Öğrenci hareketliliği bağlamında Türkiye’deki üniversitelerde okuyan malili öğrencilerin sorunları üzerine ampirik bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Oumar Santara

Danışman: MÜNEVVER ÇETİN

Özet:

Bu tez araştırmasında, Türkiye’de eğitim gören Malili öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar üzerinde çalışılmıştır. Aslında, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin, uluslararası öğrencilere yönelik eğitim politikası kapsamında, Malili öğrenciler Türkiye’ye kitleler halinde gelmektedirler. Ancak, eğitimleri esnasında, akademik, sosyal, ekonomik ve kültürel birçok sorunla karşılaşmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, bu problemleri belirlemek ve Türk-Mali eğitim sistemlerinin ortak ve farklı noktalarını açıklayarak çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma, nicel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni ve örneklemi 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki üniversitelerde eğitim gören Malili öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmadaki veriler kişisel bilgi formu ve anket ile toplanmıştır. Öğrencilerin demografik bilgilerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından oluşturulmuş kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Anket ise, Malili öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara yönelik sosyal, ekonomik, akademik ve kültürel boyutlara dayalı olarak hazırlanmıştır. Anketin uygulamasında elde edilen veriler bilgisayara kaydedilerek ‘‘Sosyal Bilimleri için istatistik Paket Programı’’ (SPSS) ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’deki konaklama imkanları yeterli oldğunu görülmektedir. Öğrencilerin ihtiyaç olduğunda yarı zamanlı iş bulmakta zorluk çektiğini ve üniversitelerin sağladığı imkânlar, sağlık ihtiyaçları yeterli olmadığını belirtmişlerdir. Üniversite içerisiçerisinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri yeterli olması sunmaktadır. Öğrencilerin çöğunluğu, Türkiye’ye gelmeden Türk eğitim sistemi’ne, yükseköğretime ve bölümlere yeterli bilgiye sahip olmadıklarını görülmektedir. Türkçe dili konusunda, Malili öğrenciler Türkçe dil öğretim olarak uygun olmadığını ifade etmişlerdir. Bununla ilgili Türkçe dili öğretmesi daha iyi geliştirmek gerekmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin çöğunluğu, Türkiye’de eğitim harcamaları Mali’deki eğitim harcamalarıdan daha fazla olduğunu görümektedir. Malili öğrencilerin Türkiye’de yaşam durumu iyileştirmek gerekmektedir. Anahtar kelimeler: Öğrenci hareketliliği, Mali, Malili Öğrenci ABSTRACT In this research, we worked on the problems experienced by students living in Turkey. As part of the policy of the Turkish state linked to international students, Malian students massively come to Turkey to attend studies in higher education. But on the otehr hand, during their studies, these students encounter a lot of academic, social, economic and cultural problems . The objective of this research is to identify these problems while determining the similarities and differences between the Malian and Turkish educational system, and also find solutions to these problems. This research was conducted through a quantitative research method. Sampling and environmental research mainly concerned Malian students taking their courses during the 2015-2016 academic year in Turkish universities. The research data were collected through a survey and an individual form. To determine the demographic information of the students, the researcher used a personal information form. As for the survey, a questionnaire based on academic, social, economic and cultural problems of Malian students was formed. In conducting the survey, data collected were evaluated by the SPSS program. At the end of the research, and according to the responses received, we find that students think that housing opportunities for Malian students are sufficient in Turkey. On the other hand the survey results show the lack of opportunity to find part-time jobs and also the lack of possibility to provide for health needs. It was also discovered that students want counseling and psychological counseling to be applied more efficiently in universities. Most students said they did not have enough information about the Turkish educational system, higher education and its departments. In regards to the Turkish language, they expressed that Turkish language is suitable as a teaching language and said it was preferable to improve the teaching of the Turkish language. Most students who participated in this research found that school expenditures in Turkey are higher than those of Mali. Malian students think that in regards of the situation of the cost of living needs to improve in Turkey. Key words: student mobility, Mali, Malian student