Kıssa-yı Ya‘Kûb Aleyhisselâm (vr. 16a-30a) adlı eser üzerinden türk dili ve edebiyatı eğitimi kapsamında din dili eğitiminin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Solmaz Ceyhan

Danışman: Mesut Şen

Özet:

Bu çalışmada İstanbul Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi Kemankeş koleksiyonunda 541-001 numara ile kayıtlı Kıssa-yı Ya‘kûb Aleyhisselâm (vr. 16a-30a) adlı eser üzerinden din diliyle oluşturulmuş ifadelerin, kavramların, üslubun nasıl, hangi amaçla kullanıldığının tespit edilmesi, dilin bir unsuru olan din dilinin Türk dili ve edebiyatı eğitimindeki yeri ve öneminin belirlenmesi amaçlanmaktadır. ABSTRACT In this research, through The Parable of Prophet Jacobs pbuh (peace be upon him) (vr. 16a-30a) which is recorded with the number 541-001 in Kemankes Collection in Süleymaniye Writing Text Library in Istanbul, it is aimed to be determined how and for what objective expressions, notions, tone which are made with religion language are used and it is also aimed to be identified the place and importance of religion language which is one of the elements of language in Turkish language and literature education.