Die entwicklungen auf dem discounter markt und die analyse der determinanten der einkaufsstättenwahl von konsumenten


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Almanca) Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Almanca

Öğrenci: HİLAL ERDOĞAN

Danışman: Ayşe Bahar Ceritoğlu

Özet:

Rekabetin giderek arttığı günümüzde, indirim marketleri için tüketicilerin beklentilerini anlamak ve buna göre pazar konumlandırmalarını yapmak kritik önem taşımaktadır. Bu çalışmada, İstanbul’da yaşayan tüketicilerin genel alışveriş alışkanlıkları, indirim marketi seçiminde etkili olan faktörler, alışveriş için hangi indirim marketini tercih ettikleri ve bu marketleri nasıl değerlendirdikleri ve son olarak da bu değerlendirmeler ile şirketlerin stratejik konumlandırmaları arasındaki uyum incelenmiştir. Bu kapsamda, online anket formu ile 379 tüketicinin değerlendirmeleri alınmıştır. Sonuçlara göre, tüketicilerin indirim marketi seçiminde en etkili olan faktör Fiyat olurken, onu sırası ile Algılanan Kalite ve Çeşitlilik faktörleri takip etmektedir. Tüketiciler tarafından ilk sırada tercih edilen indirim market Bim olurken, onu ikinci sırada A101 ve üçüncü sırada Şok takip etmektedir. Tüketicilerin, market seçiminde etkili olan faktörleri ve seçtikleri marketleri değerlendirmelerinde, market bazında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir. Bim, A101 ve Şok marketlerinin stratejik konumlandırmaları ve tüketici değerlendirmeleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, faktör bazında detaylı incelenmiştir. -------------------- In today's increasingly competitive environment, it is critical to understand consumers' expectations and to make market positioning accordingly for discount markets. In this study, the general shopping habits of the consumers living in Istanbul, the factors that affect the choice of discount market, which discount market they prefer for shopping and how they evaluate these markets and finally the harmony between these evaluations and the strategic positioning of the companies are examined. In this context, 379 consumers were evaluated through an online questionnaire. According to the results, Price is the most effective factor in the choice of discount market of consumers, followed by Perceived Quality and Diversity factors, respectively. The discount market preferred by consumers is Bim, followed by A101 in second place and Şok in third place. No statistically significant difference was observed in the evaluation of consumer for the factors affecting the market selection and the markets they selected. The similarities and differences between strategic positioning and consumer evaluations of Bim, A101 and Şok markets have been examined in detail on factor basis.