2008 global ekonomik krizin Türk yazılı basınında abonelik yönüyle ve bayilik yönüyle satış yapan gazetelerin mali analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özlem Kaya

Danışman: MEHMET ŞEVKET SAYILGAN

Özet:

Medyanın günlük hayatımızdaki yadsınamaz bir öneme sahiptir. Bu yapı içerisinde basın işletmelerinin devamlılığı ve piyasa içerisinde yer edinebilmesi için gelir ve gider kavramları ile profesyonel bir yönetim arasında paralellik göstermesi gerekmektedir. Sektör içerisinde ana akım medya olarak nitelendirilemeyecek olan Agos Gazetecilik’ in (Agos Yayıncılık ve Basım Hizmetleri Sanayii ve Ticaret Limitet Şirketi) ve ana akım medya içerisinde yer alan Hürriyet Gazetecilik’ in (Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık Anonim Şirketi) mali tablolarının analizi doğrultusunda 2008 global ekonomik krizin etkilerinin incelenmesi ile piyasaya farklı bir yönden bakılmak çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu iki gazetenin seçilmesinde ki önemli iki etken ise ana akım medya ve dağıtım kanallarındaki farklılıklar doğrultusunda finansal sonuçların değerlendirilmek istenmesidir. Tezin ilk beş bölümünde basın tarihine, sektörün genel yapısı ve dağıtım kanallarına ilişkin durum ile birlikte finansal analiz yöntemlerine yönelik bilgi verilmiştir. Son bölümde ise Agos Gazetecilik (Agos Yayıncılık ve Basım Hizmetleri Sanayii ve Ticaret Limitet Şirketi) ve Hürriyet Gazetecilik’ in (Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık Anonim Şirketi) finansal analizi yapılmıştır. Bu analiz çerçevesinde verimlilik, karlılık ve satış durumları incelenmiştir. -------------------- The media has an incontrovertible importance in our daily life. Media organizations should accord their income/expense concept and professional management in order to have a position and sustain their business in market structure. This thesis aims to study the impacts of 2008 Global economic crisis on “Agos Journalism” (Agos Publishing and Printing Services Industry and Trade Limited Company) (not a mainstream newspaper in Turkish media) and “Hürriyet Journalism” (Hürriyet Journalism and Printing incorporated company) (a mainstream newspaper in Turkish media) by analysing thier financial statements from a different perspective. The two purposes of choosing these two newspaper are (1) to analyse the impacts of being a mainstream newspaper (Hürriyet) or not being a mainstream newspaper (Agos) on financial statements; and (2) to analyse financial reports in the sense of differences in chain of distribution. In the first five chapters of the thesis, the history of press, the general structure of this sector and the state of chain of distribution, information about the methods of financial analysis have been given. In the last chapter, the financial analyses of Agos (Agos Publishing and Printing Services Industry and Trade Limited Company) and Hürriyet (Hürriyet Journalism and Printing incorporated company) have been given. In the last chapter, effectiveness, profitability and sales are examined in the context of financial analysis.