Okul modeli olarak ‘De Brede School’: Hollanda örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Semra Karakurt Abass

Danışman: MÜNEVVER ÇETİN

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı, Okul Modeli Olarak Hollanda’daki De Brede School’ların tanımını, tarihçesini, amaçlarını, önemini, modellerini, faaliyetlerini, finansmanını, başarı faktörlerini ve yaşanan sorunlarını betimsel analiz yoluyla ortaya koymak ve Türk Eğitim Sistemi adına çıkarsamalarda bulunarak Türkiye için uygulanabilir çözümler sunabilmektir. Avrupa Birliği ile bütünleşmeyi hedef almış olan Türkiye için, önemli bir Avrupa Birliliği ülkesi olan Hollanda’da son derece gelişmiş ve gelişmeye devam etmekte olan Brede School’ların incelenmesi ve bu okulların Hollanda’nın eğitim sistemi içerisindeki yerinin tayin edilerek Türkiye Eğitim Sistemi’nin yapısal sorunları konularında yeni yapılacak olan araştırma ve düzenlemelere ışık tutması beklenmektedir. Tez betimsel bir çalışma olup araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, problem genel hatlarıyla tanıtılmıştır. Bu bölümde problem, sınırlılıklar, sayıltılar, kısaltmalar ve tanımlar bulunmaktadır. İkinci bölümde, yerli ve yabancı kaynaklar taranarak oluşturulan literatür bölümüne yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, araştırma yöntemi açıklanmıştır. Dördüncü bölümde, araştırmada toplanan verilerin sonuçları ile ilgili bulgulara ve yorumlara yer verilmiştir. Beşinci bölümde, sonuç ve öneriler kısmı bulunmaktadır. Son olarak da kaynakça kısmında yararlanılan yerli ve yabancı literatürdeki kaynaklar ile ekler belirtilmiştir. Anahtar Kelimeler: Geniş Okul (Brede School), Türk Eğitim Sistemi, Hollanda Eğitim Sistemi. ABSTRACT The main purpose of this survey is to introduce definition of Community Schools in Netherlands as a model of its, history, aims, importance, models, activities financements, achievements, factors and ongoing problems by means of descriptive analysis to reach some inferences on behalf of Turkish Education System and to offer applicable solution for Turkey. The examination of Community Schools which are progressed and in progress in Netherlands that is one of the prominent country in European Union and taken into consideration the place of these schools in Dutch Education System is expected to set light to the constitutional problem topics of Turkish Education System that new research and arrangements are going to be done for Turkey which has target integration with European Union. Thesis is a descriptive study. In this study scanning method is used. Research sonsists of five parts. The problem is introduced in general in the first part. In this part, there are problems, limitations, assumptions, abbreviations and definitions. In the second part, literature section is ranked as a result of scanning native and foreign resources. In the third part, research method is clarified. In the fourth part, related symtoms and comments are ranked with the data results accumulation of the survey. There are result and suggestions sections in the fifth part. In conclusion, local and foreign literature sources used in reference section and appendixes are specified. Key words: Community Schools (Brede School), Turkish Education System, Netherland’s Education System.