Sürdürülebilir marka yönetimi ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kadriye Zişan Kesici

Danışman: AZRA BAYRAKTAR

Özet:

Sürdürülebilirlik, en genel tanımıyla; Kaynakların gelecek nesilleri düşünülerek tüketilmesidir. Fakat bu tanım günümüzde çok daha kapsamlı olarak kullanılmakta ve Sürdürülebilirlik aslında sadece çevresel değil finansal ve sosyal boyutlarda da ele alınmaktadır. Özellikle günümüzde, Sürdürülebilirlik terimine bakış açısı markalar tarafından fazlasıyla önem kazanmış ve bu durum gıda sektörünü de doğrudan etkilemiştir. Dünya’nın nesillere yetecek enerjisinin kalmadığı düşüncesiyle, insanların doğal arayışı, hazır gıdalardan taze ve sağlıklı tüketebilecekleri gıdalara geçişleri çok hızlı ve isabetli olmuştur. Dünya’da birçok örneği bulunan sürdürülebilir restoranlara Türkiye’de örnek oluşturabilecek bir Restoran olan Plus Kitchen Restoran bu çalışmada bu yüzden örnek olarak alınmıştır ve çalışmanın örneklemi Plus Kitchen Restoran müşterileri olmuştur. Bu çalışmada amaç, “Markaların Sürdürülebilirlik Çerçevesinde Bakış Açıları ve Sürdürülebilir Restoranların Plus Kitchen Restoran Örneği ile Değerlendirilmesi”dir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Sürdürülebilirlik Kavramı, kavramın Stockholm Zirvesi’nden Rio Konferansı’na kadar geçirdiği süreç ve Sürdürülebilirlik Endeksleri ele alınmıştır. Sürdürülebilir Pazarlamanın da ele alındığı bu bölümde Pazarlama Karması gözden geçirilmiş ve Çevreye Yönelik Pazarlama Yaklaşımları da ele alınmıştır. İkinci bölümde Marka Yönetimi kavramından bahsedilerek Sürdürülebilirlik ve Marka Değeri arasındaki ilişki detaylarıyla ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümü olan araştırma bölümünde yapılan araştırma ayrıntılı bir şekilde gösterilmiştir. Çalışma kapsamında uygulanan anketlere ait veri analizleri ve açıklamaları da bu bölümde yer almaktadır. ÖZ .................................................................................................................................... İ ABSTRACT ................................................................................................................... İİ ÖNSÖZ ..........................................................................................................................İİİ İÇİNDEKİLER ............................................................................................................. İV TABLOLAR LİSTESİ ................................................................................................ Vİİ ŞEKİLLER LİSTESİ ......................................................................................................X GİRİŞ.............................................................................................................................. 1 INTRODUCTION .......................................................................................................... 3 -------------------- The most general definition of sustainability is that resources are consumed by thinking of future generations. However, this definition is much more comprehensively interpreted today and sustainability is addressed not only in the environment but also in the financial and social dimensions. Especially today, the interest in sustainability by brands has gained importance and this has directly affected the food sector. Combined with the idea that people do not have enough energy for the future generations of the world, the natural quest has been very fast and accurate, the transition from ready foods to fresh and healthy foods that they can consume. Plus Kitchen restaurant, which is a restaurant that can be seen in Turkey with many examples in the world, has been taken as an example in this study and the sample of the study has become the customers of the Plus Kitchen restaurant. The aim of this study is "Perspectives of Brands in the context of Sustainability and Evaluation of Sustainable Restaurants with the Example of Plus Kitchen Restaurant”. The study consists of three parts. In the first part, the concept of sustainability, the process of the concept from the Stockholm Summit to the Rio conference and Sustainability indexes were discussed. In this section, which focuses on Sustainable Marketing, Marketing Mix has been revised and Marketing Approaches to the Environment have been discussed. In the second part, the relationship between Sustainability and Brand Value is discussed in detail by referring to the concept of Brand Management. In the research section, which is the last part of the study, the research has been shown in detail. Data analysis and explanations of the questionnaires applied within the scope of the study are also included in this section.