Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Marmara Üniversitesi, Turkey
Approval Date: 2019
Thesis Language: Turkish
Student: Murat Özçelik
Supervisor: AYTEKİN ALPULLU
Abstract:Farklılıkla Öğrenme Antrenmanlarının Yarışmacı Genç Takım Oyuncuları Üzerindeki Etkinliği Öğrencinin Adı: Murat ÖZÇELİK Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ALPULLU Ana Bilim Dalı: Hareket ve Antrenman Bilimi Ana Bilim Dalı Amaç: Genel hatlarıyla antrenman yöntemleri, doğrusal ve farklılıkla öğrenme olarak iki ana öğrenme yöntemi içermektedir. Fakat hangi yöntemin daha etkili olduğu konusunda tartışmalar devam etmektedir. Yaptığımız bu çalışmanın amacı farklılıkla öğrenme yönteminin antrenman programlarına eklenip 16-18 yaş aralığındaki yarışmacı genç erkek takım basketbol oyuncularının, basketbol sporunun temeli olan pas verme, şut atma, top sürme ve turnike parametreleri üzerindeki etki ve gelişimlerini test etmek ve bu konuda literatüre katkıda bulunmaktır. Gereç ve yöntemler: 16-18 yaş aralığındaki UPS Spor ve Kültür Kulübü Yarışmacı Basketbol Genç takımı oyuncularından gönüllü olarak 24 erkek sporcu bu çalışmada yer almıştır. Çalışmada basketbol becerilerini test amacıyla German Heidelberger Basketball Test kullanılmıştır. Oyuncular 12’ şer kişilik kontrol ve deney grubu olarak ayrıldıktan sonra ön teste tabii tutulmuştur. Ön test sonrası sekiz hafta boyunca haftada dört gün, deney grubuna, farklılıkla öğrenme yöntemi ile zenginleştirilmiş basketbol antrenman programı takip ettirilmiştir. Kontrol grubu ise altı gün boyunca olağan basketbol antrenman programlarına devam etmişlerdir. Analiz sonuçları için SPSS Statistics 23.0 programında Wilcoxon testi ve denekler arasındaki anlamlı farklılık için ise T testi yapılmıştır. Bulgular ve sonuç: Beceri testinde ön test ile son test arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Kontrol ve deney grubu arasındaki anlamlı farka baktığımız T testinde iki grup arasındaki tüm becerilerde anlamlı farklılık bulunmuştur (p <0,05). -------------------- The Effects Of Differential Learning Training On Competitor Young Team Players Student name: Murat ÖZÇELİK Supervisor: Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ALPULLU Department: Movement and Training Science Objective: The aim of the training is to prepare the athletes for the competition. The selected training program should be the most ideal program. Generally speaking, there are two main methods of learning with differential and traditional training. The aim of this study is to test the effect and development of the competitor young basketball players, who are 16-18 years old, in basketball, which is the basis of basketball sport, on the pass, shot, dribbling and lay up parameters. Materials and methods: UPS Sports and Culture Club Competitor Man Basketball Youth team players between the ages of 16-18 took part in this study voluntarily. German Heidelberger Basketball Test was used to test basketball skills and 24 athletes were included in the study. After the pre-test, for eight weeks, four days a week, the control group is followed by the traditional basketball team training, while the experimental group is followed by the basketball training program enriched with the learning method. Wilcoxon test was used for SPSS Statistics 23.0 program and T test was used for significant differences between subjects. Findings and results: There was a statistically significant difference between pre-test and post-test performance of the players (p <0,05). In addition, in the T test, we found a significant difference between the two groups in all skills and that significants shows us differential training program more usefull than traditional training in this study between experimental and control group (p <0,05).