İlköğretim ve ortaöğretim kurumları yöneticilerinin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmenlerine karşı tutumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SİNAN ÖZKAYA

Danışman: Semih Yılmaz

Özet:

Başlık: İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETİCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ VE BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNE KARŞI TUTUMLARI Bu araştırma, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan idarecilerin; beden eğitimi derslerine ve öğretmenlerine karşı tutumlarını araştırmak ve aradaki farkı belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada belirlenen amaçlara ulaşabilmek için, İstanbul ilinde 4 ilçede ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan 250 idareciye, 55 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. 250 idareciye uygulanan anketlerin tamamı değerlendirilmeye alınmış ve elde edilen verilerle araştırmanın problemine çözüm aranmıştır. Elde edilen bilgi ve veriler, SPSS 14.0 bilgisayar istatistik programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, çapraz tablo ve ki-kare analizleri uygulanmıştır. Bulgular, okul idarecilerinin beden eğitimi öğretmeninin en önemli görevi olarak 19 Mayıs ve 23 Nisan törenlerine hazırlık çalışmalarını görürken, asli görevi olarak da okul takımlarını çalıştırmayı görmektedir. İlköğretim okullarında görev yapan idareciler beden eğitimi ders saati sayısını yeterli bulurken liselerde görev yapan idareciler ise yeterli bulmamaktadırlar. Yine okul idarecileri beden eğitimi öğretmenlerinin yeterli tesis ve malzemeye sahip olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Beden eğitimi öğretmeninin yaptığı işler, yıpratıcı olmayan kolay işlerdir düşüncesini reddeden lise idarecilerinin oranının, ilköğretim okulu idarecilerinden daha fazla olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgulardan da anlaşıldığı üzere, idarecilerin görev yaptıkları okulların kademesine göre, beden eğitimi derslerine ve öğretmenlerine gereken önemi göstermeleri arasındaki fark tespit edilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi, İdareci, Öğretmen, Tutumlar. Title: THE ATTITUDES OF THE ADMINISTRATORS IN PRIMARY AND SECONDARY INSTITUTIONS TOWARDS PHYSICAL EDUCATION TEACHERS AND THEIR LESSONS Author: SİNAN ÖZKAYA SUMMARY This research has been made to explore the attitudes of the administrators working in primary and secondary schools towards the physical education classes and teachers and also to determine the difference in between. In order to achieve the objectives set in the research, a survey of 55 questions was applied to a number of 250 administrators of primary and secondary schools in four counties of Istanbul. The surveys applied to 250 administrators were all evaluated and with the acquired data, a solution to the problem of the research was investigated. The information gathered was evaluated by using SPSS 14.0 computer statistical program. In the evaluation of the research data, frequency distributions, cross-tables and-frame analysis were applied. According to the results; school administrators consider that the most important task of the physical education teacher, is to run the preparations for the ceremonies of 19th May and 23rd April, and their primary task is to run the school team. While the administrators in primary schools find the physical education class hours enough, the administrators in high schools don’t. However, the school administrations think that the physical education teachers have enough facilities and equipments for the classes. Compared to primary schools, it is understood that the number of the administrators who refuse the thought “ work done by physical education teachers are not tiring “ is much more in high schools. As understood from the results of the research, it is determined that, the importance given to physical education teachers and classes in primary schools and secondary schools differs according to the grades of school administrations and here the solutions are suggested. Key words: Administrator, Attitudes, Physical Education, Teachers.