Popüler kültür ile kültürel elitizm arasında İstanbul ve sinema


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Doğuşcan Göker

Danışman: MEHMET ÖZTÜRK

Özet:

POPÜLER KÜLTÜR İLE KÜLTÜREL ELİTİZM ARASINDA İSTANBUL VE SİNEMA Popüler kültür ile kültürel elitizm arasında İstanbul ve sinema çalışmasının amacı, mekansal formlarla, sinema salonlarının ve yarattığı kültürün kenti ve kentin kendisinin yarattığı kültürün sinema salonlarını nasıl etkilediğini incelemektir. Modernitenin, iki kahramanını olan kent ve sinema karşılıklı olarak birbirini etkilemektedir. Merkezlerden, çeperlere kentin büyüme şekilleri değiştikçe, sinema ve salonlarda farklı biçimlerde değişiklik göstermektedir. Bu değişimlerin izleri sürülmüştür. Değişimin getirdiği etkiler kültürü biçimlendirerken, sinema salonlarının biçimini ve mimarisini de değiştirmiştir. Bu değişim kentlerin biçimlerini değiştirir ve yeniden biçimler. Anahtar Sözcükler; İstanbul, şehir, sinema, sinema salonları, kent, kent merkezleri, çeperler, mimari, iletişim bilimleri, popular kültür, kültürel elitism, kültür üretimi, tüketim, Alışveriş merkezleri. ABSTRACT ISTANBUL AND CİNEMA BETWEEN POPULER CULTURE AND CULTUREL ELİTSM The purpose of the study in which is İstanbul and cinema between popular culture and cultural elitism, to examine cinema and theater halls how effects of urban culture; an opposite of urban culture how effects of cinema and theater’s spatial forms. These two hero of modernity, cinema and city is effect of each other by mutual way. From the center to the periphery of urban growth patterns change, in theaters and halls vary in different formats. Traces of these changes were introduced to this study. Affect of the change is giving shape to culture and change the theater’s form and architecture. This change transform the city’s and reform the culture. Key Words; cinema, theatre, Istanbul, city, urban, urban culture, city center, periphery, architecture, communication science, popular culture, cultural elitism, consumption, malls