Programlama öğretiminde ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, teknoloji tutumlarına ve bireysel yenilikçilik düzeylerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ferhat Perçin

Danışman: AHMET FEYZİ SATICI

Özet:

Araştırmada ters yüz edilmiş öğrenme yönteminin teknoloji tutumu, bilgisayar öz-yeterlik algısı ve bireysel yenilikçilik düzeyleri üzerinde etkilerinin belirlenmesinde ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel eşleştirilmiş desen kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubu üniversitede önlisans eğitimi alan 39 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada değişkenleri ölçmek için geliştirilmiş ölçekler ve başarı sınavı kullanılmıştır. Ölçeklerden ve başarı sınavından elde edilen veriler analiz edilmiş, bulgular ve sonuçlar ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda teknoloji tutumları yönünden ön test son test puanları arasında kontrol grubunda anlamlı bir farklılık görülmezken, deney grubunda ise pozitif yönde anlamlı farklılık saptanmıştır. Öğrencilerin öz-yeterliklerinde ön test son test arası farklılığa bakıldığında ise herhangi bir anlamlı farklılık saptanmamıştır. Söz konusu durum bireysel yenilikçilikleri açısından da benzer sonuç üretmiştir. Ayrıca ters yüz edilmiş öğrenmenin başarı üzerinde de istatistiksel olarak bir fark oluşturmadığı bulunmuştur. Sonuç olarak, ters yüz öğrenme yönteminin farklı değişkenlerle incelenmesi önerilmektedir. -------------------- In the study, pre-test and post-test control grouped quasi-experimental paired design was used to determine the effects of the flipped learning method on attitude towards technology, computer self-efficacy and the individual innovativeness levels. The study group consists of 39 students who have associate's degree education at the university. In the study, scales and success test developed for variable measurement were utilized. Findings and results are obtained from the analyzed data results of scales and the success test. As a result of the study, there was no significant difference between the pre-test and post-test scores in terms of attitudes towards technology in the control group, but a significant positive difference was found in the experimental group. No significant difference was found between the pre-test and post-test differences in students' self-efficacy. This situation has produced similar results in terms of the individual innovativeness. In addition, it was found that flipped learning did not make a statistical difference on success. As a result, it is recommended to examine the flipped learning method with different variables.