Kur’an’a göre din eğitiminde şirk kavramı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ahmet Demirci

Danışman: MUSTAFA USTA

Özet:

TEZ İ “Kuran’a göre din eğitiminde şirk kavramı” adlı bu tezimizde, insanlığı öteden beri meşgul ve perişan eden şirk kavramını ve onunla bağlantılı olarak şirke sebep olan Kur’an-î kavramları incelerken, diğer taraftan da, şirk’in tam tersi, Tevhid’i (tek tanrı inancı) çağrıştıran kavramları objektif bir incelemeye tabî tuttuk. Şirk koşmanın tarihçesinin yanı sıra, şirkin diğer kavramlarla olan ilişkisini, şirk çeşitlerini ve şirk koşma şekillerini inceledik. Nuh kavminden bu yana tapınılan objeler değişmekle birlikte, değişmeyen tek şeyin, ortak koşmanın devam ettiği gerçeğidir. Çalışmamızın son bölümlerinde, din eğitiminin müşrik insan karakterini eğitmedeki imkan ve metodlarını ortaya koymaya çalıştık. Ayrıca şirkle mücadaledeki din eğitimi problemlerinin neler olduğunu anlamaya çalıştık. Tesbitlerimiz ışığında diyebiliriz ki; her grup kendisinde olanla mutlu, en doğru yolun kendi yolu oldupunu kabul etmekte ve kurtuluşun kendi grubunda olduğunu düşünmektedir. Bu nedenlerden dolayı, şirk koşma problemi insanlığı uzun yıllar daha meşgul edip bataklıkta bırakacağa benziyor. Din eğitimine düşen görev, bıkmadan, usanmadan ve ısrarla, evrensel mesaj Kur’an merkezinde, şirkle sonuna kadar mücadele etmektir. “..Müşrikler istemesede Allah nurunu tamamlayacaktır..” (Tevhid inancını yerleştirecektir.) (Tevbe, 9/33; Saf, 61/9) Başarı ve hidayet Allah’tandır. THESIS SUMMARY We tried to investigate polytheism (şirk) and monotheism (tevhid) together in our thesis whose name is ‘’Kurana göre din eğitiminde şirk kavramı’’.Also we tried to investigate reasons which resulted to emerge these two notions objectively. Also we investigated historical background of polytheism, related with other notions and different kinds of polytheism.At the end of the thesis we reached to some results that shows us there is a unchanging faith is that continuou of polytheism after Noah. At the last part of our studies, we tried to show importance of religious education for forming characteristic of polythistic people.Also we show that what the education problems struggle with the polytheism. At the end of the our studies, we can say that all religious groups believes that the most faithful believe is that they accepted.As well as they think the solution is in their way.From these reasons, human beings will go on to struggle with polytheism at the future. The mission of religious education is that to struggle with polytheism non-stop and insistencely at the based on Qoran.“..Müşrikler istemesede Allah nurunu tamamlayacaktır..” (Tevhid inancını yerleştirecektir.)(Tevbe, 9/33; Saf, 61/9)