2-8 yaş arası otizmli çocukların ebeveynlerinin istanbul ilindeki parklara ilişkin görüş ve önerileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Şehir Ve Bölge Planlama Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FİGEN ALTINER

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Tevfik Hakan Altınçekiç

Eş Danışman: Oktay Sarı

Özet:

İçinde bulunduğumuz zaman dilimi yüksek teknoloji çağı olarak nitelendirilmektedir. Her ne kadar bilim ve teknolojide ileri adımlar atılsa da günümüz, bireyselleşmiş ve yalnızlaşmış insan yaşamını da beraberinde getirmiştir. Sosyalleşmenin, birlikte zaman geçirme kavramının önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu sebeple parklar kent yaşamında insanların sadece eğlenebilecekleri, oyunlar oynayabilecekleri, spor yapabilecekleri alanlar değil aynı zamanda ailesi, arkadaşları, komşularıyla birlikte zaman geçirebilecekleri alanlar olarak da görülmektedir. Otizmli çocuklar açısından bakılırsa kaynaşma ve birlikte zaman geçirme kavramları normal bireylere oranla daha elzem bir noktadadır. Otizmi çocukların günlük yaşam becerilerini geliştirmek, akran kaynaşmasını sağlamak, aileleriyle ve sevdikleriyle birlikte eğlenceli, eğitici, yaratıcı ve doğa ile uyumlu ortamların sağlanmasında parklar önemli bir yerde durmaktadır. "2-8 Yaş Arası Otizmli Çocukların Ebeveynlerinin İstanbul İlindeki Parklara ilişkin Görüş ve Önerileri" adlı tez çalışmasında park tasarımlarında konu özelinde dikkat edilmesi gereken hususlara yardımcı olması amacıyla gerekli literatür araştırması yapılmış ve 15 ebeveynle 17 sorudan oluşan görüşmeler gerçekleşmiştir. Görüşmeler nitel araştırma tekniği kapsamında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yapılmış ve verilen yanıtlar betimsel analiz metoduyla değerlendirilmiştir. Analizler kapsamında konu özelinde değerlendirmeler yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.