Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Elzem DURMUŞ
Danışman: Ufuk Alpkaya
Özet:
Bu araştırmanın genel amacı,
disiplinler arası yaklaşımla hazırlanmış derslerin öğrencilerin farklı dersler
üzerindeki algılarına etkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda disiplinler arası
yaklaşımla 6. sınıf matematik ve beden eğitimi derslerini ilişkilendirerek
öğrencilerin beden eğitimi ve matematik derslerine yönelik tutumlarına
etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir.
Bu çalışmada “ön test son test
deney-kontrol gruplu” deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi,
İstanbul ili, Başakşehir ilçesinde 2017-2018 öğretim yılında, bir özel okulda
iki farklı şubede öğrenim gören 34 altıncı sınıf öğrencisi ile oluşturulmuştur.
Çalışmanın deney grubunda dersler, 12 hafta boyunca, mevcut öğretim programına
ek olarak 6. Sınıf matematik dersi kazanımları ile ilişkilendirilerek
hazırlanmış etkinlikler ile işlenirken kontrol grubunda mevcut öğretim
programına uygun olarak devam etmiştir.
Öğrencilerin
matematiğe yönelik tutumları, Önal (2013) tarafından geliştirilen Ortaokul
Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ile; öğrencilerin beden
eğitimine yönelik tutumları ise Varol, Ünlü, Erbaş ve Sünbül (2016) tarafından geliştirilen İlköğretim
Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği ile ölçülmüştür. Araştırmada
elde edilen verilerin analizinde SPSS 16 istatistik programı kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, disiplinler
arası etkinlikler ile tasarlanmış dersler ile geleneksel metot ile tasarlanmış
derslere devam eden öğrencilerin matematik ve beden eğitimi dersine yönelik
tutum ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında, anlamlı bir farklılık
olmadığı görülmüştür. Elde edilen bu bulgular yorumlanarak uygulayıcılar ve
araştırmacılar için öneriler geliştirilmiştir.