Siyasal pazarlama açısından siyaset kurumu imajının seçmenler tarafından algılanmasına ilişkin bir uygulama


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ali Tatar

Danışman: FATMA ASUMAN YALÇIN

Özet:

SİYASAL PAZARLAMA AÇISINDAN SİYASET KURUMU İMAJININ SEÇMENLER TARAFINDAN ALGILANMASINA İLİŞKİN BİR UYGULAMA Ticari pazarlamanın “ne üretirsem onu satarım” mantığının günümüzde işlerliği kalmamıştır. Çağdaş anlamda pazarlama, tüketici ihtiyaçlarının tespit edilmesi, bu ihtiyaçların tüketiciyi azami tatmin edecek şekilde karşılanması ve bunun yanı sıra toplumun çıkarlarını da dikkate alan bir sorumluluk anlayışı sürecini ifade eder. Siyasal pazarlamada da benzer durum söz konusudur. Siyaset alanına pazarlama yönlü bakıldığında tüketicinin yerini seçmen almaktadır. Siyasal pazarlamanın odak noktasında seçmen bulunur. Demokratik ülkelerde siyasal güç seçimlerle kazanılır ve kaybedilir. Dolayısıyla, “seçmen” demokratik ülkelerde memnuniyeti sağlanması gereken tek unsur olarak ön plana çıkar. Bu çalışmanın temel amacı siyasal pazarlama bakış açısıyla siyaset kurumu imajının seçmenler tarafından ne yönde algılandığının ölçümlenmesidir. Ülkemizde halkın siyaset kurumunu algılayışına yönelik yerel düzeyde yapılan araştırmalar oldukça kısıtlıdır. Oysa yerel düzeyde yapılacak alan araştırmaları ulusal düzeyde ortaya atılan kuramların doğruluklarının sınanması ve siyasi hayata ilişkin birçok konunun aydınlığa kavuşturulması açısından oldukça önemlidir. Iğdır ilinde yapılmış olan bu çalışma bu konuda yapılmış ilk araştırma özelliğini de taşımaktadır.