Türkiye’de organik tarımın desteklenmesi marka yatırım süreci ve kooperatifler için bir başarı modelinin önerilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Güner Özevin

Danışman: AZRA BAYRAKTAR

Özet:

Bu çalışmada Türkiye’de organik üretimin mevcut durumu, markanın önemi, marka yaratım çalışmaları ve organik üretimin gelişmesi amacıyla yapılan destekler üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda kooperatiflerde ve organik üretimde yaşanan sorunlar ele alınmıştır ve çözüm önerileri sunulmuştur. Tezin konusu olan organik üretim ve marka yaratım sürecine bağlı olarak pazarlama amaçlarına uygun olan bir başarı modeli sunulmuş ve bu yolla üreticilerin izlemesi gereken yöntem örneklenmiştir. Ayrıca tüketici analizleri yapılarak tüketicilerin ürün, marka, iletişim ve alışveriş tercihleri belirlenerek tüketici profilleri çizilmiş, bu aşamada ürünün tüketiciye ulaşana kadar tüm basamaklarda üreticiler tarafından önem verilmesi gereken hususlar açıklanmıştır. ABSTRACT This thesis presents the current state of organic production in Turkey, the importance of the brand, the brand creating process and the supports that lets organic production develop. The essay underlines the problems of both cooperatives and production of organic products and solving methods are recommended. A model of success well related to proper marketing purposes is presented as a consequent of subject matter of this thesis based on creating a brand and organic production. Expressed methods are indispensable for producers to follow. Product, brand, communication and shopping preferences are the results of consumer analysis that indicates the consumer profiles. In this stage, the important points of consume-chain are cordially presented.