 8. sınıf Türkçe öğretimi müfredatıyla karşılaştırılmıştır. Çalışma, ders kitapları, ölçme ve değerlendirme kavramlarının eğitimdeki yeri ve LGS'nin tarihçesi gibi konuların yer aldığı GİRİŞ ile başlamaktadır. 1. BÖLÜM'de yıllara göre LGS Türkçe konu dağılımı ve soruların değerlendirilmesi yapılmıştır. Ders kitaplarının ayrıntılı olarak incelendiği 2. BÖLÜM'de ayrıca kitapların konu dağılımları ve dizinleri de çıkarılmıştır. 3. BÖLÜM, LGS konularının Türkçe programındaki dağılımından meydana gelmektedir. Çalışmanın son bölümü olan 4. BÖLÜM'de sonuç ve öneriler bulunmaktadır. SUMMARY In this studying question of Turkish part of High School Entrance Examination [LGS] between 1998-2001 are distributed according to topics. The table which is appeared is compared with Turkish education curriculum. The studying begins with introduction in which cause books, consept of measuring and evaluation in education and the history of the High School Entrance Exam take part. In this first part Turkish topics of High School Entrance Exam are distributed according to years and question are appraised. In the second part cause books are studied carefully as detailed. In addition, subject distributions and index of books are found. The third part consist of the distribution of the subjects of High School Entrance Examination in Turkish curriculum. In the fourth part which is the last part of the studying conclusion and suggestions take part.