Coğrafya öğretiminde karikatür materyali kullanımının öğrenci başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nihal Ayyıldız

Danışman: RAMAZAN ÖZEY

Özet:

Araştırmanın uygulaması, 2008-2009 öğretim yılında İstanbul ili, Zeytinburnu ilçesinde bulunan Zeytinburnu İhsan Mermerci Lisesi'nde, aynı öğretmenin iki ayrı lise ikinci sınıfında, elli öğrenciden oluşan örneklem üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır Araştırmanın verileri, araştırmaya dahil olan konuların işlenmesinden önceki konulardan oluşan Erişi Testi (öntest) ve araştırmaya dahil olan konulardan oluşan Erişi Testi (son test) ile toplanmıştır Araştırmanın alt problemlerine ilişkin bulgular; SPSS programı ile bağımsız testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan uygulama ve değerlendirmelerin sonucunda coğrafya öğretiminde "karikatür" kullanılarak yapılan öğretim yöntemi ile öğrenim gören öğrenciler "Göçlerin Nedenleri ve Sonuçları" ünitesi konularını öğrenmede, geleneksel öğretim yöntemiyle öğrenim gören öğrencilerden daha başarılı olmuşlardır. ABSTRACT The research was applied to 50 different students who were attending İhsan Mermerci High School at second class from 2008 to 2009 education period in Zeytinburnu-İstanbul. In the research ,experimental design was used with pre and last test controlled group. The inputs of the research were collected from the subjects which were pre-research subjects (pre-test) and were research subjects(last-test).The finds about the sub problems of the research were analyzed by using SPSS programme and independent test. At the end of the application and evaluations, the students who used caricature during the education of geography became more successful while learning the subject of ‘the reasons and results of immigration’ than the students who used traditional education method.